Känner mig lurad av CDON

Permalänk

Känner mig lurad av CDON

Det är så här att jag har tittat på tv ett tag och när en LG 60" Plasma TV kom ut på rea på CDON tänkte jag att jag skulle slå till. Mycket riktigt beställde jag tv:n och lycklig var jag över att ha hittat något jag ville ha (Samma dag som rean påbörjades). Gick några dagar och hörde inget mer om tv:n när jag plötsligt får ett mejl av CDON om att min vara returnerats (framgår inte vad det handlar om för vara dock). Försöker kontakta CDON när jag fått mejlet på kvällen och skickar in på deras kontaktformulär, det står 24h men svaret tog väl snarare nästan 48h. Där får jag reda på att tv:n inte stämmer i lagersaldo och att jag ska bevaka produkten för den kommer att komma in i lager igen. Saken är den att jag även lagt till en rabattkod i och med att jag har studentrabatt. Via kontaktformuläret får jag som sagt svar långt efter de 24 timmarna och får reda på att jag är tvungen att kontakta dem via servicetråden för att de ska dra en rabatt eventuellt i efterhand. Känner mig lite irriterad och väljer att kontakta via chatten där jag faktiskt får en ny rabattkod istället av någon annan ur deras service.

Jamen eftersom jag är intresserad av tv:n gör jag som de säger och bevakar produkten. Fick på söndagen (8/3) mejl om att produkten åter går att beställas och gör samma process igen med att använda min rabattkod. Går igen väldigt lång tid med beställningen tycker jag och ikväll visar det sig att det är samma visa igen med att de dragit tillbaka min beställning och snuvat mig på rabattkoden.
Kan CDON hålla på såhär? Vad ger det egentligen för intryck för sina konsumenter och kan man få något förtroende av sådant här? Några fler som blivit blåsta på det här sättet?

Permalänk

Har själv fått väldigt dåligt bemötande av CDON för 2 år sen och med tanke på den här tråden verkar de inte har bättrat sig alls på den fronten. I största mån försöker jag undvika CDON då deras service är urusel.

Permalänk

Det är ändå en utgången modell och CDON rear begagnade apparater.
http://cdon.se/search?category=1763&q=LG+60%22+Plasma
Om en butik inte sköter sig så gå till en annan ! Där finns ingen anledning att köpa där.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Skriv till dem och fråga vad de håller på med?

Fråga om de verkligen har TV:n på lager, be dem kontrollera med sitt lager/inköpare osv

Permalänk
Avstängd

Jag handlar aldrig på CDON. Företaget blöder. Inte så konstigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaernhertigen:

Det är så här att jag har tittat på tv ett tag och när en LG 60" Plasma TV kom ut på rea på CDON tänkte jag att jag skulle slå till. Mycket riktigt beställde jag tv:n och lycklig var jag över att ha hittat något jag ville ha (Samma dag som rean påbörjades). Gick några dagar och hörde inget mer om tv:n när jag plötsligt får ett mejl av CDON om att min vara returnerats (framgår inte vad det handlar om för vara dock). Försöker kontakta CDON när jag fått mejlet på kvällen och skickar in på deras kontaktformulär, det står 24h men svaret tog väl snarare nästan 48h. Där får jag reda på att tv:n inte stämmer i lagersaldo och att jag ska bevaka produkten för den kommer att komma in i lager igen. Saken är den att jag även lagt till en rabattkod i och med att jag har studentrabatt. Via kontaktformuläret får jag som sagt svar långt efter de 24 timmarna och får reda på att jag är tvungen att kontakta dem via servicetråden för att de ska dra en rabatt eventuellt i efterhand. Känner mig lite irriterad och väljer att kontakta via chatten där jag faktiskt får en ny rabattkod istället av någon annan ur deras service.

Jamen eftersom jag är intresserad av tv:n gör jag som de säger och bevakar produkten. Fick på söndagen (8/3) mejl om att produkten åter går att beställas och gör samma process igen med att använda min rabattkod. Går igen väldigt lång tid med beställningen tycker jag och ikväll visar det sig att det är samma visa igen med att de dragit tillbaka min beställning och snuvat mig på rabattkoden.
Kan CDON hålla på såhär? Vad ger det egentligen för intryck för sina konsumenter och kan man få något förtroende av sådant här? Några fler som blivit blåsta på det här sättet?

Än så länge är du inte lurad... Däremot är det uppenbart de har problem med sitt ordersystem. Det bästa du kan göra är att bara ta det lugnt och vara saklig i dina kontakter med CDON... är inte den du pratar med fel att det strular. Och jag är övertygad de kommer hjälpa dig i slutändan. Sen är det en annan sak om man tycker sånt här strul är okej för en kund att hantera. Men fokusera på lösa situationen på bästa sätt just nu så gör nog CDON desamma trots de uppenbara problem det har med något okänt.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Haha kom precis på vad det påminner mig om.

Hade hört en bra låt o tänkte jag ska fan köpa den (första CD skivan på minst 8år)
*först tog det över en månad eftersom den inte var i lager.
*sen kom ett paket, men det var heeeeeelt fel skiva.. Det enda jag tänkte då var, jag beställde en skiva, från ett bolag jag aldrig beställt från tidigare o så blir det fel? Gj.
*fick själv skicka tillbaka den fel skickade skivan o fick inget för det.

Bojkottade CDON .

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk

Ska försöka igen med att få kontakt i CDON men man känner sig halvt uppgiven när det var så struligt första gången. Är alltid saklig i kontakten för jag jobbar själv inom ett yrke där oskyldiga alltid "får skit". Får väl försöka hålla sig till mer seriösa butiker i framtiden då kanske.

Permalänk
Medlem

Hade en liknande incident förra veckan då jag beställde ett par studiomonitorer (högtalare) som var fyndvara. Enligt fraktloggen hade varan returnerats eftersom CDON skrivit fel postkod på paketet. Så det skickades tillbaka instället utan att jag fick någon information alls, jag var tvungen att kontakta kundservice då mitt paket inte kommit efter ca 1 vecka. De sa detsamma till mig, "Håll koll på sidan när produkten läggs ut för försäljning igen."

Jo, tjena att man har tid att spamma F5-knappen hela dagarna. Aldrig mer CDON.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §1.6*

Tagit bort meningslöst inlägg/trams.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Den här gången verkar jag bli utan min kod. Kan kontakta i efterhand för rabatt (om jag beställer över 1000kr - vilket originalkoden inte gällde) men det känns ju lite omständigt när det tar så lång för CDON att svara. Blir nog bojkott, känns inte som man vill handla från ett företag som är opålitliga (har ett opålitligt system) och som nästan "straffar en" för att deras system inte funkar.

Permalänk
Medlem

Jag var stammis hos CDON i flera år fram till typ 2013 då de föll pladask. Mycket segare leveranstider helt plötsligt och dålig kontakt.

Väldigt tråkigt. Electroworld är min favoritnätbutik nuförtiden alltid billigast och fri frakt.

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

Jag har inget förtroende av CDON längre, mitt tips är undvik och välj en annan sida

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jaernhertigen:

Den här gången verkar jag bli utan min kod. Kan kontakta i efterhand för rabatt (om jag beställer över 1000kr - vilket originalkoden inte gällde) men det känns ju lite omständigt när det tar så lång för CDON att svara. Blir nog bojkott, känns inte som man vill handla från ett företag som är opålitliga (har ett opålitligt system) och som nästan "straffar en" för att deras system inte funkar.

Ja de är helt fruktansvärda att försöka komminucera med. Senast jag försökte slutade det med att vi tog det via Sweclockers och sedan fick jag mail från Min Hemmabio av alla ställen. Jag visste inte ens att jag vad medlem där men de ville tydligen snacka via deras PM-system. Fick tjata ett tag innan jag fick dem att skicka ett enkelt mail. Nu kör jag på det gamla rådet, undvik företag som inte går att kontakta via telefon.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ja de är helt fruktansvärda att försöka komminucera med. Senast jag försökte slutade det med att vi tog det via Sweclockers och sedan fick jag mail från Min Hemmabio av alla ställen. Jag visste inte ens att jag vad medlem där men de ville tydligen snacka via deras PM-system. Fick tjata ett tag innan jag fick dem att skicka ett enkelt mail. Nu kör jag på det gamla rådet, undvik företag som inte går att kontakta via telefon.

Tjena.
Tråkigt att det har blivit så här! Jag har handlat och handlar mycket från CDON och har aldrig haft nått strul.
Sen kan jag hålla med Zotamedu att det är tråkigt att allt fler butiker går ifrån telefon support.
Med vänlig hälsning / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mange75:

Tjena.
Tråkigt att det har blivit så här! Jag har handlat och handlar mycket från CDON och har aldrig haft nått strul.
Sen kan jag hålla med Zotamedu att det är tråkigt att allt fler butiker går ifrån telefon support.
Med vänlig hälsning / Mange

När det fungerar är det ju bra men skillnaden på en bra och dålig butik är hur de hanterar saker när det väl krånglar. Det är bara en tidsfråga innan man får ett trasigt grafikkort eller annat krångel. Då ska de vara lätta att få tag på och de ska lösa problemet. Man ska inte behöva bråka i veckor för att få dem att följa konsumentköplagen. De vill att man ska använda deras interna meddelandesystem, som de själva kan ändra i och du får ingen kopia. När det varken finns mail eller telefon och det enklaste sättet att få kontakt är via en tredje parts forum så är det tillräckligt med varningsklockor för att man ska hålla sig långt borta. Utöver det är de sämst på att packa varor. De kör extremt tunna kartonger och de verkar inte veta om att fyllnadsmaterialet då är extra viktigt för att stabilisera paketet. Vissa saker skickar de bara i påse. Sen har de ett trasigt fakturasystem också för säkerhets skull. De skriver automatiskt ut en till faktura när du får en ny vara efter en reklamation men de kan inte hantera att makulera den utan den landar hos klarna som sedan skickar en påminnelseavgift. CDON är skojar som inte vet vad de håller på med. De säljer billigt men minsta lilla trassel och du har att göra sen. Finns ingen anledning att handla av dem när vi har så många andra bra alternativ. Jag kör mest från INET, Webhallen och Dustin. Senaste har det mest blivit Webhallen för de har en butik i Göteborg där man kan hämta upp prylar så slipper man frakt vilket är smidigt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24