Skyforge - kommande beta

Permalänk

Skyforge - kommande beta

Skyforge är ett kommande sf/fantasy mmo från Allods. Utvecklarteamet består av 300 pers så det snålas inte direkt på utvecklingskostnaderna.

Kanske lite för asiatiskt för min smak men ser ändå bitvis ganska imponerande ut.

Kola in via länken nedan...
http://sf.my.com/#top

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut. Skrev upp mig på betan så får man se!
Finns det något förväntat releasedatum?

Permalänk
Skrivet av Lunkente:

Ser intressant ut. Skrev upp mig på betan så får man se!
Finns det något förväntat releasedatum?

Inget datum än. Men det ryktas slutet av 2014 eller tidigt 2015.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Allods online var ju ett kvalitets mmo så detta blir nog bra. Förstår inte att allods online aldrig slog.

Permalänk
Skrivet av cracko:

Allods online var ju ett kvalitets mmo så detta blir nog bra. Förstår inte att allods online aldrig slog.

Jag testade Allods en sväng. Var ju inte på något sätt unikt utan ett random mmo. Minns att det var en hel del buggar samt att det var extremt mycket lagg.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Ser jävligt vackert ut, men tycker de börjar bli många mmos igen.. De liksom aldrig 1-2 mmos om året.. ibland släpps inget.. sen kommer en våg av mmos..

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Tidig gameplayvideo. Ser lovande ut.

https://www.youtube.com/watch?v=zZsxvjt6i8A

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Laddar hem betaklienten via "my-games" launchern. Går fort med en hastighet av 6MB/sec. Totalt ska 7,65GB hem.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd

Ser trevligt ut. Kanske provar det i framtiden. Slösade mycket tid på Neverwinter ett tag och det här påminner lite om det. Gillar inte hotkey mmos och detta verkar lite åt action combat hållet. Gillar estetiken.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Ser trevligt ut. Kanske provar det i framtiden. Slösade mycket tid på Neverwinter ett tag och det här påminner lite om det. Gillar inte hotkey mmos och detta verkar lite åt action combat hållet. Gillar estetiken.

Jag provar alla mmo... men fastnar sällan. Har Neverwinter och ESO som jag lirar just nu (samt lite Diablo).

Tror att communityn är viktigare än spelet många gånger.

Ska bli kul att testa Skyforge. Kanske är det spelet jag fastnar för.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Främling:

Jag provar alla mmo... men fastnar sällan. Har Neverwinter och ESO som jag lirar just nu (samt lite Diablo).

Tror att communityn är viktigare än spelet många gånger.

Ska bli kul att testa Skyforge. Kanske är det spelet jag fastnar för.

Neverwinter var kul men lite klaustrofobiskt. Spelade TR i början men sedan alla klasser. Hade en oslagbar HR ett tag och det var kul att PvPa med den. Höll till i Black Lotus för det mesta men gästade även lite i CS, även om jag ogillade elitismen där.

Gillade mest att hålla på i dungeons och hitta genvägar med min TR. Testade nog varje CN glitch som fanns. Var även skoj att köra solo i vissa dungeons. Blev lite segt sen när man hade R10 på alla slots och perfects på flera chars.

Skulle gärna spela något mmo igen. Saknar communityn i NV lite men vill inte ha något grind mmo.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

Spelade ett par timmar i går.
Påminner lite om SWTOR i utseendet med en färgskala som GW2. Klienten funkade klockren utan lagg eller crasher.

Man är en "halvgud" som med en rymdstation som bas i omlopp runt en planet skall nedstiga för diverse uppdrag. Dessa kan vara quester, dungeons, pvp, open world eller annat. man riktar sig alltså till alla typer av spelare. themepark helt enkelt.
Det finns de "vanliga" klasserna och man kan byta klass precis när man vill som i så många andra spel nuförtiden.
Skillsen styrs via musknappar, E samt sifferknappar. genom olika musklick släpper man lös kombos.
Kombat är snabb, intuitiv... hack-and-slash (jag testade Paladin-klassen).
Tutorialen var en av de bästa jag stött på vilket var positivt.
Gillade inte riktigt "menysystemet" där backpack, char, skills och allt annat är samlat riktigt. Kändes lite spretigt och ofärdigt.

Spelet känns bra rent kvalitetsmässigt... men det tillför inget revolutionerande precis.

Jag kommer att lägga lite mer tid på att utforska det om vi släpps in på servern någon helg.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Testade betan också.

Kommer inte förvänta mig för mycket av spelet utan kommer mest spela det för att alla andra mmorpgs den senaste tiden har varit besvikelser.

Det är inget traditionellt mmorpg skulle jag säga.
Jag gillar mmorpgs med mycket gear progression, stora världar att explora, achievements och dungeons/raids med svåra bossar.

I Skyforge så finns det ingen gearprogression förutom 4 ringar och mainhand/offhand. Det finns ingen loot för tröja, byxa, skor, vantar, hjälm etc, utan du kan bara köpa costumes. Och 1 costume täcker alla de delarna, du kan inte ändra tex tröjan separat.
Det känns väll lite meh att ta bort en så fundamental del av mmorpgs. De flesta gillar att bli och se mäktigare ut ju längre man kommer i spelet.

Det finns heller nästan inga öppna zoner att explora, utan nästan hela spelet är mission baserat.
Stå i ett hubrum och välj ett mission. Problemet som jag ser det, är att folk enbart kommer farma det missionet som ger mest rewards på minst tid och skita i alla andra.

Finns heller inga achievements.

Spelet ser dock snyggt ut och fighterna är helt ok. Klasserna är ganska intressanta.
Men för en loothora som mig så vet jag inte hur länge det håller

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Jag blev intresserad av att testa spelet, ser ganska snyggt ut.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProBlackbird:

Jag blev intresserad av att testa spelet, ser ganska snyggt ut.

Kommer en beta i slutet av månaden om jag minns rätt. Köpte in mig på att testa betan då jag också blev väldigt intresserad.

Permalänk

Man får hoppas att de är något bra.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Har en betanyckel om någon vill ha

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Jag såg att jag kom in på Closed Beta 4, tur att man inte behöver betala för att testa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem

Någon som har en nyckel över?

Permalänk

@Horiwari: Tyvärr inte, har inte fått tag i nån heller. Dock så börjar Open Beta den 16:e.