Asus moderkort i 9-serien redo för nya processorer med Intel Broadwell

Permalänk
Melding Plague

Asus moderkort i 9-serien redo för nya processorer med Intel Broadwell

Den som planerar att uppgradera får en rättfram väg framåt när Asus släpper nya versioner av UEFI inför Intels lansering av processorserien Broadwell.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gamla nyheter !
http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1354629-redan-asus-...

Skämt åsido så antyder det ju att broadwell inte blir något gigantist steg.

Permalänk
Medlem

Broadwell-DT är väl bara till för att ägare av Z97-moderkort skall få ha en uppgraderingsväg, egentligen skulle dom ha kunnat göra även Z87 kompatibel med Broadwell-DT, men ägare av så gamla moderkort förväntas gå på Skylake-DT och ett nytt moderkort.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara alla bokstäver som är i bilden? X, S, U, N processors? DC, 8C, QC etc.

Permalänk
Medlem

Väntar och längtar hellre fram mot Skylake.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av andrey:

Kan någon förklara alla bokstäver som är i bilden? X, S, U, N processors? DC, 8C, QC etc.

X, S, U, N är för olika typer av enheter, se bilderna. DC, 8C, QC etc. är antalet kärnor (DC =dual core, QC = quad core).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

Någon som vet vilket Socket den kommer att ha? 2011-3 ?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Någon som vet vilket Socket den kommer att ha? 2011-3 ?

1150 hoppas jag då moderkort redan stöder dom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

X, S, U, N är för olika typer av enheter, se bilderna. DC, 8C, QC etc. är antalet kärnor (DC =dual core, QC = quad core).

Undra varför de inte skriver OC istället för 8C

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

X, S, U, N är för olika typer av enheter, se bilderna. DC, 8C, QC etc. är antalet kärnor (DC =dual core, QC = quad core).

Så U är för lufthockeybord och S är för skärmar? Men seriöst, E är väl Xeon som inte är för speldatorer ändå så är ser det ut att vara en spelburk på bilden. Bilderna säger inte mycket här. S är var i5 och i7 ligger antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

X, S, U, N är för olika typer av enheter, se bilderna. DC, 8C, QC etc. är antalet kärnor (DC =dual core, QC = quad core).

Denna artikel är hyfsat intressant men varför syns den bara i mobilversionen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Videoapan:

Denna artikel är hyfsat intressant men varför syns den bara i mobilversionen?

Skickades från m.sweclockers.com

Artikeln syns även på vanliga siten, ibland sorteras artiklarna dock om till viss del beroende på relevans, just nu ligger den på tredje position.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Samtliga moderkort i 9-serier? Jag såg inte WS där..?

Permalänk

Skulle vara kul att veta varför dessa inte är kompatibla med 8-serien chipset.
Hade varit ett sätt att erbjuda Iris Pro uppgradering till strömsnåla Haswell SFF-datorer utan gfkkort från snart 2 år tebax.
Synd att bara hålla sej till 9-serien, men har man tur så kommer någon lösning för äldre moderkort dyka upp i en eller annan form.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Artikeln syns även på vanliga siten, ibland sorteras artiklarna dock om till viss del beroende på relevans, just nu ligger den på tredje position.

Tack för informationen! För oss som uppdaterar ganska ofta är det dock lätt att missa nya artiklar om de inte läggs överst, nu såg jag den i telefonen ändå sen men jag trodde att artiklarna bara sorterades efter publicerings tidpunkt.

On topic: Var det inte detta som lovades vid släppet av 9-serien styrkretsar? Oavsett så är det ju bra och vettigt att även Intel erbjuder viss mån av bakåtkompatibilitet (ja, jag vet att det är standard för dem men skiljer sig ändå från AMD där)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Avstängd

Synd att Asus använder proprietär UEFI och firmware.

Tänk om det var open source, då kunde man få uppdateringar av community även när Asus slutar släppa uppdateringar.

Skulle vilja se fler tillverkare stödja Coreboot och Intels TianoCore.