Känner mig lurad av CDON
Det är så här att jag har tittat på tv ett tag och när en LG 60" Plasma TV kom ut på rea på CDON tänkte jag att jag skulle slå till. Mycket riktigt beställde jag tv:n och lycklig var jag över att ha hittat något jag ville ha (Samma dag som rean påbörjades). Gick några dagar och hörde inget mer om tv:n när jag plötsligt får ett mejl av CDON om att min vara returnerats (framgår inte vad det handlar om för vara dock). Försöker kontakta CDON när jag fått mejlet på kvällen och skickar in på deras kontaktformulär, det står 24h men svaret tog väl snarare nästan 48h. Där får jag reda på att tv:n inte stämmer i lagersaldo och att jag ska bevaka produkten för den kommer att komma in i lager igen. Saken är den att jag även lagt till en rabattkod i och med att jag har studentrabatt. Via kontaktformuläret får jag som sagt svar långt efter de 24 timmarna och får reda på att jag är tvungen att kontakta dem via servicetråden för att de ska dra en rabatt eventuellt i efterhand. Känner mig lite irriterad och väljer att kontakta via chatten där jag faktiskt får en ny rabattkod istället av någon annan ur deras service.
Jamen eftersom jag är intresserad av tv:n gör jag som de säger och bevakar produkten. Fick på söndagen (8/3) mejl om att produkten åter går att beställas och gör samma process igen med att använda min rabattkod. Går igen väldigt lång tid med beställningen tycker jag och ikväll visar det sig att det är samma visa igen med att de dragit tillbaka min beställning och snuvat mig på rabattkoden.
Kan CDON hålla på såhär? Vad ger det egentligen för intryck för sina konsumenter och kan man få något förtroende av sådant här? Några fler som blivit blåsta på det här sättet?