Iphone 6/HTC M9/Samsung S6 edge

Permalänk
Medlem

Iphone 6/HTC M9/Samsung S6 edge

Hej.

Jag behöver hjälp, jag står inför att byta ut min kära galaxy S2 som fungerat helt okey, det står mellan Iphone 6/HTC M9/Samsung S6 edge, vilken skulle ni ha valt? Vilken har bäst batteritid? Och vill i lägga till något väsentligt?
Iphone 6
+Många tillbehör, appar osv.
+Brukar fungera bra utan att krascha och lagga.
-Saknar nya smarta funktioner

HTC M9
+Snygg
+Smarta funktioner
+Bra kamera
-Många tidigare modeller har mycket lagg och kraschar ofta

Samsung Galaxy s6 Edge
+Bra färger i displayen
-Dyr, Är "hörnen" värda pengarna?
-Många förinstallerade program, som tar plats

Visa signatur

Main Intel Core i9-9900k @ 5.0 GHz || Asus Rog Strix Z390-E || G.Skill TridentZ RGB 64GB @ 3200 MHz || Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC || Asus Rog Ryujin 360mm || M.2 Samsung 970 EVO 1TB || Corsair RM750x v2 || Fractal Design Define R6 TG Gunmetal || Ekwb Vardar RGB 120 mm x 6 st

Permalänk
Medlem

Du lär tyvärr inte få speciellt många objektiva förslag. Kan vara värt att tänka på för TS.

Permalänk

Sony Z3 eller LG G3 är bättre val.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Går ju tyvärr inte att säga så mycket om varken m9 eller s6 då de inte är släppa ännu. Men om du är nöjd med Android och inte vill lägga ner en mindre förmögenhet på ny telefon så köp en begagnad s4 eller s5 istället. Bytte själv från s2 till s4 och det var ett riktigt bra lyft för lite pengar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har precis förbokat s6 edge, allt det jag har sett om mobilen imponerar på mig iaf.

Visa signatur

Asus P8P67 B3, Asus GTX 660, A-data 8GB minne 1600mhz, Intel 2600K, Samsung ssd 830 256gb
sidewinder 4, Corsair ax 850, Samsung galaxy s4 snart, Windows 8.

Permalänk
Medlem

Som Triton säger kommer denna tråden inte ge dig något, ämnet är redan för den delen sönderpratat.

+ och - för en Iphone är oväsentligt. Det är en pryl du köper om du vill eller inte. Har inget med prestandan att göra.

Kul du nämner att Samsung S6 är dyr.

En Iphone efter gårdagens dollar utjämning kostar 7495:- för en Iphone 6 16gb.

En motsvarande android mobil med 1080p, Quad-Core och samma minne kostar ca 3000kr.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Har HTC One m7, riktigt nöjd och skulle aldrig valt något annat vid den tidpunkten. Har inte märkt av något lagg eller krasch, förutom när jag själv klanta till det.
Tycker faktiskt det flyter på lika bra som när den var ny.
Högtalarna och designen är väl det intressanta med HTC One serien.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: AsRock Taichi X570 | CPU: AMD 3900X | RAM: 2x Samsung M391A2K43BB1-CRC 16GB ECC | GPU: ASUS Strix VEGA 64 | NIC: Intel i350-T4 | SSD: 1x Samsung 970 EVO 500GB | SSD: 2x 480GB Toshiba THNSNJ480PCS3 | HDD: 4x WD WD100EZAZ 10TB | PSU: EVGA Supernova G3 1000W

Permalänk
Medlem

HTC hade strulig mjukvara för 3 år sen ja. Sedan Sense 5 som kom med One skulle jag snarare säga att de ligger i topp när det gäller mjukvara av icke-nexus-enheter. Har en Sony Z1 i jobbet som har snabbare processor än min One m7 (Snapdragon 800 mot 600) men sida vid sida är HTC:n definitivt snabbare ute i gränssnittet så att säga, trots mycket mer installerat skräp. Den blev dessutom sjuuuukt snabb med Lollipop, och jag vågar bara drömma om hur rapp m9 ska kännas.

Den har dessutom varit 100% stabil sen jag köpte den. Kan inte komma på att jag haft något direkt problem. Vissa har klagat på WiFi och sådant men det vet jag är en punkt många andra tillverkade haft problem med i Android. Det är den enda telefon jag känt mig helt och hållet nöjd med och som jag inte känner att jag tröttnat på eller vill byta för att behovet finns. Ingen telefon lockar idag särskilt mycket jämfört med den, men skulle jag byta idag ligger HTC grymt bra till. enda förutsättningen är att batteritiden börjar matcha Sonys helt sjuka batteritid.

Permalänk
Medlem

Vart har du hört att många HTC modeller laggar eller kraschar?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Hej.

Jag behöver hjälp, jag står inför att byta ut min kära galaxy S2 som fungerat helt okey, det står mellan Iphone 6/HTC M9/Samsung S6 edge, vilken skulle ni ha valt? Vilken har bäst batteritid? Och vill i lägga till något väsentligt?
Iphone 6
+Många tillbehör, appar osv.
+Brukar fungera bra utan att krascha och lagga.
-Saknar nya smarta funktioner

HTC M9
+Snygg
+Smarta funktioner
+Bra kamera
-Många tidigare modeller har mycket lagg och kraschar ofta

Skulle vilja ändra lite på dina pros och cons. iOS har varit väldigt ostabilt sedan iOS 7 enligt min erfarenhet. Sambon min har en iPhone 5S (med senaste iOS) som har appar som krashar och buggar konstant. Hon blir lite smått galen till och från. Själv kör jag en Nexus 5 med Cataclysm custom rom (Android 5.0.1), som nästan aldrig har problem eller krashar.

"-Många tidigare modeller har mycket lagg och kraschar ofta", detta ska nog vara löst. Har flera bekanta som äger både One M7 och M8, de har varken haft problem då de kört på stock rom eller custom rom. Så det minuset är nog värt att plocka bort, sedan vet vi väl inte om HTC strular till det helt. Men M8 var väldigt stabil vi release och har funkat bra för de jag känner som äger den. M9 ska ju bara vara en förbättring av den, så borde vara lugnt här.

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag iPhone 6. Apple overpricar och är sämst över lag. Men ingen kan slå deras telefoner.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Vänta på iPhone 6s

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

-Många tidigare modeller har mycket lagg och kraschar ofta

Sedan One M7 år 2013 så har HTCs gränssnitt varit det absolut snabbaste Android gränssnittet. Kraschar väldigt sällan om man jämför med tex TouchWiz. Röstar One M9.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilda:

Hej.

Jag behöver hjälp, jag står inför att byta ut min kära galaxy S2 som fungerat helt okey, det står mellan Iphone 6/HTC M9/Samsung S6 edge, vilken skulle ni ha valt? Vilken har bäst batteritid? Och vill i lägga till något väsentligt?
Iphone 6
+Många tillbehör, appar osv.
+Brukar fungera bra utan att krascha och lagga.
-Saknar nya smarta funktioner

HTC M9
+Snygg
+Smarta funktioner
+Bra kamera
-Många tidigare modeller har mycket lagg och kraschar ofta

Samsung Galaxy s6 Edge
+Bra färger i displayen
-Dyr, Är "hörnen" värda pengarna?
-Många förinstallerade program, som tar plats

Kan aboslut inte klaga på Sense dessa dagar, kör för tillfället sense 7 på min one m8 och det flyter ordentligt.

Ang samsung (som jag personligen inte är mycket för) så har inte s6'an stöd för SD kort, men enligt rykten så ska mycket bloatware vara borta.
Jag antar att dem har fått en hel del kritik för det. Men återstår att se.

Iphone tänker jag inte ens uttala mig om, usch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Skulle vilja ändra lite på dina pros och cons. iOS har varit väldigt ostabilt sedan iOS 7 enligt min erfarenhet. Sambon min har en iPhone 5S (med senaste iOS) som har appar som krashar och buggar konstant. Hon blir lite smått galen till och från. Själv kör jag en Nexus 5 med Cataclysm custom rom (Android 5.0.1), som nästan aldrig har problem eller krashar.

"-Många tidigare modeller har mycket lagg och kraschar ofta", detta ska nog vara löst. Har flera bekanta som äger både One M7 och M8, de har varken haft problem då de kört på stock rom eller custom rom. Så det minuset är nog värt att plocka bort, sedan vet vi väl inte om HTC strular till det helt. Men M8 var väldigt stabil vi release och har funkat bra för de jag känner som äger den. M9 ska ju bara vara en förbättring av den, så borde vara lugnt här.

Märkligt, kanske hon borde göra en ren installation av iOS 8.2, min iPhone 5S är i princip felfri. Min Nexus 5 säckade ihop totalt med Lollipop 5.0 (stock), konstanta krascher och frysningar. CM12 nightlies fungerade felfritt, och har inte testat Lollipop 5.1 (stock) tillräckligt länge för att uttala mig men har märkt att det fortfarande är rätt segt.

Permalänk
Medlem

En liten ändring av dina plus och minus.
S6 kommer mosa M9 i kameradelen. Iphone har en av dom bästa telefonkamerorna som finns efter Nokia's telefoner. Sen är det lite svårare och diskutera telefoner som inte är släppta än. Men generellt så är Iphone ett säkert val. Dock så gillar vissa Iphone och vissa Android, det är svårt och för oss säga till dig vad du ska köpa.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Märkligt, kanske hon borde göra en ren installation av iOS 8.2, min iPhone 5S är i princip felfri. Min Nexus 5 säckade ihop totalt med Lollipop 5.0 (stock), konstanta krascher och frysningar. CM12 nightlies fungerade felfritt, och har inte testat Lollipop 5.1 (stock) tillräckligt länge för att uttala mig men har märkt att det fortfarande är rätt segt.

För mig fungerar min Nexus 5 helt fantastiskt bra. Inga krascher eller frysningar hos mig. Det gäller både 5.0 o 5.1, kände av lite av minnesläckan, men inte mycket. Sedan så håller jag med om att iOS 7/8 kraschar en hel del, har en iPad Mini 2 (hade en iPad 2 och det var samma sak där) o där kraschar appar då o då.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Märkligt, kanske hon borde göra en ren installation av iOS 8.2, min iPhone 5S är i princip felfri. Min Nexus 5 säckade ihop totalt med Lollipop 5.0 (stock), konstanta krascher och frysningar. CM12 nightlies fungerade felfritt, och har inte testat Lollipop 5.1 (stock) tillräckligt länge för att uttala mig men har märkt att det fortfarande är rätt segt.

Jag kör 5.0.1 stock tw fast deodexed,rooted på min S4a i9505 och är utan tvekan den snabbaste versionen av android, och då har jag provat typ 30 olika roms utöver stock för min i9505 :>
Interfacet är betydligt bättre än 4.4.2/4 dessutom.
Kör debloater script som tar bort typ allt jag inte vill ha. Alla mobiler idag har skit som inte behövs eller som är sämre än 3e parts typ.

Stormnöjd med TW i 5.0.1 även på gamla S4an så ser fram emot s6an personligen.
Det sagt så kommer jag roota s6an direkt när xposed framework blivit lite mer moget för LP.