Permalänk

Panik! Drivrutin till dator.

Hej.
Köpte nyss ett TP-LINK TL-WN725N usb adapter för att kunna komma åt mitt WIFI hemma då jag just nu inte hittar något wifi.
Anledningen är för att jag ej har inbyggt "nätkort" i datorn som letar trådlöst.

Problemet är att jag ej kan sätta in skivor i min dator så kan ej ladda ner drivrutinerna till nät adaptern.
Har laddat ner dem på min laptop och det funkar galant att använda usb:t på min Laptop.

Problemet är nu att när jag sätter in usb:et i min dator så går det ändå inte att hitta mitt WIFI.
Detta har verkligen förstört min dag, hur ska jag kunna lösa detta?

OBS, Köpte usb:t på Webhallen

Permalänk
Medlem

För över drivrutinen från laptopen till datorn som saknar uppkoppling med ett annat medium. USB sticka brukar vara smidigt.

Eller koppla upp dig tillfälligt med en nätverkssladd om du kan.

Vad är det för operativsystem du kör?

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Medlem

Fredagen den 13....

Har du inget USB minne att kunna lägga över till drivisarna till för sen installera på den andra?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av ggwp:

För över drivrutinen från laptopen till datorn som saknar uppkoppling med ett annat medium. USB sticka brukar vara smidigt.

Eller koppla upp dig tillfälligt med en nätverkssladd om du kan.

Vad är det för operativsystem du kör?

Tack för snabbt svar!
Kör windows 7.

Hur för jag över drivrutinen från laptopen till datorn? Att observera är att jag ej kan sätta in skivan i min laptop heller utan jag får ladda ner drivrutinen från TP-LINK's sida.

Och när jag väl fått över drivrutinen till USB:et, är det bara att sätta in det direkt eller måste jag boota upp med det?

Permalänk
Skrivet av Willemaaan:

Tack för snabbt svar!
Kör windows 7.

Hur för jag över drivrutinen från laptopen till datorn? Att observera är att jag ej kan sätta in skivan i min laptop heller utan jag får ladda ner drivrutinen från TP-LINK's sida.

Och när jag väl fått över drivrutinen till USB:et, är det bara att sätta in det direkt eller måste jag boota upp med det?

Du sätter i det och installerar från filen som vilket annat program som helst.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

drivrutiner på ny dator

hej!
precis fått min nya dator och installerat windows.
har fått en asus h81m series drivrutins skiva och "driver & gpu tweek" skiva.
är detta något som man ska föra över till ett usb och installera? är det viktigt?

(btw, kan ej sätta in cd skiva i datorn därför får jag isåfall fixa till ett usb från en annan dator)

Permalänk

tillägg, cs go funkar ej att starta..kan detta bero på att jag ej installerat drivrutinerna än?

Permalänk
Medlem

Leta upp ditt moderkort på Asus hemsida och ladda ner de drivrutiner du behöver därifrån. Drivrutinerna på skivan är troligtvis inte särskilt dagsfärska.

Om du går in i kontrollpanelen och sen går in på enhetshanteraren så bör du kunna se vilka drivrutiner du behöver installera.

Varför du inte kan starta CS:GO vet jag inte. Det kan säkert bero på drivrutinerna. Vad händer när du försöker starta det?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk

hur funkar detta?

hej!
måste uppdatera mina drivrutiner på asus.

länk till de jag behöver: http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=9&s=13&m...

men jag är ej kunnig inom datorn, blir det rätt om jag laddar ner varje punkt för step by step? eller hur gör man för att det inte blir fel?

Permalänk
Medlem

Välj ditt operativsystem och ta senaste versionen. Det är endast den du ska installera.
Detta är dock inte drivrutinerna till grafikkortet. Exakt vad har du för grafikkort?

Permalänk
Skrivet av HerrNilsson:

Välj ditt operativsystem och ta senaste versionen. Det är endast den du ska installera.
Detta är dock inte drivrutinerna till grafikkortet. Exakt vad har du för grafikkort?

jag har asus radeon r7 240 2gb

kan du snälla länka vilken jag ska ladda ner, hade varit jätte snällt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willemaaan:

jag har asus radeon r7 240 2gb

kan du snälla länka vilken jag ska ladda ner, hade varit jätte snällt

Eftersom jag inte vet vilket operativsystem du har så får du själv klicka på det här till höger
http://support.amd.com/en-us/download

Permalänk
Medlem

http://support.amd.com/en-us/download

I drop down gardinerna väljer du
Desktop Graphics
Radeon R7 Series
Radeon R7 2xx Series
DITT OPERATIVSYSTEM

Vet du inte vad du har för operativsystem (jag antar att du inte vet eftersom du inte nämnde det här) så trycker du {Win}+{Pause} samtidigt på tangentbordet. I rutan som kommer fram så står detaljerat vilket Operativsystem du har i första raden av sektionen Windows edition. Din arkitektur står sedan detaljerad i System type fältet av sektionen System längre ner. Har du Linux, så trycker du inte {Win}+{Pause}, då får du fråga någon annan hur man gör.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Inaktiv

Eller så provar du helt enkelt detta som känner av vilket du har. AMD eget program http://www2.ati.com/drivers/auto/autodetectutility.exe

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeMM:

Eller så provar du helt enkelt detta som känner av vilket du har. AMD eget program http://www2.ati.com/drivers/auto/autodetectutility.exe

Trist att behöva exekvera något som man gör snabbare själv (även OP)

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ggwp:

Trist att behöva exekvera något som man gör snabbare själv (även OP)

Har du testat det? Det går snabbt och den känner av kortet direkt. Ingen setup behövs. Varför göra det svårt för sig när man kan göra enkelt och få rätt direkt?

Permalänk
Medlem

Har inte testat. Funka det så funkar det och ingen större anledning att inte köra om man känner sig osäker.

Tyckte bara att det kan vara lite onödigt att köra kod lokalt från en webtjänst när man kan göra det själv.

Visa signatur

Z170-WS | Intel 6700K | Dominator 2x16GB 3000MHz | Samsung 950 Pro 2x512GB NVMe RAID0 | MSI 1080 Gaming X | Seasonic 520 Fanless | 7260 HMV-AC | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U12S@475RPM | Noctua P12@475RPM x5
Supermicro X10SLL-F | Supermicro 1U SC813MT-300C | XEON E3 1231v3 | Hynix 4x8GB ECC | 840 EVO | WD 6x 4TB RE
x220 | IPS | i7 | SSD | 9-cell

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och låsta*

Trots otaliga tillsägelser och låsta trådar fortsätter du att korsposta. Vänligen börja respektera §3.3 i regelverket.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...