Billig telefon till utlandsresa

Permalänk

Billig telefon till utlandsresa

Tjena, ska till Thailand i sommar och farsgubben har en haleboplåst iphone 5s. Men han har tänkt att köpa någon telefon runt max 1000kr att ha med ett thailändskt kontantkort med surf.

Behöver tips på billiga telefoner.
Har själv en Motorola Moto E och är hur nöjd som helst med tanke på priset. (Kommer från iphone 5) och kan säga att jag haft Xperia X8, Galaxy S2, Galaxy S3, iphone 4, iphone 4s, iphone 5 och kan säga att detta är den bästa android telefonen jag haft

Men hur som helst så hade han en Lumia 800 innan sin iphone och han var som grymt missnöjd.
Men skulle vara väldigt kul att få han att inse att windowsphones har förbättrats väldigt mot för deras 800.

Han använder mest facebook och surfar. Jag tror en lumia hade passat han väldigt bra då han inte använder appar som t.ex Snapchat eller Instagram.

Har kollat på Lumia 635 eller en Moto E.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Lumia 530 körde jag som slitochslängtelefon när min LG G2 var inne på reparation. Sjukt bra lur för femhundringen den kostade, jag kan rekommendera en budgetmässig windows phone varmt. Jag hade den i ca 6 veckor och saknade aldrig min android sjukt nog, utom när det skulle fotograferas.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Skrivet av crumpets:

Lumia 530 körde jag som slitochslängtelefon när min LG G2 var inne på reparation. Sjukt bra lur för femhundringen den kostade, jag kan rekommendera en budgetmässig windows phone varmt. Jag hade den i ca 6 veckor och saknade aldrig min android sjukt nog, utom när det skulle fotograferas.

Tack för snabbt svar kan säga att jag inte saknar min iphone 5 alls nu när jag har Moto E

Jag kan tänka mig att Windows phones är de bästa man kan ha om det är under 1000 kr?

Hade en Sony Xperia D2005 (E1 har jag för mig den hette) och kan nästan säga att det känns som dag och natt mellan den och Moto e:n fast de har samma snapdragon 200 förutom att den här har 0.5 GB ram mer.
Dessutom så är skärmen på Moto e som dag och natt jämfört med sonyn

Vilken kan vara bäst av Lumiatelefonerna?
T.ex 635, 535, 530 osv.. 4g är absolut inte något viktigt alls

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd

Du kan ju alltid köpa luren i Thailand

Permalänk
Medlem

Ju högre nummer desto bättre telefon borde det ju vara Allt handlar om vad du är villig att betala. Men 530 har ett sjukt bra prisvärde vet jag, kanske är 6xx lika mycket telefon för pengarna trots priset, men då får de vara riktigt bra lurar!

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

Köp en billig i Thailand.

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt denna: http://www.aliexpress.com/item/Xiaomi-Redmi-Hongmi-4-7-inch-G...

Men jag gillar att shoppa från Kina också, inte alla som gör det.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem

Det kostar bara 350:- att låsa upp hans iphone.

https://support.halebop.se/1002/sim-kort-koder-sparra/7247/hu...

Operatörslåst:
En telefon som är operatörslåst till Halebop kan låsas upp tidigast 12 månader efter köpet. Då kan du ta med mobiltelefonen, legitimation samt kvitto på köpet till en av Telias butiker och begära upplåsning (kostnad ca 350 kr). I dagsläget är iPhone telefoner samt Samsung Galaxy S3 4G de enda operatörslåsta telefonerna vi säljer på halebop.se (Telias simkort fungerar dock tillsammans med en Halebop iPhone)
OBS! Om du har köpt din iPhone efter den 2014-01-24 så kan du kostnadsfritt låsa upp telefonen via iTunes.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700