Fysiskt skadat 290x, är det kört?

Permalänk

Hahahha det var nog det värsta jag sett. Jag kan tänka mig att köpa det är en symbolisk summa och försöka laga det. Skulle va ett roligt projekt

Permalänk
Medlem

Anmäl till schenker och va en plåga i arlset på dom annars lär du inte få ett öre.
http://www.schenker.se/servlet/se.ementor.econgero.servlet.pr...

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det ÄR ett krav att paketet ska tåla hanteringen.

Ska vi titta på sammanhanget du tog meningen ur?
Så Varför är sammanhanget relevant? Därför att MOTTAGAREN inte har köpt tjänsten, och transportören skiter fullständigt i honom. Är inte paketet rapporterat som skadat vid mottagandet, skiter de även i den som köpt tjänsten, i det här fallet avsändaren.
Av sammanhanget du plockade texten från framgår det tydligt att verklighetens krav inte har ett skit med svaret han kommer att få och göra... Utan att det är svaret han kommer få, och hans möjligheter att påverka situationen.
B!

Det är ändå inte ett krav att paketet ska tåla att köras över av en truck, som du påstår att det är. Det är bara svälja stoldheten och erkänna att det var fånigt sagt.

Permalänk
Medlem

Kan lägga in en uppdatering nu när tråden vaknade till liv igen!

Schenker betalade ut sin maxersättning (1500+frakt) direkt och utan något knussel så den biten var inga problem alls.

Jag tog av kylaren (som även den hade spruckit över mitten) och det är ett flertal komponenter som är avbrutna på kretskortet så jag tror inte ens årets kock kan baka det till rätta, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Det är ändå inte ett krav att paketet ska tåla att köras över av en truck, som du påstår att det är. Det är bara svälja stoldheten och erkänna att det var fånigt sagt.

Problemet är bara att jag inte har påstått att det ÄR ett krav. Jag har sagt att DE kommer påstå att kravet är att det ska tåla hanteringen, vilket i det här fallet är "att bli överkört av en lastad truck". DU hittar på saker. Är inte paketet anmält skadat vid mottagandet, är man helt körd. Då anses försändelsen ha varit oskadd, och det är inte deras problem.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLiBe:

Oj jävlar. Kretskort är inte lätta att böja, undra vad de har gjort för att lyckas med det där.

Extremt tungt paket ovanpå detta, med ett litet solid paket under ena sidan... Tyngden pressar sakta metallen åt h.

Var bra att TS fick ersättning iaf.
Tåla hantering är en sak, men du ska inte lägga flera hundra kilos paket eller truck på en låda, och säga att det ska den klara...
Att den ska klara allmän kast med liten låda får man (tyvärr) räkna med, men inte detta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av -=Mr_B=-:

Problemet är bara att jag inte har påstått att det ÄR ett krav. Jag har sagt att DE kommer påstå att kravet är att det ska tåla hanteringen, vilket i det här fallet är "att bli överkört av en lastad truck". DU hittar på saker. Är inte paketet anmält skadat vid mottagandet, är man helt körd. Då anses försändelsen ha varit oskadd, och det är inte deras problem.
B!

De kommer inte påstå att det ska tåla att bli överkört av en lastad truck, nej.
Det finns ingen speditör som har som krav att emballaget ska skydda innehållet från att bli krossat under flera ton, då det verkligen inte är normal hantering.

Att inte anmäla fraktskadan vid mottagandet, och speditörens ovilja att ta ansvar för det (eftersom den inte kan veta om skadan är orsakad av en mottagare som försöker sig på en blåsning), är en helt annan fråga och har ingenting som helst att göra med emballagets utformning.

Permalänk
Medlem

Hoh inte läst tråden men hade mitt paket kommit framsådär hade jag rent av gråtit huvva

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem

Vad bra att dom slantade upp ersättningen iaf.
Då vet man att ska man skicka grafikkort så får man göra en egen låda i te.x 30mm tjock plywood med mjuk vaddering inuti!
Då skulle iaf en normalstor truck kunna köra över det utan problem!

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l

Permalänk
Hjälpsam

En bekant på jobbet berättade om sin före detta svåger, när det kluckade om paketen vid Jul, hade denna postanställda, som sport att kasta dessa så långt som möjligt, detta skröt han om, min arbetskamrat sa att han aldrig gillade killen.

Något liknande berättade en bekant till min syster, när det stod "Aktas ömtåligt innehåll!", fanns det en del postanställda som brukade sparka iväg paketen allt vad det kunde, också detta som "sport".

Misstänker att Schenker inte heller är besparat sådant pack.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Något liknande berättade en bekant till min syster, när det stod "Aktas ömtåligt innehåll!", fanns det en del postanställda som brukade sparka iväg paketen allt vad det kunde, också detta som "sport".

Standardförfarande. Och det är inte transportörens problem, de lastar som sagt över hela ansvaret på avsändaren.
Hela branschen är lite rutten. Självklart är inte alla som jobbar där svin, men tyvärr finns det en eller ett par på varje arbetsplats, som drar ner resten av personalen i dyn...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

har dem kollat efter knark i kylaren?
Stoppa inte in i datorn! Du kommer förstöra PCIe slotsen i moderkortet..!!!

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass