Descent återuppstår i projekt på Kickstarter

Permalänk
Skrivet av Zalice:

Ooo, jag minns när man satt hos kompisar och spelade Descent och man satt som klistrad vid datorn när det kom ut. Den känslan att spela nya spel var mer intensiv än när man är äldre idag, tyvärr :/

det va när nya spel kom som aldrig hade gjorts förut. Det lär man inte få uppleva igen. Nuförtiden är nästan allt same shit different name.
900 verisioner av wow eller cod som bara skiljer på ytan.

Permalänk
Medlem

Mums! då var det dax igen att ösa 100% genom trånga gångar och tillsist inse att man är helt lost

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Singleplayer kommer vara ett stretch goal. Med tanke på hur bra det ser ut att gå för kampanjen redan nu så är det nog sannolikt att även SP kommer vara inkluderat.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Avstängd

Då ska man träna lokalsinnet igen då, blir nog kul med en uppföljare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skooglund:

Verkligen, det var tider det! Jag vill va barn igen

tror att det är därför folk knarkar :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curik:

Linux-stöd är det väldigt få som bryr sig om, så det kanske är du som inte kan ett jota om Descent?

Men du kan vara lugn. Eftersom de använder UE4 ska du nog se att de kommer släppa det på Linux också.

I din värld ja.
I min värld är det väldigt många som bryr sig om Linux. Och vi signar inte innan de bekräftat stöd för Linux eftersom det krävs lite jobb från deras sida, även fast UE4 stödjer Linux fullt ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Descendent Studios....... LOOOOOOOOL

Hade man tänkt ett steg längre så hade man nästan kunnat gissa att det var ett nytt Descent de skulle göra.
Kan ju säga att jag blev väldigt förvånad nu när jag såg kickstarter videon och fick se Erics tryne

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dioxys:

Ingen singleplayer, inga pengar från mig.

Detta.

Visa signatur

[AMD FX8350 BE @ 4GHz] - [Arctic Cooling Freezer 13] - [2 x 4096 MB 1600MHz Corsair] - [GA-970A-DSP3] - [Sapphire R9 390 Nitro 8GB] - [EVGA Supernova G2 750W] - [2TB Seagate Desktop + 3TB Toshiba + 2TB Samsung G3 Station + 480GB Toshiba SSD] - [BenQ MK 2442 23.6"] - [QPAD OM-75]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tilax:

Stöd för Linux är något jag verkligen vill se. Ångande singelplayer, läs detta saxat från FAQ:n för projektet:

Jag har regel att jag ger inte pengar till något som inte har linux stöd.

Det hela verkar vara väldigt mycket money grab. De verkar inte känna till lore eller speciellt mycket om äldre spelen. Plus hela med att fortsätta ta betalt får det hela att låta som MMO fast utan infrastrukturen som krävs så ren profit.

Permalänk
Medlem

Nice.... Vilka minnen man har från den guldklimp. Hoppas de väljer OpenGL så att vi får spelet på något annat än Windows.'

Edit: Ser att det är Unreal Engine.... Kan man åtminstone hoppas på Linux stöd

Permalänk
Medlem

Alltid gillat Descent. Spelar det fortfarande ibland med sourceporten DXX-rebirth vilket funkar kanon på Win 8.1 :).

Permalänk

En uppdatering som belyser bla. ämnet "singular theme"... när det gäller merparten av frågorna som ställs.
Självklart vill de göra en värdig singelplayer kampanj men då behövs mer bemanning och mer pengar, mer än det dubbla hade de fått sätta upp som Kickstartermål för att klara av att uppnå något vettigt.
Hur börjar man då, med multiplayer som sätter grunden och sen om man gillar det man ser så erbjuds att få köpa utsmyckning eller blingbling vilket man självklart kan spela sig fram till, som många andra spel idag. Samtidigt som det betalar utvecklarna att fortsätta.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

Även grönt ljus på Steam:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=412870...
Platforms: PC, Mac, Linux

Oculus Rift stöd, och här visas det upp. Men med 3 dagar kvar ser det tungt ut.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk

http://www.twitch.tv/descendentstudios

Med 2 timmar och 35 minuter kvar och en livestream igång har de klarat nivån på kickstarter och är nu på $602,453 på 7,858 backers

Med en upp och nedgång ända inpå slutet kändes det lite märkligt, de i streamen förklarade att vissa hade pushat in en lite väl hög slant med pengar bara för att Descent skulle klara målet(det fanns alltså en del som verkligen ville att det skulle lyckas med sin "fattigdom" som följd) och ändrade sig sen då när summan steg upp över ~$605000 och då ner till ~$600000 nivån som man inte kan gå ner under, på ett lätt sätt. Slutligen blev det på ks:

"8,164 backers pledged $601,773 to help bring this project to life. "

Är man sugen och inte var med nu så kan man alltid gå in senare här: http://descendentstudios.com/ och se hur det går med projektet.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!