Guild Wars 2 - Relativt låg FPS

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 - Relativt låg FPS

Tjenare. Köpte GW2 nu i helgen då det var rea o allt..

Kör allt maxat och får runt 40-50fps och det känns inte så jävla "flytigt". Spelbart, mjo, men säker på att min dator klarar av mer.

Pc specs:
I5 4670K 3.8GHZ
Gtx 760 OC cirkus 30%
8GB RAM DDR3 1600MHz.

Visst fan borde bettan klara 60fps konstant? eller? Har också fått mig en funderare då jag tror att det kan vara installationen av gw2 som fuckar upp, laddade nämligen ner skiten innan jag köpte. Ifrån en torrent då.. Men jag menar, om jag kommer in så borde det inte vara nå problem?

Skriver från en padda så sorry för dålig sverige

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

hittade en tråd på GW2-forumet där någon skriver att han också får ut 40-50+ fps vanligtvis
https://forum-en.guildwars2.com/forum/support/support/Low-fps...
antar att det inte är optimerat bättre än så.

Permalänk
Medlem

Brukar kunna skifta rätt så mycket mellan tillexempel spelets "mainhubbar" och ute i öppna världen, vart mätte du din fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

hittade en tråd på GW2-forumet där någon skriver att han också får ut 40-50+ fps vanligtvis
https://forum-en.guildwars2.com/forum/support/support/Low-fps...
antar att det inte är optimerat bättre än så.

Fan vad tråkigt då :/ GPu o Cpu ligger på knappt 50% load liksom

Skrivet av Maufaus:

Brukar kunna skifta rätt så mycket mellan tillexempel spelets "mainhubbar" och ute i öppna världen, vart mätte du din fps?

Lite överallt faktist. Aldrig fått någon WOW effekt.

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stöldmärkt:

Fan vad tråkigt då :/ GPu o Cpu ligger på knappt 50% load liksom

Lite överallt faktist. Aldrig fått någon WOW effekt.

Slå av FXAA i GW2. Forskjellen mellom å ha AA aktiv i selve spillet eller la grafikk kortet gjøre samme arbeide (MSAA eller SSAA) er rett stor i FPS. Se også til å tilpasse LOD (særlig for hvor mange NPC/andre spillere skal være tilstede pr billede) på skjermen kan også hjelpe noe og kvaliteten i texturen for spillere/NPC (boks der en kan sette kryss).

Du kan se min hardvare i signaturen og til og med da må jeg tilpasse billedekvaliteten etter sted og situasjon der det vil være mange effekter i gang (f.eks. ved Asura portalene i The Grove/Lion's Arch eller under en Zerg). Ta en kikkert i innstillingene til Nvidia kontrollpanel for hva du kan forandre og teste deg frem. Standard innstillinger (bl a autodetect) er et veldig grov verktøy for å få den beste balanse mellom effektivitet og kvalitet i spillet. Gjennom å bare slå av FXAA i spillet, så kan jeg se FPS vil gå opp et hakk, så det kan være verdt å holde det avslått (spesielt ved steder med mye partikkel effekter).

Permalänk
Medlem

Använd http://www.coderbag.com/Programming-C/Disable-CPU-Core-Parkin...

Du kommer garanterat få mer en 40-50 fps ;p

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

hittade en tråd på GW2-forumet där någon skriver att han också får ut 40-50+ fps vanligtvis
https://forum-en.guildwars2.com/forum/support/support/Low-fps...
antar att det inte är optimerat bättre än så.

Jag får ut 80-110 ute i världen (ej i städer ofc men så är det i alla MMOs) så det är inget fel på spelet hos mig iaf Kör allt på max i 1440p.
Antar att TS borde sänka några inställningar helt enkelt samt överklocka CPUn mer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9