Permalänk
Skrivet av pecill:

Jag kan inte se pennan till Venue 11/8 på svenska Dell-sidan. Kommer man kunna köpa pennan här?

Hej pecill

Beklager mit sene svar.

Pennen er midlertidigt taget af siden, da visse kunder oplevede problemer med den. Jeg er ved at undersøge om den kommer tilbage igen, og hvornår den forventes at returnere til siden. Så snart jeg ved noget mere, hører du fra mig.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av pecill:

Jag kan inte se pennan till Venue 11/8 på svenska Dell-sidan. Kommer man kunna köpa pennan här?

Hej pecill

Venue 11 Stylus pen skulle komme tilbage til den svenske webside på et senere tidspunkt. Jeg har dog beklageligvis endnu ikke en officiel dato, så jeg må råde dig til at holde øje med siden.

Ha en rigtig god dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej, jag har en dell u27 som har slutat att fungera, den är ca 1 och ett halvt år gammal. Problemet är att endast 5 av dem 7 tecknen på service-tagen syns. Vad kan man göra?

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

U2711

Hej
Min skärm har börjat fastna i startsekvensen, dioder tänds och släcks. Måste slå av strömmen helt för att den ska komma igång igen. Har försökt få kontakt med Dell support två gånger. Båda gånger via er sida.

Serviceförfrågan
:
XXXXXXXXX
Servicenummer
:
XXXXXXX
Produktmodell
:
Dell U2711 Monitor
Försändelsedatum
:
3/28/2012

Och

Serviceförfrågan
:
XXXXXXXXX
Servicenummer
:
XXXXXXX
Produktmodell
:
Dell U2711 Monitor
Försändelsedatum
:
28-03-2012

Inget svar alls

Med vänlig hälsning, Andreas

Känslig information överskriven med X
Permalänk
Avstängd

Hejsan!
Det här är kanske en udda fråga, men kommer det att komma en 27'' version av Dell 24" U2414H IPS? Med tanke på de tunna ramarna, så skulle det vara kul att ha. Eller har ni något liknande i 27'' som kommer ut inom snar framtid?

Permalänk
Skrivet av TAG:

Hej
Min skärm har börjat fastna i startsekvensen, dioder tänds och släcks. Måste slå av strömmen helt för att den ska komma igång igen. Har försökt få kontakt med Dell support två gånger. Båda gånger via er sida.

Serviceförfrågan
:
XXXXXXXXX
Servicenummer
:
XXXXXXX
Produktmodell
:
Dell U2711 Monitor
Försändelsedatum
:
3/28/2012

Och

Serviceförfrågan
:
XXXXXXXXX
Servicenummer
:
XXXXXXX
Produktmodell
:
Dell U2711 Monitor
Försändelsedatum
:
28-03-2012

Inget svar alls

Med vänlig hälsning, Andreas

Hej Andreas

Udfra dine private beskeder, kan jeg forstå at du har fået løst problemet sammen med vores tekniske support, via telefonen. Som lovet har jeg eskaleret din sag til den respektive afdeling, for at undgå at lignende problem omkring manglende svar opstår igen.

Dog må jeg bede dig redigere dit indlæg, da du aldrig bør give servicetag eller sagsnummer i et offentligt forum, da disse oplysninger betegnes som følsomme, og i værste fald kan misbruges af andre.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Skrivet av Derpina:

Hejsan!
Det här är kanske en udda fråga, men kommer det att komma en 27'' version av Dell 24" U2414H IPS? Med tanke på de tunna ramarna, så skulle det vara kul att ha. Eller har ni något liknande i 27'' som kommer ut inom snar framtid?

Hej Derpina

Vi kan beklageligvis ikke kommentere på produkter, der ikke officielt er lanceret.

Det glæder os dog meget, at du kan lide designet på den nye U2414H, og jeg vil naturligvis sørge for at videregive din feedback til vores produkt team, så vi kan have det med i vores fremtidige produkt overvejelser.

Ha en rigtig trevlig dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DellCare:

Hej Derpina

Vi kan beklageligvis ikke kommentere på produkter, der ikke officielt er lanceret.

Det glæder os dog meget, at du kan lide designet på den nye U2414H, og jeg vil naturligvis sørge for at videregive din feedback til vores produkt team, så vi kan have det med i vores fremtidige produkt overvejelser.

Ha en rigtig trevlig dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Okej, tackar så mycket för svaret!
Ha en trevlig dag du med!

Permalänk
Medlem

Hej Dell

Har ni slutat med student rabatter för oss som studerar??

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Hej Dell

Har ni slutat med student rabatter för oss som studerar??

Hej Tazadar

Vi tilbyder naturligvis stadig rabat til alle studenter på det nordiske marked. Jeg sender dig en rabatkode på 15% i en privat besked.

Ha en fin påske.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk

Hej,

Jag har nu i flera dagar försökt och chatta med er försäljningsavdelning men utan framgång, jag måste erkänna att er hemsida lämnar oerhört mycket att önska gällande kontaktuppgifter när man vill handla.

till frågan:
jag har köpt en:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/188471-a...

och vill nu köpa en laddare till, vilken skall jag ha?, gärna länk.

Permalänk

Hej helas

Jeg er ked af at høre, at du forgæves har forsøgt at komme i kontakt med os på vores hjemmeside. Beklageligvis er sagen den, at vi ikke længere tilbyder salgs-support via chat, til vores konsumenter. Jeg ved godt at chat-funktionen stadig findes på hjemmesiden, og jeg har eksaleret det flere gange, og bedt om at det bliver fjernet helt fra siden. Jeg eskalerer igen.

Jeg vil dog rigtig gerne hjælpe med alle salgs-relaterede spørgsmål her på siden, på Facebook & Twitter.

Du finder adapterer der passer til din maskine her: http://dell.to/1ndZ6yc

Da jeg ikke har dit servicetag (må aldrig gives offentligt, kun i privat besked), kan jeg ikke se hvor mange watt din originale lader er på.

Sig endelig til, hvis du har flere frågar.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

hej hej igen dell Eller kanske ska säga Karina ^^

Jag är i tankarna att sälja min m18xR2 för att byta upp mig till en m18 istället och undrar om personen som köper min m18xr2 kan ta över min "garanti" som jag har kvar eller den försvinner?

mvh: Marcus L

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

hej hej igen dell Eller kanske ska säga Karina ^^

Jag är i tankarna att sälja min m18xR2 för att byta upp mig till en m18 istället och undrar om personen som köper min m18xr2 kan ta över min "garanti" som jag har kvar eller den försvinner?

mvh: Marcus L

Hej Marcus

Din garanti er tilknyttet dit servicetag, og vil derfor blive videreført til den nye ejer. Dog anbefaler jeg altid at man husker at lave en "Tag transfer" hvis man videre sælger sin maskine, for at sikre, at vi altid har de korrekte bruger oplysninger registreret. Dette gøres online på vores supporside: http://dell.to/1lAMBFx

Ha en rigtig trevlig dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Hedersmedlem

Hej! Jag är intresserad av den nya versionen av XPS 13, men den finns vad jag kan se inte ens listad med 1080p-skärmen på er egen svenska hemsida? Går däremot att hitta på den amerikanska sidan. Kommer den inte att säljas i Sverige med den skärmen? Om inte - kommer den gå att köpa från något annat EU-land?

Det ser ut att vara en mer eller mindre perfekt dator, men blank skärm är totalt no-go för mig, trots den fina upplösningen.

Edit: Såg precis ert svar i några andra trådar där folk undrat samma sak. Jag låter ändå detta stå kvar, och jag undrar fortfarande om det är mer sannolikt att den dyker upp för köp i något annat EU-land än Sverige? Jag har inga problem med att beställa från något annat land om det behövs, men det får vara inom EU, så att man slipper problem med tull och moms.

Permalänk

Hej WidL

Som nævnt de andre tråde, så har jeg beklageligvis endnu ingen info om hvorvidt XPS 13med 1080p-skærm kommer til at blive tilgængelig i Sverige eller andre EU-lande. Så mit bedste råd lige nu, er at du holder øje med vores side, samt eventuelle fremtidige pressemeddelelser: http://dell.to/1vu0AZV

Såfremt modellen udelukkende bliver tilgængelig i andre EU-lande, vil det desværre ikke muligt at bestille den på en anden side, medmindre du har en leveringsadresse i det pågældende land. Dette skyldes at vi kun kan levere indenfor ordrelandets grænsker, af hensyn til diverse afgifter, moms, skat m.m.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte lägga till SSD i era bärbara datorer? Ingen vill ha en hybrid-hårddisk.

Permalänk

Hej 997GTS

Det er forskelligt fra model til model, om den findes tilgængelig med SSD eller ej. Ofte er maskiner med SSD en smule dyrere end dem med almindelige HDD eller hybriddisk, og vi mener at der skal være noget for enhver smag.

Jeg vil dog naturligvis videregive din feedback til den ansvarlige afdeling, så vi kan have det med i fremtidige overvejelser.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Vad hände med Dell P2715Q? Verkar vara slut hos de få handlarna som listar den och priset har gått upp kraftigt, vad är det som händer?

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk

Hej buzz

Jeg kan beklageligvis ikke give en forklaring på hvorfor mange af forhandlerne ikke har P2715Q tilgængelig længere, da alle vores partnere er selvstændige forhandlere, som selv beslutter hvad de ønsker i deres sortiment. Dog kan jeg se, at vi selv har en forventet leveringsdato på skærmen der ligger helt henne i maj, og det kan derfor muligvis være årsagen til at mange venter med at lægge den tilbage på siden, for at have den på lager, før de begynder at sælge den.

Med hensyn til den prisstigning du nævner, er det hos os prisen er steget, eller hos forhandlerne? Igen er der tale om selvstændige forhandlere, som selv prissætter deres sortiment, og såfremt prisstigningen findes hos dem, er det beklageligvis heller ikke noget jeg kan kommentere på.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv

Hej Karina

Härligt och se att ni har en tråd här och att du flitigt svarar i tråden.

Jag har varit inne på Dells hemsida många gånger för att hitta bra erbjudande på servrar, men det är sällan man hittar något "super" erbjudande (tilbud). Hur kan det komma sig att Dell så många gånger är dyrare på sina egna saker än tex era återförsäljare?

Önskar dig en fin dag!

Permalänk

Hej MickeMM

Mange resellers handler større partier ind af gangen, og får dermed rigtig ofte en langt større rabat på deres bestilling via deres account manager. Efterfølgende sætter de selv deres udsalgspris, som ganske rigtig i visse tilfælde kan være lavere end vores egen, grundet den eventuelle rabat på deres egen indkøbspris.

Dette er årsagen til at du indenfor specielt server-området rigtig ofte kan finde andre priser hos resellers, end dem du kan få via vores webside.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv

Tack för ditt svar. Det var väl ungefär vad jag misstänkte oxå. Lite trist, jag tycker det känns tryggare att handla direkt av leverantören. Vet du om det kommer något tilbud på denna? http://www.dell.com/se/foretag/p/poweredge-t20/pd inom kort?

Permalänk

Jeg forstår, og skal med glæde give din feedback videre til den ansvarlige afdeling.

Med hensyn til kommende tilbud, er det beklageligvis ikke noget jeg kan kommentere på, da vi ingen info har omkring dette, samt at vi generelt ikke kan kommentere på tilbud, ny-lanceringer m.m. før de er aktuelle, eller officielt lanceret. Det eneste jeg kan råde dig til, er derfor at holde øje med siden.

Beklager.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Inaktiv

Tack för ditt svar! Ska göra det

Permalänk

Hej,

Jag är lite sugen på en XPS 13 med 1080p-skärm, vilken enbart finns att beställa på er hemsida. Vad jag förstår så levereras dator direkt hem med bud på kontorstid. Finns det möjlighet att få leverans med Posten eller dylikt så man slipper sitta hemma och vakta dörren?

Permalänk

Hej poktirity

Det er beklageligvis ikke muligt for os at levere med posten, da ordren sendes direkte fra vores fabrik i Asien. Vi har derfor desværre kun mulighed for at sende den med et fragtselskab, som f.eks. Schenker, som leverer indenfor normal kontorstid. Istedet kan vi naturligvis levere til en hvilken som helst adresse du måtte ønske, så som arbejde, ven/bekendt etc.

Håber det hjælper lidt på problemet.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hej Dell!

Jag står och velar mellan en Alienware 15 och en ASUS G751JT. Jag vill ha 15" men med riktig prestanda, och då passar ju Alienware 15 in perfekt! Dock är den dyrare än ASUS. Så jag tänkte köpa Alienware 15 med studentrabatt som ni brukar ha på Mecenat men jag hittar inte er där :/ Har ni slutat med studentrabatten? Med 15% rabatt som ni brukade ha så hade Alienware 15 passat min budget perfekt!

MVH Linus

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Skrivet av Zunil:

Hej Dell!

Jag står och velar mellan en Alienware 15 och en ASUS G751JT. Jag vill ha 15" men med riktig prestanda, och då passar ju Alienware 15 in perfekt! Dock är den dyrare än ASUS. Så jag tänkte köpa Alienware 15 med studentrabatt som ni brukar ha på Mecenat men jag hittar inte er där :/ Har ni slutat med studentrabatten? Med 15% rabatt som ni brukade ha så hade Alienware 15 passat min budget perfekt!

MVH Linus

Hej Linus

Beklager meget mit sene svar, men er først kommet tilbage fra semester idag.

Vi har desværre ikke længere samarbejde med Mecenat, men tilbyder naturligvis stadig rabat til alle studerende i Sverige. Dog er rabatten ændret fra 15% til 10%.

Hvis du sender mig en privat besked, skal jeg sørge for at du får en rabatkode, som du kan bruge ved dit næste køb.

Ha en fin dag.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell Social Media Outreach Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Hallå där! Har en Dell U2515H som har vit flicker på svart bakgrund samt ibland dör den totalt under några sekunder.
Såhär ser det ut: https://www.youtube.com/watch?v=OTIdH1KtJDk

Inte jag som är den användaren men samma problem.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080