Permalänk

Min dator har börjat lagga

Ja min dator har börjat lagga som fan typ känns som att jag har virus men har sökt med avast och den hittar inget, har även beställt en tryckluft på burk för din dator var väldigt dammig men iallafall det är allt från random fps dropps till att hela datan freezar

dator speccs:

intel i5 3.20 ghz 4420k
gtx 760 2gb
8gb ram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sundman98:

Ja min dator har börjat lagga som fan typ känns som att jag har virus men har sökt med avast och den hittar inget, har även beställt en tryckluft på burk för din dator var väldigt dammig men iallafall det är allt från random fps dropps till att hela datan freezar

dator speccs:

intel i5 3.20 ghz 4420k
gtx 760 2gb
8gb ram

Och du har fått bort allt damm, tex under fläkten till CPU-kylaren?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

de vetifan tror det, eller menar du att om jag har tagit av fläkten eller?

Permalänk
Medlem

Kolla taskmanager och se om det ser ok ut, i annat fall blås om maskinen.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk

http://prntscr.com/6g02px

såhär ser det ut när jag spelar csgo, ser det bra ut eller? :PpPpPp

Permalänk

disken stod egentligen på 70% inte 1 %

Permalänk

Menar du generellt eller är de under specifika tillfällen ?

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk

nja asså det är såhär typ, När jag spelar csgo, så får jag random fps drops ibland, inte så mycket men det är ändån störigt, sen har min dator blivit allmänt seg till exempel när jag ska klicka upp steam eller google chrome så segar det som fan ibland. Har haft liknande problem innan, köpte datorn i somras av komplett så dem skickade en formateringsskiva så jag formaterade datorn men det hjälpte typ inte. Sen köpte jag en blåsburk för ett tag sedan och blåste rent min dator, har för mig att det hjälpte men kmr inte ihåg xD men som sagt har beställt en ny som förmodligen kommer på måndag så vi får se då.

Permalänk
Skrivet av sundman98:

nja asså det är såhär typ, När jag spelar csgo, så får jag random fps drops ibland, inte så mycket men det är ändån störigt, sen har min dator blivit allmänt seg till exempel när jag ska klicka upp steam eller google chrome så segar det som fan ibland. Har haft liknande problem innan, köpte datorn i somras av komplett så dem skickade en formateringsskiva så jag formaterade datorn men det hjälpte typ inte. Sen köpte jag en blåsburk för ett tag sedan och blåste rent min dator, har för mig att det hjälpte men kmr inte ihåg xD men som sagt har beställt en ny som förmodligen kommer på måndag så vi får se då.

Csgo är det inte så ovanligt att man ibland får drops på. Får det på alla mina maskiner ja prövat det på, kommer med jämnare intervaller då jag har vsync aktiverat har jag märkt.
Har du en ssd som os disk ? Har du w8.1 eller w7 ? Om du kör 7an så blås ssdn och pröva 8.1 eller 10an, se om samma händer då.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk

Nej jag har en HDD och windows 8.1, jag var så dum o korkad att jag struntade i en ssd för den va så dyr och hade för lite minne -.-''' funderar dock på att köpa en snart men då måste jag installer om windows o.s.v....

Permalänk
Skrivet av sundman98:

Nej jag har en HDD och windows 8.1, jag var så dum o korkad att jag struntade i en ssd för den va så dyr och hade för lite minne -.-''' funderar dock på att köpa en snart men då måste jag installer om windows o.s.v....

Det tar inte så länge att sätta in win8.1 på en ssd, själva os tar 5 - 10 min att installera, uppdateringarna därefter tar en längre stund ! Gå så fort du har extra pengar o köp en, du kommer inte att ångra det !

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080