Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Smörj ALDRIG en cykelkedja med vanligt smörjfett eller något annat som inte är direkt gjort för just cykelkedjor. Köpte en begagnad cykel för ett tag sedan där den tidigare ägaren smort med vanligt smörjfett. Jag har suttit i över en timme nu och försökt få rent skiten. Hela drivlinan är klibbig och skitig, växelföraren och allt. Ska fara iväg och köpa avfettning någon dag framöver för diskmedel biter inte. Smuts och grus överallt. Som det är nu så skulle grejorna bara hålla max en säsong innan dom är helt slutkörda och måste bytas vilket blir en kostnad på närmare tusenlappen eller mer.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hade tänkt beställa en ryggsäck ikväll som jag kikat på en typ i somras. Så när jag ska leta upp den i webbutiken så hittar jag den inte. Googlar den och inte en enda affär har den i lager. Verkar ha utgått tydligen... Jahapp, då är det bara att börja om med sökandet då.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

Har ont som fan. Visserligen har man ett organ mindre i kroppen. Ryggen är inte glad, efter att ha legat inne efter operationen. Sen att man inte tål smärtstillande.

Permalänk
Medlem

Fick precis reda på att mina föräldrar fick avliva hunden som man vuxit upp med.
Skulle bli 10 år om bara några veckor.
Men jag hoppas han slapp lida något nämnvärt iaf.

Fan vad jag hatar allt just nu bara.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Har ont som fan. Visserligen har man ett organ mindre i kroppen. Ryggen är inte glad, efter att ha legat inne efter operationen. Sen att man inte tål smärtstillande.

Blindtarm? Njure? Vad har du gått och blivit av med?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Smörj ALDRIG en cykelkedja med vanligt smörjfett eller något annat som inte är direkt gjort för just cykelkedjor. Köpte en begagnad cykel för ett tag sedan där den tidigare ägaren smort med vanligt smörjfett. Jag har suttit i över en timme nu och försökt få rent skiten. Hela drivlinan är klibbig och skitig, växelföraren och allt. Ska fara iväg och köpa avfettning någon dag framöver för diskmedel biter inte. Smuts och grus överallt. Som det är nu så skulle grejorna bara hålla max en säsong innan dom är helt slutkörda och måste bytas vilket blir en kostnad på närmare tusenlappen eller mer.

Ta cykeln till en biltvätt och kör med högtryckstvätten efter att du har satt på avfettning! Kommer ta bort allt skit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kalium:

Blindtarm? Njure? Vad har du gått och blivit av med?

Den typen av organ som gör att man får mens, är numera borta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Den typen av organ som gör att man får mens, är numera borta...

Fyfan, ingen liten grej alltså. Googlade lite på hur operationen går till och det var ju inte den smidigaste om man säger så, inte heller återhämtningsfasen. Hoppas du bättrar på dig!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tele2 dom små stjärthålen. Skickar ut första fakturan som brev by default med "Tillägg för pappersfaktura" á 35 kr. Tack!

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Tele2 dom små stjärthålen. Skickar ut första fakturan som brev by default med "Tillägg för pappersfaktura" á 35 kr. Tack!

Nu vet jag inte hur Tele2 gör. Men brukar man inte kunna få välja om man vill få räkningarna hemskickade som pappersfaktura eller som E-faktura ( fd. E-giro ) ? Apropå ingenting menar jag.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Tele2 dom små stjärthålen. Skickar ut första fakturan som brev by default med "Tillägg för pappersfaktura" á 35 kr. Tack!

Skrivet av Liv&helvete:

Nu vet jag inte hur Tele2 gör. Men brukar man inte kunna få välja om man vill få räkningarna hemskickade som pappersfaktura eller som E-faktura ( fd. E-giro ) ? Apropå ingenting menar jag.

Första fakturan skickar en del företag ut på pappersform, först därefter kan man välja.

Fråga mig inte varför, för det vet jag inte.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Idiotjävel!

För att vi inte är jämlika i arbetstider? För att jag kanske sover?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Flutters:

Fick precis reda på att mina föräldrar fick avliva hunden som man vuxit upp med.
Skulle bli 10 år om bara några veckor.
Men jag hoppas han slapp lida något nämnvärt iaf.

Fan vad jag hatar allt just nu bara.

Nä, vad tråkigt.. Tänker bara på mina hundar, den dagen när det kommer att ske... nä, usch.. =/ :'(

jag sänder lite kramar till dig. <3

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

8 dagar sedan jag fick reda på att fästmön var otrogen, 5 dagar sedan jag dumpade majoriteten av hennes skit hos hennes föräldrar. 3,5 år rakt ner i rännstenen.
Rätt jäkla kämpigt mellan varven att inte bara sätta sig ner utan avsikt att ta sig upp igen.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Hade bokat in mig på fallskärmskurs i Juni, kursledaren fick dock förhinder och nu får man göra det mot slutet av Augusti istället :/

Känns lite synd att behöva skjuta på det men banne mig ska det bli gjort!

Permalänk
Medlem

Om det något som får mig att tappa det är folk som inte hör av sig när de ska. Jag sitter och väntar på en säljare ska höra av dig för ett möte. När jag försöker nå han så svarar han inte eller så klickar han mig.

Så jääävla irriterad eftersom jag ska åka till Finland så fort jag har träffat den här jävla löken.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem

Har blivit placerad i samma sovrum med en person som varken kan stänga klaffen eller sitta still mer än 10 sekunder. Jesus Kristus snart förbereder jag snaran KLOCKAN ÄR SNART HALV TOLV PÅ EN TRÄLIG ONSDAG HUR KAN DU INTE VARA TRÖTT POJK?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loloskar:

Har blivit placerad i samma sovrum med en person som varken kan stänga klaffen eller sitta still mer än 10 sekunder. Jesus Kristus snart förbereder jag snaran KLOCKAN ÄR SNART HALV TOLV PÅ EN TRÄLIG ONSDAG HUR KAN DU INTE VARA TRÖTT POJK?!

Jag lider med dig...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Trodde inte min. öron igår. Av ren tillfällighet har jag fått veta att jag blivit farfar för tredje gången. Min son som jag och min fru alltid ställt upp för i 30 år bröt kontakten med oss för 8 mån sen. För att vi bad om att han skulle köpa en korv...
och nu detta. Tydligen är vi främlingar för honom och hans sambo...
Att han inte gillar oss, kan och det bör man acceptera. Men broder, systern och resten av släkten? Iinklusive farmor?
Det gör ont...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Trodde inte min. öron igår. Av ren tillfällighet har jag fått veta att jag blivit farfar för tredje gången. Min son som jag och min fru alltid ställt upp för i 30 år bröt kontakten med oss för 8 mån sen. För att vi bad om att han skulle köpa en korv...
och nu detta. Tydligen är vi främlingar för honom och hans sambo...
Att han inte gillar oss, kan och det bör man acceptera. Men broder, systern och resten av släkten? Iinklusive farmor?
Det gör ont...

Tråkigt när det ska vara sådär... Själv har jag tappat kontakten helt med min morbror. Jag visste att han fick en unge för typ tre år sedan men i somras fick jag veta att han hade en tille unge som var ungefär ett år gammal. Ingen aning om vad han/hon heter och jag kan inte heller minnas vad den första heter heller. Tur att man har bättre kontakt med faster och kusinerna på den sidan.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Föredetting

Vet inte om jag är sur eller galen... Det är nog egentligen lite tvärtom. Jag fick brev från polisen idag, innehållandes böter för fortkörning. Har gjort av med alldeles för mycket pengar, så det tar ju emot med en extra utgift. Hastigheten var kanske lite i överkant, jag får väl ta på mig det - 100 km/h på 40-sträcka.

Beloppet? 1600 TWD. Försten att räkna om det till SEK kan gissa varför jag sitter och flinar.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Vet inte om jag är sur eller galen... Det är nog egentligen lite tvärtom. Jag fick brev från polisen idag, innehållandes böter för fortkörning. Har gjort av med alldeles för mycket pengar, så det tar ju emot med en extra utgift. Hastigheten var kanske lite i överkant, jag får väl ta på mig det - 100 km/h på 40-sträcka.

Beloppet? 1600 TWD. Försten att räkna om det till SEK kan gissa varför jag sitter och flinar.

Fyfan... Tur att det inte var här i Sverige bara. Men måste dock säga att det är ganska oansvarigt att blåsa på i 100 på 40-sträcka, även om jag själv gjort liknande idiotiska hastigheter också... Hoppas att du inte gjorde det på dagtid utan på nattetid och det var folktomt. Kunde ju har dödat någon oskyldig.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Kalium:

Fyfan... Tur att det inte var här i Sverige bara. Men måste dock säga att det är ganska oansvarigt att blåsa på i 100 på 40-sträcka, även om jag själv gjort liknande idiotiska hastigheter också... Hoppas att du inte gjorde det på dagtid utan på nattetid och det var folktomt. Kunde ju har dödat någon oskyldig.

Ja, det är ju lätt att uttala sig utan att ha sett sträckan i fråga, eller hur?

Nej, men kort sagt, det var en perfekt dag, den enda raksträckan på över 50 meter på hela resan (och den var typ 3-400 meter, inga korsningar, ingen bebyggelse) - en hyfsat uppenbar kassako, den hastighetskameran.

I trafik är jag inte någon speedkula på något vis. Det går knappt att köra lagliga hastigheter i Taipei utan att känna att döden är runt hörnet, än mindre ha bråttom.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Hissade upp upp bakdelen på min Toyota för att testa handbromsen. Det visade sig att handbromsen inte fungerar över huvud taget på vänster sida men fungerar bra på höger sida. Sedan visade det sig att bromsen på höger sida ligger på ganska mycket hela tiden. Och jag som hade en verkstad att fixa bakbromsarna i höstas innan jag skulle besiktiga bilen. Ny verkstadstid beställd till på onsdag och den här gången får de banne mig se till att fixa bakbromsarna ordentligt.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Ja, det är ju lätt att uttala sig utan att ha sett sträckan i fråga, eller hur?

Nej, men kort sagt, det var en perfekt dag, den enda raksträckan på över 50 meter på hela resan (och den var typ 3-400 meter, inga korsningar, ingen bebyggelse) - en hyfsat uppenbar kassako, den hastighetskameran.

I trafik är jag inte någon speedkula på något vis. Det går knappt att köra lagliga hastigheter i Taipei utan att känna att döden är runt hörnet, än mindre ha bråttom.

Skyltas det inte för i kameror i Taiwan? 100 på 40 väg är fortfarande 60 för fort och är det som i Sverige så avrundar de neråt så du var förhoppningsvis medveten om att du körde för fort. Men ska inte säga att jag aldrig kör för fort för det gör alla eller i alla fall de flesta och gör man det med gott omdöme är det inga problem enligt mig .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jOnÄTÄn:

Skyltas det inte för i kameror i Taiwan? 100 på 40 väg är fortfarande 60 för fort och är det som i Sverige så avrundar de neråt så du var förhoppningsvis medveten om att du körde för fort. Men ska inte säga att jag aldrig kör för fort för det gör alla eller i alla fall de flesta och gör man det med gott omdöme är det inga problem enligt mig .

Självbevarelsedriften kickar in så fort man landar i Taiwan. Trafiken där är inte att skoja med
Trafikkameror har jag inte tänkt på, iofs har jag inte kört bil, inte ens ett körkort har jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Fyfan... Tur att det inte var här i Sverige bara. Men måste dock säga att det är ganska oansvarigt att blåsa på i 100 på 40-sträcka, även om jag själv gjort liknande idiotiska hastigheter också... Hoppas att du inte gjorde det på dagtid utan på nattetid och det var folktomt. Kunde ju har dödat någon oskyldig.

Det går inte att jämföra hur det är att köra i andra länder med Sverige. Tex i Ryssland så blev du på körd för att du körde lagligt. Det slutar med att man anpassar sig till hur folk kör i landet.

Skrivet av Meantek:

Vet inte om jag är sur eller galen... Det är nog egentligen lite tvärtom. Jag fick brev från polisen idag, innehållandes böter för fortkörning. Har gjort av med alldeles för mycket pengar, så det tar ju emot med en extra utgift. Hastigheten var kanske lite i överkant, jag får väl ta på mig det - 100 km/h på 40-sträcka.

Beloppet? 1600 TWD. Försten att räkna om det till SEK kan gissa varför jag sitter och flinar.

Fick också något brev hem för ett tag sedan. 95 på 60 väg, men var mest irriterad över att spendera en hel dag att gå till banken för att betala böter på 63SEK.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carlj:

Det går inte att jämföra hur det är att köra i andra länder med Sverige. Tex i Ryssland så blev du på körd för att du körde lagligt. Det slutar med att man anpassar sig till hur folk kör i landet.

Fick också något brev hem för ett tag sedan. 95 på 60 väg, men var mest irriterad över att spendera en hel dag att gå till banken för att betala böter på 63SEK.

Men du måste väl ändå hålla med om att det fortfarande är ganska oansvarigt att köra 100 på 40-sträcka oavsett vilket land man är i? Jag förstår att trafiksituationen är olika i olika länder. Jag bodde i dom södra förorterna till Kapstaden i en månad i somras och där blev jag utskrattad när jag tog på mig bilbältet och man såg varje dag hur det satt 10-12 pers bak på ett flak till en pickup om man åkte på motorvägen.

40 brukar det vanligtvis vara i tätbebyggt område eller liknande. Det finns en anledning till att det är låg hastighet på vägen och det kan vara t.ex dålig sikt, mycket folk, ligger någon skola i närheten eller liknande. Blåser man då på i 100 så kommer man definitivt döda eventuella fotgängare/cyklister och det är lätt hänt att man kör in i en annan bil eller krockar på annat sätt också eftersom vägen troligtvis inte är anpassad för sådana hastigheter.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Men du måste väl ändå hålla med om att det fortfarande är ganska oansvarigt att köra 100 på 40-sträcka oavsett vilket land man är i? Jag förstår att trafiksituationen är olika i olika länder. Jag bodde i dom södra förorterna till Kapstaden i en månad i somras och där blev jag utskrattad när jag tog på mig bilbältet och man såg varje dag hur det satt 10-12 pers bak på ett flak till en pickup om man åkte på motorvägen.

40 brukar det vanligtvis vara i tätbebyggt område eller liknande. Det finns en anledning till att det är låg hastighet på vägen och det kan vara t.ex dålig sikt, mycket folk, ligger någon skola i närheten eller liknande. Blåser man då på i 100 så kommer man definitivt döda eventuella fotgängare/cyklister och det är lätt hänt att man kör in i en annan bil eller krockar på annat sätt också eftersom vägen troligtvis inte är anpassad för sådana hastigheter.

Ja, självklart är det oansvarigt i Sverige att köra 100 på en 40 väg, eftersom det är som du säger tätbebyggt område. Men tex i mitt exempel med Ryssland, så pratar vi 3 filer på var sitt håll, med separerade gångbanor osv med bra vägar. Sedan blir du själv en trafikfara, ifall resten av gänget liger norr om 80, när du ligger och trycker runt i 40, för att skylten säger så.

Jag vet inte hur det såg ut där mean körde 100, men han gav, enligt mig en bra "ursäkt".

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av babgjyshi:

Ta cykeln till en biltvätt och kör med högtryckstvätten efter att du har satt på avfettning! Kommer ta bort allt skit.

En del GDS tvättar har avfättning. För 20 spänn blir allt rent.