Telenor - köp vill inte gå igenom.

Permalänk
Avstängd

Telenor - köp vill inte gå igenom.

Hej.

Jag blir 18 år idag och vill teckna ett mobilabonnemang.

Jag går in på telenor's sida och försöker, men det vill inte gå igenom. Jag får bara följande : Felaktigt personummer. Du måste vara 18 eller över för att beställa

Vad händer? Jag blir 18 idag ! Måste jag vänta ett antal timmar?

Jag ringde kundtjänst och han sa att han inte kunde hjälpa mig, och han bara la på luren...

Det enda anledningen jag vill ha telenor är p.g.a telenor change

Någon som kanske vet nåt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ilerk22:

Hej.

Jag blir 18 år idag och vill teckna ett mobilabonnemang.

Jag går in på telenor's sida och försöker, men det vill inte gå igenom. Jag får bara följande : Felaktigt personummer. Du måste vara 18 eller över för att beställa

Vad händer? Jag blir 18 idag ! Måste jag vänta ett antal timmar?

Jag ringde kundtjänst och han sa att han inte kunde hjälpa mig, och han bara la på luren...

Det enda anledningen jag vill ha telenor är p.g.a telenor change

Någon som kanske vet nåt?

Ring kundtjänst igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av ilerk22:

Hej.

Jag blir 18 år idag och vill teckna ett mobilabonnemang.
Jag går in på telenor's sida och försöker, men det vill inte gå igenom. Jag får bara följande : Felaktigt personummer. Du måste vara 18 eller över för att beställa
Vad händer? Jag blir 18 idag ! Måste jag vänta ett antal timmar?
Jag ringde kundtjänst och han sa att han inte kunde hjälpa mig, och han bara la på luren...
Det enda anledningen jag vill ha telenor är p.g.a telenor change
Någon som kanske vet nåt?

Jag hade testat att köpa i en butik om du har möjlighet.
Ibland är webbutiker lite mer petiga på just ålder (av vad jag har hört), dvs att det inte uppdateras förrän flera timmar efteråt.

Edit: Ooops, glömde att säga Grattis

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Testa vänta till i morgon?
Så brottom är de troligen inte med att teckna ett abonnemang tills dagen efter du fyllt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Ring kundtjänst igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Blev väldigt dåligt bemött så jag skippar nog det.

Skrivet av NordhNet:

Jag hade testat att köpa i en butik om du har möjlighet.
Ibland är webbutiker lite mer petiga på just ålder (av vad jag har hört), dvs att det inte uppdateras förrän flera timmar efteråt.

Det har ju gått 10 timmar sedan klockan slog 12, haha. Väntar lite till då.

Permalänk
Medlem

Varför är kundtjänst så tröga att de hellre förlorar en kund pga petitess än att lösa problemet.. klåpare!

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att säga grattis då ingen annan gjort det

Dock som övriga sagt bör du ju kunna vänta till imorgon. Annars ring kundtjänst igen. Bara för att en av deras anställda är otrevlig innebär det inte att alla är.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk

Vilken tid på dygnet är du född?
Ifall du är född kl15 så är du ju tekniskt inte 18 förrän klockan kommer dit. Kanske därför du inte kan köpa än.

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelegrino:

Tänkte passa på att säga grattis då ingen annan gjort det

Dock som övriga sagt bör du ju kunna vänta till imorgon. Annars ring kundtjänst igen. Bara för att en av deras anställda är otrevlig innebär det inte att alla är.

Tack så mycket.

Jag testar igen imorgon. Fungerar det inte då så får jag ringa igen..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tim_Beluga:

Vilken tid på dygnet är du född?
Ifall du är född kl15 så är du ju tekniskt inte 18 förrän klockan kommer dit. Kanske därför du inte kan köpa än.

wow, är dem så noga med det.

Mamma säger att jag föddes 21:45 på kvällen. Så det är några timmar kvar dit..

Permalänk
Medlem

Grattis
Personnummret skvallrar inte om vilken tid du blev född, så det kan Telenor inte veta.
Däremot kan det vara så att Telenors personnummerkoll är skriven så att du behöver vara äldre än 18, dvs 18år och 1 dag för att bli insläppt.
Men vill du verkligen bli kund på ett ställe där du blir dåligt bemött av kundtjänst?

Permalänk
Skrivet av ilerk22:

wow, är dem så noga med det.

Mamma säger att jag föddes 21:45 på kvällen. Så det är några timmar kvar dit..

Ingen aning faktiskt, bara en liten teori

Eller så är det som henkiii säger

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Grattis
Personnummret skvallrar inte om vilken tid du blev född, så det kan Telenor inte veta.
Däremot kan det vara så att Telenors personnummerkoll är skriven så att du behöver vara äldre än 18, dvs 18år och 1 dag för att bli insläppt.
Men vill du verkligen bli kund på ett ställe där du blir dåligt bemött av kundtjänst?

Tack!

Telenor change är det enda som håller mig kvar. Annars hade jag valt telia alla dagar i veckan.

Jag blir så förtjust i varje ny mobil som kommer ut, just därför vill jag ha telenor change.

Permalänk
Medlem

Hur ska Telenor veta vilken tid du är född? Nej den teorin kan ni nog släppa.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Det när nog nästan garanterat som någon sa tidigare, att deras datorsystem tittar att du är < 18 år, inte =< 18, så imorgon fungerar det nog skall du se

GRATTIS för övrigt

Permalänk
Medlem

När du nu är 18 år gammal så kanske du skulle försöka bete dig lite vuxnare och visa lite tålamod. Du fyller 18 idag, och du får meddelandet att man måste vara 18 år gammal för att teckna ett abonnemang. Åtminstone jag kan tycka att det då vore lämpligt att lugnt vänta en dag för att se vad som händer innan man börjar raljera.

Edit: Stort grattis på födelsedagen förresten! Drick med måtta

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Som sagts tidigare, systemen kan vara lite fördröjda men idag ska du kunna beställa utan problem!
Lycka till!

Visa signatur

Vi jämför och listar Billiga Mobilabonnemang - > www.billigamobilabonnemang.se