Copter spray? Dåligt för telefonen?

Permalänk
Avstängd

Copter spray? Dåligt för telefonen?

Köpte nyss copter displayskydd till min iphone 6 plus.

Jag gjorde precis som instruktionerna, sprayade rikligt på displayskydden och satte dit den.

Nu undrar jag om den vätskan kan ta sönder mobilen? Ingen vätska är ju bra för elektronik, men är denna vätska speciell?

För när jag senare skrapade med skrapan som jag fick med så såg jag hur vätskan rann ut, såg även att det kom i det hålet där man pratar i telefon.

Borde jag oroa mig?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har själv satt ett sådan skydd på en av mina iPhones och har senare konstaterat att inga fuktindikatorer hade löst ut. Det betyder ju inte att det är helt safe, men ändå. Dock så räknade jag ut att jag behövde få bort vätskan så fort som möjligt, så jag såg till att den sögs upp direkt när jag skrapat av den.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av giplet:

Jag har själv satt ett sådan skydd på en av mina iPhones och har senare konstaterat att inga fuktindikatorer hade löst ut. Det betyder ju inte att det är helt safe, men ändå. Dock så räknade jag ut att jag behövde få bort vätskan så fort som möjligt, så jag såg till att den sögs upp direkt när jag skrapat av den.

Jag skrapade direkt, och såg då hur vätskan rann ner i hålet som man lägger mot örat när man pratar i telefon. Oroar mig som fan nu..

Permalänk
Medlem

De lär ha en vätska som inte är ledande. Därmed kommer det torka och inget dåligt kommer hända

Visa signatur

Protonmail: enkel krypterad mail gratis
BitWarden: krypterad lösenordshantering man kan, men inte måste, köra på egen server

Permalänk
Tangentbordskonnässör

När jag satte på ett Copterskydd på en Lumia 800 en gång i tiden så läckte det in sån där vätska och förstörde displayen totalt. Alltså den fungerade fortfarande men det blev väldigt märkliga ränder över halva skärmen. Så det kan bli knas om man inte är tillräckligt förstiktig även om det säkert inte är vanligt.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Deras vätska är bara vatten och diskmedel enligt dom själva...dom sa åt mig att blanda eget när jag ville ha ny flaska en gång i tiden...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5600X | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |