Ny(are) rolig lur att ersätta gamla S2?

Permalänk
Entusiast

Ny(are) rolig lur att ersätta gamla S2?

Skulle vilja be om lite tips på värdig ersättare till min Galaxy S2 som tuffat på i dryga 3 år nu. Vill ha något lika kul att pyssla med, troligtvis någon bättre begagnad lur som man kan roota och flasha hur man vill.

S2an har jag stora batteriet till och har kört lollipop senaste månaden utan problem men den känns lite för seg tyvärr samtidigt som batteritiden inte är särskilt bra trots byte av batteri, lollipop hjälpte lite men inte mycket.

Några önskemål jag har på uppgraderingen:

  • ska finnas ROMs för lollipop

  • 24h ++ battertid

  • riktigt bra skärm (S2 har lite dassiga färger vid låg ljusstyrka)

  • starkare cpu (quad ett måste kanske?)

  • minst 1 GB ram

  • skärm max 4,7 tum minst 4,2

  • SD-kortplats

  • duglig kamera

  • lagring spelar ingen roll

  • vattentät spelar ingen roll

Vad tror ni, beggad S3/S4 eller kika på annat märke? ZTE? Gillar mer de runda formerna på samsung än t ex Sony Xperia.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Motorola Moto G. Bytte själv från S2.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Motorola Moto G. Bytte själv från S2.

Spot on! Verkar vara precis vad jag letar efter... fast en stor punkt, kameran glömde speca krav på den. Viktigt att den är minst lika bra som den i S2an, som jag tycker är lite väl kass vid låg belysning. Annars nöjd med den. Blir ju inte ofta man har systemkameran med sig så mobilkameran har blivit jäkla viktig.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Calathea:

Spot on! Verkar vara precis vad jag letar efter... fast en stor punkt, kameran glömde speca krav på den. Viktigt att den är minst lika bra som den i S2an, som jag tycker är lite väl kass vid låg belysning. Annars nöjd med den. Blir ju inte ofta man har systemkameran med sig så mobilkameran har blivit jäkla viktig.

Dessvärre den svaga punkten på Moto G. Håller med. Tycker allt annat på mobilen är magiskt. Klarar oftast 48h på en laddning men kameran är nog faktiskt snäppet sämre än S2:an.

Kan ta två jämförelsebilder ikväll. Jag har första versionen av Moto G (2013) och har ej 1080p skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast

Jag kikar på Moto G LTE med 720p 4,5" skärm, verkar ha SD-kortstöd vilket faktiskt också är ett krav. Har alltid gillat att man kan ta loss batteriet från S2an, verkar som jag får offra den bekvämligheten med många nyare lurar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Calathea:

Jag kikar på Moto G LTE med 720p 4,5" skärm, verkar ha SD-kortstöd vilket faktiskt också är ett krav. Har alltid gillat att man kan ta loss batteriet från S2an, verkar som jag får offra den bekvämligheten med många nyare lurar.

OK, jag har sin modellen utan LTE eller SD kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Dessvärre den svaga punkten på Moto G. Håller med. Tycker allt annat på mobilen är magiskt. Klarar oftast 48h på en laddning men kameran är nog faktiskt snäppet sämre än S2:an.

Kan ta två jämförelsebilder ikväll. Jag har första versionen av Moto G (2013) och har ej 1080p skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Nya Moto G (5 tum, gamla var 4.5 tum) har väl också 720p skärm, inte 1080p?! Den nya ska ha något bättre kamera (8 MP vs 5 MP) och bättre högtalare (i stereo nu). Har själv också första gen moto g som jag är väldigt nöjd med för priset.

Permalänk
Medlem

Jag har LTE modellen, är precis som den vanliga fast med minneskort stöd och LTE. Bästa telefonen jag någonsin haft. Visst kameran är lite kass men annars är den riktigt grym! Observera dock att xda communityn runt 4g modellen är inte alls lika stor som för den utan 4g.

Jag har i princip bara rootat och installerat gravity box med xposed vilket ger en hel del moddar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av dählie:

Nya Moto G (5 tum, gamla var 4.5 tum) har väl också 720p skärm, inte 1080p?! Den nya ska ha något bättre kamera (8 MP vs 5 MP) och bättre högtalare (i stereo nu). Har själv också första gen moto g som jag är väldigt nöjd med för priset.

Det kan nog stämma bra.

Dock inte antalet megapixlar som avgör kamerakvalitén gör mig. Det är främst bruset som uppstår när det är mörkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Baxtex:

Jag har LTE modellen, är precis som den vanliga fast med minneskort stöd och LTE. Bästa telefonen jag någonsin haft. Visst kameran är lite kass men annars är den riktigt grym! Observera dock att xda communityn runt 4g modellen är inte alls lika stor som för den utan 4g.

Jag har i princip bara rootat och installerat gravity box med xposed vilket ger en hel del moddar.

Jag kan nöja mig med officiella lollipop-uppdateringen till att börja med, förhoppningsvis växer moddningsalternativen med tiden även om det blir svårt att matcha S2ans användarbas.

Det enda som talar mot Moto G LTE just nu är den tveksamma kameran, men för priset kan jag nog acceptera en dålig kamera. Finns det inga andra likvärdiga lurar? ZTE verkar inte vara lika bra kvalité.

Permalänk

S3 har betydligt bättre skärm, och kamera än S2 (som för övrigt verkar vara typ den sämsta mobilkamera i modern tid). Kan hittas väldigt billigt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Calathea:

Jag kan nöja mig med officiella lollipop-uppdateringen till att börja med, förhoppningsvis växer moddningsalternativen med tiden även om det blir svårt att matcha S2ans användarbas.

Det enda som talar mot Moto G LTE just nu är den tveksamma kameran, men för priset kan jag nog acceptera en dålig kamera. Finns det inga andra likvärdiga lurar? ZTE verkar inte vara lika bra kvalité.

Körde en snabb slö fototagning, du vet, en när man verkligen inte försöker göra något märkvärdigt med standard inställningar.

http://imgur.com/a/EijFV

De varmare bilderna är tagna med S2:an med en Cyanogen Kamera app. Har lite bättre inställningar i den. Moto G bilderna är tagna med standardappen.
Belysningen i rummet ligger på runt 200-350lumen och 2500-3500 Kelvin. Har verkligen svårt att uppskatta bättre än så.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Körde en snabb slö fototagning, du vet, en när man verkligen inte försöker göra något märkvärdigt med standard inställningar.

http://imgur.com/a/EijFV

De varmare bilderna är tagna med S2:an med en Cyanogen Kamera app. Har lite bättre inställningar i den. Moto G bilderna är tagna med standardappen.
Belysningen i rummet ligger på runt 200-350lumen och 2500-3500 Kelvin. Har verkligen svårt att uppskatta bättre än så.

Det tackar jag för Moto G LTE är helt klart något som lockar.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Calathea:

Det tackar jag för Moto G LTE är helt klart något som lockar.

Standardappen för Moto G är inte något vidare för bilder men man kan ta bilder om man så uttrycker sig.

Batteritiden är gudomlig, stänger aldrig av WiFi eller Location (GPS & WiFi). Klarar minst 24h oftast upp mot 48.
Väntar på officiella lollipop, blir nog Cyanogen eller liknande därefter om jag inte gillar lollipop.

Har dock aldrig utbrustit i att Motorolas näst in till rena Android måste bytas, det är good enough annars liksom.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Standardappen för Moto G är inte något vidare för bilder men man kan ta bilder om man så uttrycker sig.

Batteritiden är gudomlig, stänger aldrig av WiFi eller Location (GPS & WiFi). Klarar minst 24h oftast upp mot 48.
Väntar på officiella lollipop, blir nog Cyanogen eller liknande därefter om jag inte gillar lollipop.

Har dock aldrig utbrustit i att Motorolas näst in till rena Android måste bytas, det är good enough annars liksom.

Vart fick du tag på Moto X (2013)? Verkar som att den ej finns att köpa någonstans medan Moto G (2013) fortfarande säljs?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Icte:

Vart fick du tag på Moto X (2013)? Verkar som att den ej finns att köpa någonstans medan Moto G (2013) fortfarande säljs?

Nej har Moto G inte Moto X. Två ganska skilda prisklasser.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nej har Moto G inte Moto X. Två ganska skilda prisklasser.

Oj! My bad

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av Obligatorisk:

S3 har betydligt bättre skärm, och kamera än S2 (som för övrigt verkar vara typ den sämsta mobilkamera i modern tid). Kan hittas väldigt billigt.

S3 skulle jag inte rekommendera, om TS inte tar den med 2Gb ram och hittar custom rom till den som är aktivt.

Vanliga S3 är bedrövligt seg, speciellt med 4,3. Funkar okej med L, men är ju lite skakigt och Ram bristen märks väl. Om man inte bara ringer och SMS med den förstås och ser till att man kör med minimalt med appar (typ inga).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Entusiast

Slog till på en Moto G LTE plus ett snabbt 32 GB sd kort, hämtade ut på webhallen alldeles nyss! Får se om den lever upp till förväntningarna, stort tack för hjälpen

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Calathea:

Slog till på en Moto G LTE plus ett snabbt 32 GB sd kort, hämtade ut på webhallen alldeles nyss! Får se om den lever upp till förväntningarna, stort tack för hjälpen

Håller tummarna. Måste ju tåla kvävekylan när du ska ta bilder med

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Calathea:

Slog till på en Moto G LTE plus ett snabbt 32 GB sd kort, hämtade ut på webhallen alldeles nyss! Får se om den lever upp till förväntningarna, stort tack för hjälpen

Hur upplevde du ditt köp?

Några glada överraskningar eller "Gripes"?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DavidtheDoom:

Hur upplevde du ditt köp?

Några glada överraskningar eller "Gripes"?

Använt luren ett par veckor. Gillar färgerna i skärmen och snärtigheten i OS. Gillar inte svärtan och betraktningsvinklarna, kameran är sämre än i S2 och batteritiden är väl bara marginellt bättre mot en bra tweakad S2. Knapparna sitter lite slappt och rasslar om man skakar mobilen. Allt som allt lite tveksam.

Är tillbaka på S2an med 5.0.2 hazy och gustavo 1.4 GHz kernel tills Motorola får tummen ur och släpper Lollipop till moto g i april

Permalänk
Medlem

one +plus one

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Kinnarps 8000