Permalänk
Medlem

Corsair K70 - Ont i handleden

Hej,

Jag har haft ett Corsair RGB K70 i 2 dagar men jag får väldigt ont i vänsta handleden när jag spelar.

Corsair RGB K70: http://s3.pji.nu/product/right/800/2813145.jpg (handledsstödet är så litet så det inte ens går att använda -.-)

Jag hade ett annat tangentbord innan med stort och bra stöd för handleden.

Tror ni att jag kommer kunna bli van detta och har ni varit med om liknande problem?

Vad har ni för tangentbord och hur fungerar det med handledsstöd där?

Mvh/ Flaxiiz

EDIT: Köpte Razer Blackwidow Chroma haft det i nån vecka nu och är riktigt nöjd

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem

Jag har haft den vanliga K70 i ett par månader och jag är extremt nöjd med det.

Har ganska stora händer så jag använder inte handledsstödet så mycket, har väl en ca 50/50 utav "vikten" delat på bordet och handledsstödet.

Sätt dig i din "spel-ställning" och analysera handledens eventuella vinklar, riktningar, böjningar, osv. Kanske kan du höja/sänka stolen för att få handleden rakare, prova med att höja/sänka tangentbordet. (Dom där små utfällbara "tassarna" i bakredelen under tangentbordet.)

Du vet ju säkert om redan att du ska försöka ha så rak handled som möjligt. Sålänge du inte sitter med världens krokigaste ställning på handleden så bör det gå att vänja sig vid det.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem

Har också ett K70 med medföljande handledsstöd och tycker det är bekvämt, men om inte stödet passar dig är det ju lätt att fixa ett nytt av t.ex. en brädbit, då får du själv dimensionera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Jag har haft den vanliga K70 i ett par månader och jag är extremt nöjd med det.

Har ganska stora händer så jag använder inte handledsstödet så mycket, har väl en ca 50/50 utav "vikten" delat på bordet och handledsstödet.

Sätt dig i din "spel-ställning" och analysera handledens eventuella vinklar, riktningar, böjningar, osv. Kanske kan du höja/sänka stolen för att få handleden rakare, prova med att höja/sänka tangentbordet. (Dom där små utfällbara "tassarna" i bakredelen under tangentbordet.)

Du vet ju säkert om redan att du ska försöka ha så rak handled som möjligt. Sålänge du inte sitter med världens krokigaste ställning på handleden så bör det gå att vänja sig vid det.

Jag har handleden på bordet och sen fingrarna på "WASD" så jag får inte ens användning för stödet

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Medlem

Använder ett sånt här till mitt k70, mycket skönare än det som följer med:

http://www.maxfps.se/tillbehor-8/deltaco/handledsstod-for-tan...

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Flaxiiz:

Hej,

Jag har haft ett Corsair RGB K70 i 2 dagar men jag får väldigt ont i vänsta handleden när jag spelar.

Corsair RGB K70: http://s3.pji.nu/product/right/800/2813145.jpg (handledsstödet är så litet så det inte ens går att använda -.-)

Jag hade ett annat tangentbord innan med stort och bra stöd för handleden.

Tror ni att jag kommer kunna bli van detta och har ni varit med om liknande problem?

Vad har ni för tangentbord och hur fungerar det med handledsstöd där?

Mvh/ Flaxiiz

Hej Flaxxiz,

Du kan ju testa denna ifall du tycker original handledsstödet är för litet.

http://www.corsair.com/se-fi/fps-backlit-key-caps-keycap-pull...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

Gör ditt eget vettja, enkelt och billigt!

Här har du enkla tips!

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hej Flaxxiz,

Du kan ju testa denna ifall du tycker original handledsstödet är för litet.

http://www.corsair.com/se-fi/fps-backlit-key-caps-keycap-pull...

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Tycker inte att jag ska behöva köpa till ett handledsstöd när man har köpt ett tangentbord för 1700kr. Bara att hoppas på att jag kan bli van

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Flaxiiz:

Tycker inte att jag ska behöva köpa till ett handledsstöd när man har köpt ett tangentbord för 1700kr. Bara att hoppas på att jag kan bli van

Testa att vika upp flärparna under på olika sätt för att se om du får mindre ont.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tycker att alla handledsstöd som brukar följa med tangentbord är rätt meningslösa. I alla fall för mitt användande (så som de är tänkta att använda det vill säga, att fästa dem på tangentbordet). Det är liksom inte vid tangentbordets framkant som jag behöver stöd där man ska fästa det i de flesta fall utan om jag har stöd så har jag det ligger säkert 10cm framför tangentbordet så att mina handleder vilar på det på riktigt. Annars blir det ett handflatestöd för min del vilket är rätt poänglöst. Det är det enda sättet som jag personligen kan känna mig hjälpt utav ett handlesstöd på så prova att placera det såsom på min bild och se om det hjälper bättre.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Tycker att alla handledsstöd som brukar följa med tangentbord är rätt meningslösa. I alla fall för mitt användande (så som de är tänkta att använda det vill säga, att fästa dem på tangentbordet). Det är liksom inte vid tangentbordets framkant som jag behöver stöd där man ska fästa det i de flesta fall utan om jag har stöd så har jag det ligger säkert 10cm framför tangentbordet så att mina handleder vilar på det på riktigt. Annars blir det ett handflatestöd för min del vilket är rätt poänglöst. Det är det enda sättet som jag personligen kan känna mig hjälpt utav ett handlesstöd på så prova att placera det såsom på min bild och se om det hjälper bättre.

http://i59.tinypic.com/2ko3m9.jpg

Vad är det du använder för typ av lack/färg? Har gjort handledsstöd i ek som tyvärr slits redan efter ett par veckor trots inoljning. Tror nästa steg får bli lack, men jag vet inte riktigt.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SYRE:

Vad är det du använder för typ av lack/färg? Har gjort handledsstöd i ek som tyvärr slits redan efter ett par veckor trots inoljning. Tror nästa steg får bli lack, men jag vet inte riktigt.

Jag har kört mycket med Biltemas hobbylack. I detta fall så är det deras metalliska rosa. Jag har inte haft klarlack över denna färg då jag anser att deras metalliska färger samt hammarfärgslacken t.ex. har så pass bra yta av sig själv så det ska inte behövas. Men med deras vanliga färger så har jag alltid haft klarlack över för att skydda ytan.

Slitage kan jag inte uttala mig om för jag använder vanligtvis inte handledsstöden alls. Men kör man klarlack över så ska ju inte det vara något direkt problem tror jag.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch