Season 2 hardcore. Intresserad av att spela?

Permalänk

Season 2 hardcore. Intresserad av att spela?

Som titeln förhoppningsvis förklarar är jag sugen på att spela lite säsong 2 hardcore.

Har själv inte spelat något hardcore, så tyckte det var dags nu. Har fundering kring Witch doctor eller Crusader men inte spikat.

Så försöker helt enkelt se om där finns någon intresserad av att ge det ett försök.

Det sägs ju att man inte kan leva på gamla meriter men här har ni min profil.

https://eu.battle.net/d3/en/profile/Smalis-2765/

Permalänk
Medlem

Kanske lite sent att svara men jag provar ändå! Spelade en hel del HC i S1 men sen så slutade jag spela och har inte riktigt spelat igenom RoS men har börjat nu igen S2 med HC och kommer nog spela ett bra tag. Precis börjat med en crusader som jag riktigt gillar så jag spelar gärna! Ska försöka nå 70 så snabbt jag kan

Battlenet: Exailez#2298

Permalänk

tux#2165

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Medlem

Jag kommer lira även S02. Men vet inte hur ofta jag kommer lira.
Kör givetvis HC seasonal.

sunq#2308

Inte hunnit så långt ännu dock då jag varit bortrest fram till igår.
https://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/55211024

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Kör lite på kvällarna. Men alltid roligt att köra med nån.

Hcz#2829

https://eu.battle.net/d3/en/profile/Hcz-2829/hero/54944128

Permalänk
Medlem

hur vågar man spela hardcore? dum fråga kanske..

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

hur vågar man spela hardcore? dum fråga kanske..

Tja, det handlar väl mest om att man får tänka till lite innan man springer in i ett mob-pack på torment 6.
Spelet blir genast mycket roligare och mer utmanande när man måste tänka lite innan man springer rakt in i allt.
På softcore kan du bara springa rakt in i allt du ser, det spelar ingen roll om du dör, bara att börja om igen på samma ställe och slakta vidare.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hur vågar man spela hardcore? dum fråga kanske..

Själv kan jag inte förstå att man kör Softcore. Är ingen sport i att dir man dingar 70 att slå på T6 och köra ett kamikazemaraton.
Roligare då att öka eftersom och veta att om jag dör så är det bara att börja om. Förhoppningsvis har man hittat två uppsättningar gear så man
startar inte om riktigt från 0 plus att man har kvar sin paragonlevel.

//Hcz

Permalänk
Medlem

Jalawa#2561, lirar mest t2-4 (Hellre snabbt och säkert, än segt och död). Season HC Para200~. Bara att adda. Spelar lite då och då.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hur vågar man spela hardcore? dum fråga kanske..

Så tänkte jag också först men sen började jag lira HC och nu kan jag inte tänka mig att gå tillbaka till SC.

Nu sitter jag och försöker komma upp i Greater Rift nivåerna sakta men säkert.
Kommit upp i 36 nu i fyrmanna party. Fyfan vad läskigt det är då

Särskilt när man hittat riktigt bra gear, levlat legendary gems till 30+ och man tappar allt. Så man kör lite lugnare men ändå pressar max.

HC är livet

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

finns tillgänglig för T6 rifts och greaters kan även boosta om någon behöver hjälp med det..
Har precis rippat på min andra gubbe så lirar DH nu och behöver få upp gems..

Om någon är sugen att kötta lite så lägg till Prox#2498

Gott mos

Permalänk
Medlem

Har precis tagit mig upp till 70 på HC s2 med en DH, spelar gärna med andra, men är rätt oduglig för tillfället, all hjälp uppskattas, act 1 bounties kanske nån kan va intresserad av?

Visa signatur
Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Är också intresserad av att lira. Kör lite varje dag. Började i SC så ligger lite efter i lvlar i HC. Men uppe i runt 300 nu iallafall.
Kör Crusader, men inga i klanen eller firends list som spelar HC typ.
Geckod#2550