Falska Apple Watch säljs redan i Kina

Permalänk
Melding Plague

Falska Apple Watch säljs redan i Kina

Trots att Apple Watch inte börjar säljas förrän i april är kinesiska marknadsplatser redan fyllda med förfalskningar, vissa mycket lika originalet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Pirater kommer dränka marknaden i kopior. Kommer nog bli en av de mest kopierade Apple prylarna genom tiderna. Så länge det inte finns några tekniska innovationer i klockan kommer alla vilja kopiera den bara för att de kan.

Permalänk
Medlem

Klockrent!

Permalänk
Medlem

Finns det en i äkta guld?

Permalänk
Medlem

Jag skall köpa en asdålig kopia av Apple Watch, som alla ser direkt att det inte är äkta, och sen hålla på och skryta om saken överallt!

Permalänk
Medlem

Gissar att den har bättre batteritid

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Jag ser framför mig de kommande trådarna i konsumenträtt: "Har jag blivit lurad, köpte Apple Watch från Kina?"

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av PalmiNio:

Gissar att den har bättre batteritid

Hehe, tänkte precis samma sak.
De må bli lurade på kvalité och märke, men de får iaf bättre batteritid då den troligen under skalet har enklare CPU/GPU

Skrivet av random1234:

Finns det en i äkta guld?

Guldpläterad i 24k äkta guld, för endast 2000kr extra

Permalänk
Medlem

"Hjälp, min apple watch visar endast kinesiska!"

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Tänkte osökt på denna såfort jag läste rubriken:
https://www.youtube.com/watch?v=K0bNf-jcVU0

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt när "originalet" tillverkas i grann fabriken.

Var det inte nån dokumentär för ett par år sen där massa stora bolag satt och beklagade sig över piratkopiering men ingen vågade anklaga Kina att dom inte gör nått mot för dom behöver deras fabriker?

Permalänk
Skrivet av warh0g:

Jag ser framför mig de kommande trådarna i konsumenträtt: "Har jag blivit lurad, köpte Apple Watch från Kina?"

Haha. Aftonbladet: "Kjerstin, 47 -Jag trodde den var äkta." (En bild på Kjerstin som ser ledsen ut och håller upp klockan.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Finns det en i äkta guld?

Jodå, äkta guldfärgat plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusmedc:

Haha. Aftonbladet: "Kjerstin, 47 -Jag trodde den var äkta." (En bild på Kjerstin som ser ledsen ut och håller upp klockan.)

Kjerstin beställde klockan från appulwotch4cheap.cn, en e-shop som ser suspekt ut. Kjerstin varnar nu andra för att besöka sidan.

Visa signatur

| 4770K @stock | Corsair 2x8GB @1600MHz | Gigabyte 680 OC | Corsair 850W TX | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | Samsung 830 120GB | WD 1TB 5200RPM | WD 500GB 7200RPM |

Permalänk
Medlem

oh stop you china;)

Permalänk
Skrivet av SW00N:

Kjerstin beställde klockan från appulwotch4cheap.cn, en e-shop som ser suspekt ut. Kjerstin varnar nu andra för att besöka sidan.

Berit 42 köpte sin klocka från Blocket för 3000kr säljaren verkade seriös, den var ju inplastad ja kunde ju inte tänka mig att den var falsk.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att den förfalskas när den är så himla enkel att göra själv med lite elektronik och hemmapill:

https://youtu.be/bq8B5PkrpMA

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusmedc:

Haha. Aftonbladet: "Kjerstin, 47 -Jag trodde den var äkta." (En bild på Kjerstin som ser ledsen ut och håller upp klockan.)

Klar potential att bli årets mest episka sadface i kvällspressen

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i5 2500k
Asus p8z68-v pro
Minne 8 gb ddr3
Nvidia gtx 970 strix
Psu Corsair Hx 620

Permalänk
Medlem

Jag ser det som possessivt, förhoppningsvis kommer då 3dje parts tillverkare börja göra sina egna band till klockan så man kan köpa det billigaste uret men ändå få ett snyggt band för någon hundra lapp

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Avstängd

Så kul att se all kids håna allt och alla som om de aldrig kan bli utsatta för någon form av bedrägeri, undrar om de skrattar lika mycket då? Om inte kan jag skratta åt dem.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusmedc:

Haha. Aftonbladet: "Kjerstin, 47 -Jag trodde den var äkta." (En bild på Kjerstin som ser ledsen ut och håller upp klockan.)

Skrivet av SW00N:

Kjerstin beställde klockan från appulwotch4cheap.cn, en e-shop som ser suspekt ut. Kjerstin varnar nu andra för att besöka sidan.

Skrivet av Grönahunden:

Berit 42 köpte sin klocka från Blocket för 3000kr säljaren verkade seriös, den var ju inplastad ja kunde ju inte tänka mig att den var falsk.

Tjuter så jag dör, så klassiskt Aftonbladet så att det faktiskt är läskigt.
/Lifooz

Skrivet av Rajat:

Så kul att se all kids håna allt och alla som om de aldrig kan bli utsatta för någon form av bedrägeri, undrar om de skrattar lika mycket då? Om inte kan jag skratta åt dem.

Äsch, kom igen Rajat. Förfalskningar är förvisso inte roliga. Men att skämta om Aftonbladet, och dessutom lyckas pricka in dom så förbaskat klockrent, får ändå lov att vara oskyldigt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Lite logik hämtad från Android-kidsen på det: "Vadå kopia, Apple har väl inte patent på en rektangulär form med två knappar på sidan?"

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Avstängd

Dom som råka köpa en kopia kommer nog får det här felet "错误".

Vem vet det kanske är Samsung som trollar med Apple.

Dold text
Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Tjuter så jag dör, så klassiskt Aftonbladet så att det faktiskt är läskigt.
/Lifooz

Glöm inte att Kjerstin & Berit tycker att det är blocket och Apples fel att dom köpt kopior. det borde informerats om det att det finns kopior och att dom inte funkar, nu vill dom varna alla att man ska inte köpa nånting överhuvudtaget,

(bild på två "tanter" och inklippt Apple logga) sen om man köper skvallerpressen plus för 29kr så kan man få läsa hur man undviker kopiorna och bedragarna på blocket. i den står det också att guldförsäljare på E4 inte går att lita på no shit sherlock

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Glöm inte att Kjerstin & Berit tycker att det är blocket och Apples fel att dom köpt kopior. det borde informerats om det att det finns kopior och att dom inte funkar, nu vill dom varna alla att man ska inte köpa nånting överhuvudtaget,

(bild på två "tanter" och inklippt Apple logga) sen om man köper skvallerpressen plus för 29kr så kan man få läsa hur man undviker kopiorna och bedragarna på blocket. i den står det också att guldförsäljare på E4 inte går att lita på no shit sherlock

HAHAH, jag menar väl det.
Och det som hela världen redan vet sedan 200 år tidigare, det är senaste nytt från Aftonbladet.
Snart kommer det väl en artikel om att man inte skall stoppa två spikar i el-uttagen där hemma. XD

Dold text

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Jag skall köpa en asdålig kopia av Apple Watch, som alla ser direkt att det inte är äkta, och sen hålla på och skryta om saken överallt!

Skryta?! Om en Apple Watch ... LOL!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sAAb:

Skryta?! Om en Apple Watch ... LOL!

Och du har testat den?! Jag påstår inte att det är en sak att skryta om, men du kan inte klanka ner på något som du inte vet något om, den har inte släppts någonstans än och när den kommer till Sverige vet vi inte ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av apefreeze:

mitt senaste inlägg har blivit bortplockat

inget fel med att kineser är nutidens kackerlackor, suck!!

Det är helt galet att påstå, på vilket sätt jämför du dem med kackelackor?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rajat:

Och du har testat den?! Jag påstår inte att det är en sak att skryta om, men du kan inte klanka ner på något som du inte vet något om, den har inte släppts någonstans än och när den kommer till Sverige vet vi inte ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns iallafall tillräckligt med information ute om den så man vet att den bara är riktad mot Apple-fans, prylnördar och folk med för mycket pengar. ^^