Star Citizen väntas kräva omkring 100 GB lagringsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hultner!? Haha! Tyckte väl att det var ett ovanligt vettigt inlägg för att vara på swec

On topic:
Jag börjar bli lite orolig över att det blir en dålig spelmekanik då det sätts ihop i små moduler och ingen helhet. Bara för att ett spel är stort, bra grafik och har många möjligheter betyder inte det att det är kul spel.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Skrivet av Dosshell:

Hultner!? Haha! Tyckte väl att det var ett ovanligt vettigt inlägg för att vara på swec

On topic:
Jag börjar bli lite orolig över att det blir en dålig spelmekanik då det sätts ihop i små moduler och ingen helhet. Bara för att ett spel är stort, bra grafik och har många möjligheter betyder inte det att det är kul spel.

Så som jag har uppfattat det så är modulerna som Battlegrounds i WoW, de är simulerade instanser då du inte vill förlora ditt skepp i en strid men vill ändå ut och slåss. I den öppna värden ska du kunna sömlöst vara en invasions styrka på ett större skepp mitt i en större strid och du utan laddningsskärmar ska kunna gå runt i skeppet och invadera andra skepp. Men jag kan ha fel. Eftersom det jag har upptäckt att även i modulerna så renderas skeppen inifrån och ut, det är dock bra mindre skepp som jag har sett samt testat.

Permalänk
Skrivet av Dosshell:

Hultner!? Haha! Tyckte väl att det var ett ovanligt vettigt inlägg för att vara på swec

Jo nog är det jag allt

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Jag vet inte om någon har sagt detta, men man borde kunna köpa spelet på en ssd som sedan skeppas till dig som köpare, färdiginstallerat och bara att låta launchern skanna av filerna på ssd:n och verifiera med någon kodsnutt på nån server, borde funka bättre än att man ska betala ca 500 för spelet och sen ca 900 för en ssd..

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ozeroun:

Nån som minns tiden 5,25" 720kb floppy?

Nej men 3,5" 720 KB floppy, har för mig att 5,25" var på 1,2 MB.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ratatosk:

Nej men 3,5" 720 KB floppy, har för mig att 5,25" var på 1,2 MB.

5,25 var på 140KB med DOS 3.3 och ännu mindre med 3.2, till Apple då.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av MultiMan:

5,25 var på 140KB med DOS 3.3 och ännu mindre med 3.2, till Apple då.

Ja minnet sviker.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Har körd ramdrive till stort sätt alla spel hittills, ska man behöva uppgradera till 128GB ram nu?

Rätt ofta här på sweclockers som folk säger att man inte behöver mer än 8GB så du kan väl testa att installera det här spelet på 8GB först och berätta hur det gick.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

Rätt ofta här på sweclockers som folk säger att man inte behöver mer än 8GB så du kan väl testa att installera det här spelet på 8GB först och berätta hur det gick.

Blir ju lite kärvt då det först och främst skulle fattas sisådär 92GB för att installera det på en ramdrive...

Permalänk
Skrivet av sparkar_boll:

Jag vet inte om någon har sagt detta, men man borde kunna köpa spelet på en ssd som sedan skeppas till dig som köpare, färdiginstallerat och bara att låta launchern skanna av filerna på ssd:n och verifiera med någon kodsnutt på nån server, borde funka bättre än att man ska betala ca 500 för spelet och sen ca 900 för en ssd..

Ja visst är det förjävligt att behöva betala för både spel OCH hårdvaran att driva dom med Vart är världen på väg egentligen?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Man får köpa en SSD och enbart ha Star Citizen på den med andra ord.

2016 är det antagligen bättre pris på 1TB SSD och förhoppningsvis så säljs även 2TB SSD till överkomligt pris.

Skrivet av IshethZenunim:

Jag undrar också om inte klienten kommer att säljas på ett 128GB USB-minne, med tanke på hur långsamma linor många i USA har jämfört med oss.

Det är väl betydligt troligare att det släpps på 2st vanliga blu-ray skivor a 50GB/st.
Alternativt trippel eller quadruppel lager skivor på 100GB/128GB, men då är frågan om dom går att läsa i alla blu-ray spelare eller bara dom allra senaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S.Shooter:

Vilka sinnessjuka priser på skeppen, och det trots alla gräsrotsbidrag.
Över 300 dollar

Du får vad du betalar för ;-). Observera att alla spel kan tjänas ihop till in-game.

Värstingarna och hittills mest exklusiva har ju gått på $1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

annars, kommer detta vara en fullständig dödsstöt för mekaniska hårddiskar.

Du vet att data försvinner på SSD när dom ligger strömlösa under en tid, konsument SSD är garanterade för att klara 3mån, nu finns det säkert lite marginaler där men försvinner data om disken inte används på ett halvår, så känns det som en väldigt dålig disk för backup även om dom nu skulle bli mycket billigare.

Så garanterat en marknad för HDD så länge SSD har detta problemet. Förhoppningsvis så kommer det lösas eller SSD tekniken kommer ersättas med något mer hållbart.