Tips på uppgradera gear S2

Permalänk
Medlem

Tips på uppgradera gear S2

Har 14 karaktärer alla normala klasser 70, 2 Vanliga HC (Monk/Crus) sen 4 S2 (Monk/Cru/Barb/Wiz)

Oavsett hur jag än gör gear och skills med guider osv på twitch/Youtube aldrig kunnat köra högre än T3. Kan ha exakt samma konfiguration men men nä det går inte. Vad gör jag för fel? Tips på gear/skills speciellt Monk/Crusader/Wiz för köra över T3

Spelar i stort sett dagligen T1-T3 S2 för farma.

Adda gärna Nettan#2666

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Hedersmedlem

Har du någon länk till din profil?

Var är det du fallerar? Var sätter det stopp när du kör T4?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Har du någon länk till din profil?

Var är det du fallerar? Var sätter det stopp när du kör T4?

vet inte hur man länkar profilen.

1. Tar för mycket skada av eliten och dör.

Jag sett Monkar som soloat GR50+ T6

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Har du någon länk till din profil?

Var är det du fallerar? Var sätter det stopp när du kör T4?

Skrivet av Netforce:

vet inte hur man länkar profilen.

1. Tar för mycket skada av eliten och dör.

Jag sett Monkar som soloat GR50+ T6

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Nettan-2666/hero/15817551

Länkar åt dig

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Om fistofholy är den karaktär du kör så ska du inte klara högre svårigheter med den gearen du har.

Det du behöver göra är att skaffa sunwoko settet, så alla din blood shards du har ska du gambla efter: gloves, shoulders och hjälm för att få det så snabbt som möjligt.

Du kommer vilja byta hjälmen mot amuletten senare men du gamblar inte efter den då det är 4ggr dyrare utan du väntar på att den droppar.

Efter du har ditt sunwoko set så kan du köra t6 utan större problem. Spec är svårt att säga då det beror helt på vilka andra delar du har hittat. Men generellt så är det lättast att köra med en 2h och någon form av wave of light specc. Finns många varianter, titta på diablofans de har många bra guider.

Efter att ha gjort en snabbtitt på din gubbe så (ser ut som du precis blivit 70):

Försök hitta chest + legs med 3+2 sockets I och socketa med diamanter för extra resistance.

Du har väldigt mycket cdr men bara blinding light som drar nytta av den, kanske kolla på att lägga in serenety / epiphany ?

Harmony är en passiv du bör använda också för extra all res.

Du vill ha sockets I dina vapen och sätta I en grön gem, kommer ge väldigt mkt extra dps.

Permalänk
Medlem

ohh tackar.. vet inte hu du bar åt men tack

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem
Skrivet av lekman:

Om fistofholy är den karaktär du kör så ska du inte klara högre svårigheter med den gearen du har.

Det du behöver göra är att skaffa sunwoko settet, så alla din blood shards du har ska du gambla efter: gloves, shoulders och hjälm för att få det så snabbt som möjligt.

Du kommer vilja byta hjälmen mot amuletten senare men du gamblar inte efter den då det är 4ggr dyrare utan du väntar på att den droppar.

Efter du har ditt sunwoko set så kan du köra t6 utan större problem. Spec är svårt att säga då det beror helt på vilka andra delar du har hittat. Men generellt så är det lättast att köra med en 2h och någon form av wave of light specc. Finns många varianter, titta på diablofans de har många bra guider.

Efter att ha gjort en snabbtitt på din gubbe så (ser ut som du precis blivit 70):

Försök hitta chest + legs med 3+2 sockets I och socketa med diamanter för extra resistance.

Du har väldigt mycket cdr men bara blinding light som drar nytta av den, kanske kolla på att lägga in serenety / epiphany ?

Harmony är en passiv du bör använda också för extra all res.

Du vill ha sockets I dina vapen och sätta I en grön gem, kommer ge väldigt mkt extra dps.

Ok tack för tipsen ska kolla på det. jag kör binding light för hjälmen ger mig 164 spirit direkt när kör binding light så har aldrig spirit problem.. önskar bara hjälmen vare 70 därför har den kvar tills hittar leoric crown lr dylikt.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Hedersmedlem

Lekman skriver en massa bra saker.

Du borde satsa på sets. Och sockets - gröna gems i vapen, rustning och legendary gems i ringar och amuletter. Även rank0-gems är sjyssta i början.

Det tar ett tag innan man hittar gear nog att kunna köra T6 själv.

Sedan Grift 40+ är en helt annan liga, går inte att jämföra. Tänk att T6 är ungefär grift 25.

För crusader så är en bra början att kirra Akkhan-settet, det tar inte för lång tid. Sen finns det några möjligheter, de roligaste buildsen kräver specifika sköldar/vapen men man kan köra lite vad som helst egentligen, går bara snabbare om man har "rätt" grejor.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Rent generellt så vill man ha CHC (crit hit chance) och CHD (crit hit damage) på handskar, ringar, amulett och hjälm samt socket i vapnet med grön gem oavsett vilken klass man spelar

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Allt för alla underbara tips via PM
Har ingen svensk på min friendlist så spelar du EU är du välkommen att adda mig nettan#2666

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Jag addar dig senare så kan du åka med mig och få loot jag inte behöver. Jag kör också munk så.

Permalänk
Medlem

Startade en munk igår för att jag blev sugen efter att ha kollat lite munkar på twitch.

Hade inte mycket gear men hade en Broken Crown, en RRoG, en randomring och en amulett som hade dext på sig. Sen craftade jag gear.
Blev boostad till 70 av en polare och sen efter jag craftat aughulilds, asheras och någon random sköld så hade jag 61 miljoner toughness...

Har en /played på kanske 1h och kan köra T6 i grupp. Det enda jag gör är att dra ihop folk och sen sätta ut handflata så hoppas jag att alla andra dödar mobsen
http://eu.battle.net/d3/en/profile/SunQ-2308/hero/57013713

Fick ett till ancient-vapen sista rundan som jag inte hunnit prova ännu men med sköld var man ju typ odödlig

Nu börjar jakten på sunwokos och innas

Adda mig så kan jag kanske lira ltie också så kan vi försöka geara varandra. ( sunq#2308 )

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |