Permalänk

Mobil att ersätta LG G2

Hej

I helgen blev min LG G2a stulen, jag har haft den i snart ett år och har varit väldigt nöjd med den.

Nu funderar jag på vilken jag ska skaffa för att ersätta den. Ska man gå på LG G3an istället eller finns det någon annan telefon som passar sig bättre? Jag vill nog hålla mig till 4000kr gränsen om det går.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Typ G4 som väntas presenteras i april/maj?

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Skrivet av rabbe_1:

Typ G4 som väntas presenteras i april/maj?

Det verkar ju onekligen intressant. Det verkar inte vara en så enormt stor skillnad på G2an och G3an. Det känns inte som att det är ett så stort steg att gå där emellan..

Kanske skulle man hålla sig till någon simpel låne-telefon ett tag då.
Vad tror man att G4an hamnar på i pris? Finns det spekulationer?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Hej

I helgen blev min LG G2a stulen, jag har haft den i snart ett år och har varit väldigt nöjd med den.

Nu funderar jag på vilken jag ska skaffa för att ersätta den. Ska man gå på LG G3an istället eller finns det någon annan telefon som passar sig bättre? Jag vill nog hålla mig till 4000kr gränsen om det går.

Motorola Moto X2 kostar 4k och har fått bra recensioner osv.

Förtydling
Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Det verkar ju onekligen intressant. Det verkar inte vara en så enormt stor skillnad på G2an och G3an. Det känns inte som att det är ett så stort steg att gå där emellan..

Kanske skulle man hålla sig till någon simpel låne-telefon ett tag då.
Vad tror man att G4an hamnar på i pris? Finns det spekulationer?

Antar att den kommer ligga på samma pris som lgg3 vid release, så ~5k

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Det verkar ju onekligen intressant. Det verkar inte vara en så enormt stor skillnad på G2an och G3an. Det känns inte som att det är ett så stort steg att gå där emellan..

Kanske skulle man hålla sig till någon simpel låne-telefon ett tag då.
Vad tror man att G4an hamnar på i pris? Finns det spekulationer?

Den lär hamna som övriga flaggskepp skulle jag tro, dvs +6000 och uppåt. I annat fall kanske en oneplusone skulle vara något? Kolla marknaden här på sweklockers. Dyker upp en del mobiler till bra pris emellanåt

Den info jag hittat hittills om G4 är väl samlat på följande sida: http://www.androidpit.com/lg-g4-release-date-price-specs-feat.... Det kom något imorse om att den skulle husera en 5,6´-skärm men känns oklart.

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

HTC One M8 har ett ganska bra pris nu men den är ganska nära 5000 kr, alltså lite för långt från din gräns.
Annars kan du ta M7:an om du inte bryr dig om prestanda så mycket eller kameran (tror det är samma kamera kvalitet på M8, har inte kollat på tester) utan vill bara ha kvalitet, annars kan du vänta på LG G4 eller ta G3 om du inte har lust och vänta.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE