Tre mobil, försäkringsärende.

Permalänk
Medlem

Tre mobil, försäkringsärende.

Hej, jag har ett abonnemang med telefon som ingår och jag har även försäkrat telefonen. Dem har tre stycken försäkringspremier, en för 29, 69 och 89 kr.(Kan finnas fler). Jag har i vart fall den för 69 kronor. Varje månad betalar jag alltså 69 kronor för att slippa strula med min hemförsäkring vid olycka eller stöld, detta är min tanke i alla fall.

I Januari var jag utomlands, då gick min telefon sönder. Jag satte den på laddning över kvällen och när jag vaknar så är den urladdad och går inte att ladda heller. Telefonen är en Sony Xperia Z1, som jag också fått på försäkring när min Nexus 5 gick sönder då dom slutat sälja Nexus 5 hos Tre.

Jag kom hem i slutet av Januari och gjorde en skadeanmälan till försäkringsbolaget via deras webbformulär.

Jag skrev det händelseförlopp jag kunde förklara och dem tyckte inte att det räckte utan skrev att jag behövde komplettera. Så jag kompletterade.
Dom bad mig komplettera igen. Jag kompletterade. En gång till bad dom mig men jag bad dom dra åt skogen och gick till butiken för att prata lite mer öga mot öga så att säga, där man kan hålla jämn nivå istället för att sitta bakom skärmen.

Har lämnat in den till deras service verkstad en gång för att få reda på om det är garanti eller försäkringsärende och förklarade det som hänt med försäkringen och dem kom fram till att det är en vattenskada och telefonen går inte att reparera, det är alltså ett försäkringsärende som måste godkännas. Så när dom säger att det är en vattenskada så tänker jag "jag har ju varit utomlands, badat och solat, det är säkert ångan från jacuzzin" Så jag gjorde en ny skadeanmälan och dom nekar mig IGEN och säger att händelseförloppet inte är tydligt.

Butikschefen i butiken där jag bor och Butikschefen i serviceverkstaden har sagt båda två att dom ser inget som inte är rimligt i min beskrivning och anmälan(de har läst konversationen)

Butikschefen där jag bor har gjort ett undantag och ska skicka in telefonen till Sony men han väntar på ett godkännande. Nu kan dom neka mig lika väl som dom kan göra motsatsen har butikschefen sagt.
Vad ska jag göra då?
Då ska jag gå via hemförsäkringen svarar han.

Jag har ett kvitto från serviceverkstaden som säger att telefonskadan är total och går inte att reparera.

Kan inte jag bryta det här avtalet?! Jag har ju inte haft en telefon i snart 2 månader.

Visa signatur

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Permalänk
Skrivet av declined:

Hej, jag har ett abonnemang med telefon som ingår och jag har även försäkrat telefonen. Dem har tre stycken försäkringspremier, en för 29, 69 och 89 kr.(Kan finnas fler). Jag har i vart fall den för 69 kronor. Varje månad betalar jag alltså 69 kronor för att slippa strula med min hemförsäkring vid olycka eller stöld, detta är min tanke i alla fall.

I Januari var jag utomlands, då gick min telefon sönder. Jag satte den på laddning över kvällen och när jag vaknar så är den urladdad och går inte att ladda heller. Telefonen är en Sony Xperia Z1, som jag också fått på försäkring när min Nexus 5 gick sönder då dom slutat sälja Nexus 5 hos Tre.

Jag kom hem i slutet av Januari och gjorde en skadeanmälan till försäkringsbolaget via deras webbformulär.

Jag skrev det händelseförlopp jag kunde förklara och dem tyckte inte att det räckte utan skrev att jag behövde komplettera. Så jag kompletterade.
Dom bad mig komplettera igen. Jag kompletterade. En gång till bad dom mig men jag bad dom dra åt skogen och gick till butiken för att prata lite mer öga mot öga så att säga, där man kan hålla jämn nivå istället för att sitta bakom skärmen.

Har lämnat in den till deras service verkstad en gång för att få reda på om det är garanti eller försäkringsärende och förklarade det som hänt med försäkringen och dem kom fram till att det är en vattenskada och telefonen går inte att reparera, det är alltså ett försäkringsärende som måste godkännas. Så när dom säger att det är en vattenskada så tänker jag "jag har ju varit utomlands, badat och solat, det är säkert ångan från jacuzzin" Så jag gjorde en ny skadeanmälan och dom nekar mig IGEN och säger att händelseförloppet inte är tydligt.

Butikschefen i butiken där jag bor och Butikschefen i serviceverkstaden har sagt båda två att dom ser inget som inte är rimligt i min beskrivning och anmälan(de har läst konversationen)

Butikschefen där jag bor har gjort ett undantag och ska skicka in telefonen till Sony men han väntar på ett godkännande. Nu kan dom neka mig lika väl som dom kan göra motsatsen har butikschefen sagt.
Vad ska jag göra då?
Då ska jag gå via hemförsäkringen svarar han.

Jag har ett kvitto från serviceverkstaden som säger att telefonskadan är total och går inte att reparera.

Kan inte jag bryta det här avtalet?! Jag har ju inte haft en telefon i snart 2 månader.

har du bara kvitto eller skrift på att det är vattenskada eller finns det nån dokumentation ? (bilder på vattenskadan) påstår dom att det är det så ska dom också kunna lägga fram fakta.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag tolkar punkt 4 i försäkringsvillkoren som att det är glasklart att det inte kommer att täckas av försäkringen. Eftersom det inte är ett garanti- eller reklamationsärende får du själv stå för kostnaden. Gissningsvis kommer inte heller din hemförsäkring att vara till hjälp, baserat på det händelseförlopp du angett. Och nej, du kan inte häva ett avtal för att du haft sönder din mobil och/eller för att "skadan" inte uppfyller de försäkringsvillkor du accepterat.

http://3forsakring.se/sv/privat/mobil.html

Från senaste villkoren:
Vad gäller försäkringen för
Försäkringen gäller för det objekt vars identifikation anges i abonnemangsavtal med 3 och för vilket premie har erlagts.
Försäkringen gäller för
•fysisk skada på objektet, eller
•stöld av objektet, eller
•förlust av objektet,
till följd av en plötslig och oförutsedd utifrån kommande händelse.
Med oförutsedd menas att det som inträffat ska vara oväntat och att
det normalt inte gått att förutse och därigenom förhindra.
En förutsättning för ersättning är att tidpunkten för skadans
inträffande kan specificeras, skadehändelsen beskrivas och platsen
för skadan bestämmas

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Hade du skrivit "Jag tappade telefonen i poolen" så hade det inte varit några problem.

"Den slutade fungera över natten" kommer inte gå på försäkringen.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Problemet här är inte att du inte få tillbaka något på försäkringen; problemet är att du (likt många andra) tecknar försäkringar och börjar "antar att det täcker xyzabc och gärna ö också" innan ni faktiskt HAR LÄST AVTALET. De flesta separata elektronikförsäkringar är en förlängning av din hemförsäkring, en förlängning du redan kan lägga till i din hemförsäkring och kallas för "drulle", dvs en allrisk. Denna försäkring täcker om något plötsligt oförutsett händer med din vara (så som tappa den i golvet, spilla kaffe över den osv)

Läs avtalen du ingår i innan du tecknar och bli inte arg över att något inte täcks på försäkringen när det tydligt i villkoren inte är något du betalar för.

Visa signatur

2x GeForce GTX 760 SLI - Samsung SSD 840 EVO 120 GB - i5-4670K @ 3.4 Ghz - MSI Z87 - 2TB Seagate - Corsair 2x4GB
be quiet! 700W - Fractal Design R4 - Windows 8.1 - Asus ROG Vulcan - BenQ XL2411Z - Corsair KB & Mouse

Wii U Premium - Xbox One S - Huawei Nexus 6P - New 3DS XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

har du bara kvitto eller skrift på att det är vattenskada eller finns det nån dokumentation ? (bilder på vattenskadan) påstår dom att det är det så ska dom också kunna lägga fram fakta.

Kvitto(A4 papper) där det står vilket/vilka arbeten som utförts, vilken bedömning och att jag fick en retur utan reparation då det inte går på garantin.

Har skickat in detta papper till försäkringsbolaget när dom bad om det.

Har anmält försäkringsbolaget till ARN, får se vad det genererar.

Visa signatur

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Permalänk
Medlem

Av vilken anledning har du anmält till ARN?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Skrivet av declined:

Kvitto(A4 papper) där det står vilket/vilka arbeten som utförts, vilken bedömning och att jag fick en retur utan reparation då det inte går på garantin.

Har skickat in detta papper till försäkringsbolaget när dom bad om det.

Har anmält försäkringsbolaget till ARN, får se vad det genererar.

a4 papper med text är knappast tillräckligt underlag det ska vara foton i annat fall kan man ju skriva vilken skit som helst om man vill slippa ansvar.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

"Fuktskada" har varit en ursäkt för att inte reparera skador i mer än 10 år nu.
Man ska ALLTID kontrollera fuktskadebeteckningen själv innan man skickar in telefonen för att de inte ska kunna göra sån här skit.
Har själv haft en telefon inne (X10 Mini Pro tror jag) som de hävdade var fuktskadad men etiketten var fortfarande vit så i helvete heller. Fick den reparerad utan kostnad till slut.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jag har precis fått ut en ny iPhone6 eftersom jag råkade glömma min gamla i jackfickan när jag tvättade jackan. Skrev ungefär såhär:

"Upptäckte att jag inte hittade min telefon, sprang ned till tvättstugan och hittade den i jackan. Den hade tvättats ca 15min då, men telefonen fungerade fortfarande. Började dock bete sig konstigt och sänkte volymen på mitt headset (som inte fanns inkopplat). Stängde då av telefonen. Satte på den senare igen när jag kom hem och då startade den upp, halva skärmen var dock inte belyst och efter 15min så dog telefonen". Fick igång den igen ett dygn senare men då var det bara en tjockt sträck i mitten som blinkade rött, vitt och grönt. Efter det var den tvärdöd."

Lämnade in telefonen i butik, efter sex dagar fick jag en ny telefon att hämta ut. Ärendet tog ungefär 1 dag hos reparatören, resten bestod av att vänta att "swap-enheten" skulle komma till dom och sedan levereras vidare. Har 89:- i månaden-försäkringen. Var inga problem alls.

Skriv halvt utförligt vad som hände, vad du testat och vad som fungerade respektive inte fungerade.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Hade en galaxy note 3 som blev snodd på vårdcentralen jag jobbar på (grrr). har också 69kr's drulle försäkringen genom Tre. ringde 3's kundsupport på en gång, spärrade mobilen, anmälde hos polisen som skickade rapporten 4 dagar senare.. skickade den vidare till försäkringen (aeon eller va de nu heteR?), fick ett godkännande för att hämta upp en ny Note 3 i närmsta 3 butik. gick till 3 olika butiker, ingen hade en Note 3, så killen där sa "äh, har, du kan få en Note 4 istället.." Jag tackade och bugade, älskade min Note 3, men nu har jag en ännu bättre mobil utan extra kostnad..

haft 2 mobiler innan som gått sönder, en vart vattenskada, tappa i toalett, och en annan vart överkörd av en bil från ingenstans (minneskortet överlevde som tur var!).

det jag kan se i mina fall är att allt som hänt mig har varit oförutsedda skador, varpå jag fått världens bästa hjälp av 3, och i 2 av de 3 fallen fått en ännu bättre mobil än den jag hade tidigare.. Kan inget annat än ge eloge för 3 och deras försäkringsbolag, visst det är dyrare räkningar i månaden, MEN supporten både över telefon och i butik SLÅR INGET ANNAT TELEBOLAG.

Dessvärre OP, det du uppger verkar vara ett fall du oansvarigt utsatt din telefon för skada.. det är bara att bita i det sura äpplet, skaffa ny telefon, och se till att aldrig ha elektronik nära en Jacuzzi (wtf? ) ELLER skaffa vattentät skal som jag har:D

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Hade en galaxy note 3 som blev snodd på vårdcentralen jag jobbar på (grrr). har också 69kr's drulle försäkringen genom Tre. ringde 3's kundsupport på en gång, spärrade mobilen, anmälde hos polisen som skickade rapporten 4 dagar senare.. skickade den vidare till försäkringen (aeon eller va de nu heteR?), fick ett godkännande för att hämta upp en ny Note 3 i närmsta 3 butik. gick till 3 olika butiker, ingen hade en Note 3, så killen där sa "äh, har, du kan få en Note 4 istället.." Jag tackade och bugade, älskade min Note 3, men nu har jag en ännu bättre mobil utan extra kostnad..

haft 2 mobiler innan som gått sönder, en vart vattenskada, tappa i toalett, och en annan vart överkörd av en bil från ingenstans (minneskortet överlevde som tur var!).

det jag kan se i mina fall är att allt som hänt mig har varit oförutsedda skador, varpå jag fått världens bästa hjälp av 3, och i 2 av de 3 fallen fått en ännu bättre mobil än den jag hade tidigare.. Kan inget annat än ge eloge för 3 och deras försäkringsbolag, visst det är dyrare räkningar i månaden, MEN supporten både över telefon och i butik SLÅR INGET ANNAT TELEBOLAG.

Dessvärre OP, det du uppger verkar vara ett fall du oansvarigt utsatt din telefon för skada.. det är bara att bita i det sura äpplet, skaffa ny telefon, och se till att aldrig ha elektronik nära en Jacuzzi (wtf? ) ELLER skaffa vattentät skal som jag har:D

Har en annan kul sidestory om 3. Beställde iPhone 4 när den var sprillans ny, satt i telekö vid midnatt och kom tillslut fram, fick igenom beställningen utan problem osv. Två dagar senare kunde jag hämta ut min nya telefon... en 3GS. Åsnan på sälj hade tagit fel telefon. Ringde till 3 och blev på något vänster helt felkopplad, hamnade hos en kille som jobbade på IT hos dom, men han fixade själv en iPhone 4 till mig så jag hade den fyra dagar senare (han själv skulle få vänta två veckor till minst då kunderna prioriterades före anställda). Så ja, ibland har man tur

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Har en annan kul sidestory om 3. Beställde iPhone 4 när den var sprillans ny, satt i telekö vid midnatt och kom tillslut fram, fick igenom beställningen utan problem osv. Två dagar senare kunde jag hämta ut min nya telefon... en 3GS. Åsnan på sälj hade tagit fel telefon. Ringde till 3 och blev på något vänster helt felkopplad, hamnade hos en kille som jobbade på IT hos dom, men han fixade själv en iPhone 4 till mig så jag hade den fyra dagar senare (han själv skulle få vänta två veckor till minst då kunderna prioriterades före anställda). Så ja, ibland har man tur

Jag fick en S5 efter att min S4 blev stulen så på den fronten är jag också nöjd, men det är ju inte lika kul när det är till ens nackdel

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

§ 8 Brott

Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

a4 papper med text är knappast tillräckligt underlag det ska vara foton i annat fall kan man ju skriva vilken skit som helst om man vill slippa ansvar.

Alltså ett Storlek A4 papper utskrivet med logga o underskrift och hela köret från Telecareservice :). Inget jag skrivit själv för hand.

Visa signatur

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyll:

Av vilken anledning har du anmält till ARN?

Anledningen att butikscheferna tycker att den här anmälan faktiskt borde gå igenom och att jag betalar för försäkringen varje månad utan att kunna nyttja den. Den täcker fuktskador.

Kan tillägga att jag har fått 3 månader gratis av butikschefen i en av butikerna, och det var ganska schysst.

Visa signatur

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyll:

Jag tolkar punkt 4 i försäkringsvillkoren som att det är glasklart att det inte kommer att täckas av försäkringen. Eftersom det inte är ett garanti- eller reklamationsärende får du själv stå för kostnaden. Gissningsvis kommer inte heller din hemförsäkring att vara till hjälp, baserat på det händelseförlopp du angett. Och nej, du kan inte häva ett avtal för att du haft sönder din mobil och/eller för att "skadan" inte uppfyller de försäkringsvillkor du accepterat.

http://3forsakring.se/sv/privat/mobil.html

Från senaste villkoren:
Vad gäller försäkringen för
Försäkringen gäller för det objekt vars identifikation anges i abonnemangsavtal med 3 och för vilket premie har erlagts.
Försäkringen gäller för
•fysisk skada på objektet, eller
•stöld av objektet, eller
•förlust av objektet,
till följd av en plötslig och oförutsedd utifrån kommande händelse.
Med oförutsedd menas att det som inträffat ska vara oväntat och att
det normalt inte gått att förutse och därigenom förhindra.
En förutsättning för ersättning är att tidpunkten för skadans
inträffande kan specificeras, skadehändelsen beskrivas och platsen
för skadan bestämmas

Jobbar du på Aon försäkringar?

Visa signatur

DELL Precision T5500 . Intel Xeon Hexa Core X5650 2,66 gHz . 24GB ECC RAM . GTX 660 2GB . 256GBSSD, 300GB 10K WD Raptor , 1TB WD Red .
DELL Precision T5500 . Intel Xeon Quad Core X5550 2,66 gHz . 12GB ECC RAM . GTX 650 Ti . 128GBSSD, 2TB WDGREEN, 1TB WDBLACK .
LENOVO M58P .

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

"Fuktskada" har varit en ursäkt för att inte reparera skador i mer än 10 år nu.
Man ska ALLTID kontrollera fuktskadebeteckningen själv innan man skickar in telefonen för att de inte ska kunna göra sån här skit.
Har själv haft en telefon inne (X10 Mini Pro tror jag) som de hävdade var fuktskadad men etiketten var fortfarande vit så i helvete heller. Fick den reparerad utan kostnad till slut.

Om du tror att en telefon inte kan vara fuktskadad om inte fuktindikatorn vid batteriet givit utslag så är du tyvärr ute och cyklar.

Om en telefon inte har någon IP klassning och inget extra skydd mot fukt ska man inte ha den i badrummet när man duschar och inte i en byxficka om det regnar, det är oaktsamt och det kan ge fuktskador.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Skrivet av declined:

Alltså ett Storlek A4 papper utskrivet med logga o underskrift och hela köret från Telecareservice :). Inget jag skrivit själv för hand.

det är fortfarande bara text skrivet av dom. är inte värt 1kr om dom inte har någon dokumentation om att det är vattenskada.
nej text på ett papper skrivet från telecare är ingen dokumentation.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av declined:

Anledningen att butikscheferna tycker att den här anmälan faktiskt borde gå igenom och att jag betalar för försäkringen varje månad utan att kunna nyttja den. Den täcker fuktskador.

Kan tillägga att jag har fått 3 månader gratis av butikschefen i en av butikerna, och det var ganska schysst.

Försäkringen täcker det jag citerade. Med hänvisning till detta, hur tycker du att försäkringen täcker din skada?

Hur tror du att ARN ser på saken? Tror du att de kollar på de villkor du godkänt eller tror du att de går på din linje att "den täcker fuktskador"?

Det var onekligen snällt med tre månader gratis för att du förstört din telefon.

Och nej jag jobbar inte på AON. Jag har tidigare jobbat för andra försäkringsbolag, vad det nu har med saken att göra? Jag förstår dock att en försäkring täcker det som anges i dess villkor.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyll:

Försäkringen täcker det jag citerade. Med hänvisning till detta, hur tycker du att försäkringen täcker din skada?

Hur tror du att ARN ser på saken? Tror du att de kollar på de villkor du godkänt eller tror du att de går på din linje att "den täcker fuktskador"?

Det var onekligen snällt med tre månader gratis för att du förstört din telefon.

Och nej jag jobbar inte på AON. Jag har tidigare jobbat för andra försäkringsbolag, vad det nu har med saken att göra? Jag förstår dock att en försäkring täcker det som anges i dess villkor.

Försäkringen täcker fuktskador, jag har exakt samma och det var inga problem. Garanti- och reklamationsärende är något helt annat som inte har med den här försäkringen att göra.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Försäkringen täcker fuktskador, jag har exakt samma och det var inga problem. Garanti- och reklamationsärende är något helt annat som inte har med den här försäkringen att göra.

Ja, den täcker självklart fuktskador om villkoren uppfylls, vilket inte görs i detta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk

Men ska inte xperia z1 vara fuktsäker så länge luckorna på sidan varit stängda?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2