Nvidia premiärvisar Geforce GTX Titan X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Snigeln Bert:

Om du är en av den lilla skaran människor som faktiskt sitter på högre än en 1920x1080-skärm alternativt kör fler skärmar (både 1920x1080 och 2560x1440) så inser du (förhoppningsvis) själv att 4 GB inte räcker väldigt långt med så många pixlar. Då är det befogat att köpa ett Titan X p.g.a. både råstyrkan och grafikminnet. Men eftersom en stor majoritet av alla som spelar spel högst sitter på en 1920x1080-skärm är Titan X ett onödigt grafikkort att köpa för dem (kan vara här du missförstod mig..). Jag tycker dock fortfarande att kortet är onödigt dyrt att köpa för att spela p.g.a. de finesser som jag antar Titan X kommer få som inte används för spel som dubbelprecisionsprestandan de tidigare Titan har haft. Därför skulle jag, om jag satt på flera skärmar, vänta tills nVidia släpper ett avskalat Titan à la 980 Ti som då förhoppningsvis har minst 6 GB VRAM.

För mig var det bara lite oklart formulerat, förstår vad du menar nu. Men som sagt, ingen vet om det kommer ett 980ti eller vad det i så fall kommer kallas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

DSR, Dynamic Super Resolution, är, likt AMD:s variant VSR, Virtual Super Resolution, en form av kantutjämning där du får ett spel att renderas i högre upplösning än vad din skärm klarar av att visa, för att sedan skala ned spelet till din skärms upplösning, t.ex. rendera i UHD och skala till 1920x1080. Det är liksom en "brute force"-variant på AA eftersom det kräver lika mycket GPU-styrka som om du skulle spela spelet i UHD.

Kom på det något senare. Det har väl stått för Digital Satellit Rip, men kanske svårt att hitta nya förkortningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

För mig var det bara lite oklart formulerat, förstår vad du menar nu. Men som sagt, ingen vet om det kommer ett 980ti eller vad det i så fall kommer kallas.

Nej det är sant, men jag tror starkt på att nVidia kommer pressas att släppa en ny högpresterande GPU om 390(X) spöar 980. Då tror jag på en GM200 utan Titan-exklusiva finesser för att pressa priset.

Skrivet av Alpha77:

Kom på det något senare. Det har väl stått för Digital Satellit Rip, men kanske svårt att hitta nya förkortningar

Ja, jag kan tänka mig att DSR kan stå för lite vad som helst

Permalänk
Avstängd

Min spåkula säger att det inte kommer ett 980ti då de gått ut så hårt med att titan x är ett "gamingkort", (har de gjort förr med titankort, visst, men nu lärt sig en läxa) kanske det inte ens blir riktigt så dyrt som många spått utan håller sig runt 9-11k sek.
Ja alltså, bara vad jag ser när jag spår i kaffesumpen. Kan också vara önsketänkande..;(

Permalänk
Medlem
Skrivet av awe m:

Geforce GTX Titan Z
Geforce GTX Titan X
Geforce GTX Titan Y <-- I framtiden?

X, Y, Z vanligaste angivelsen av 3 koordinater inom 3D.

Titan $
Titan €
Titan £


De kostar så.. blir bra så i en stigande kurva så värdet är Dollar < Euro < Pund.

Permalänk
Medlem

12gb minne
men 3.5gb dedikerat till graffiken resten till cache exchange

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av Snigeln Bert:

Jo visst, men frågan är hur många som faktiskt använder det. Har aldrig testat VSR, AMD:s variant, själv.

Rätt få, eftersom dom flesta inte har någon prestanda över på sin GPU. Annars ser jag inget som helst själ till att låta bli.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

Oj vad spännande den orkar dra demon på 1080p i 60fps...
Skulle det vara i 8k på 144fps kan den börja vara värd det vad den kommer kosta !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

Lame produkttitel! Kunde de inte namngett den Colossus eller whatever. Titan II wtf. Är inte Ti från början förkortning för Titan eller Titanium till och med. Konstigt konstigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisdvdr:

Oj vad spännande den orkar dra demon på 1080p i 60fps...
Skulle det vara i 8k på 144fps kan den börja vara värd det vad den kommer kosta !

Vet du ens vad det är du tittar på? Landskapet är nästan 10ggr så stort som Skyrim, fullt dynamiskt ljus (ingenting bakat), raytracing, riktigt högkvalitativ post-processing (DoF, motion blur och AO), högupplösta texturer, massor av gräs och rejält tät skog. Du har också GI, SSS, animationer, fysik...

Alltså... Titan X är i princip tillräckligt bra för att köra ett open-world spel likt Skyrim med den där grafiken i 30 fps (inte 60). Men visst, istället för att se hur otroligt bra det är kan man ju grina på att det inte är 8K upplösning i 144fps.