Samsung s6 edge, hålla på kanterna hela tiden?

Permalänk
Medlem

Samsung s6 edge, hålla på kanterna hela tiden?

På edge så är de ju skärmar på båda sidorna, då kommer man i kontakt med skärmen hela tiden när man håller i telefonen, kan de vara så nyttigt?
Man får ju liiiite lite ström i sig varje gång man knappar på mobilen

Permalänk
Medlem

http://samsungrumors.net/galaxy-s6-edge-360-degree-view/
Där kan du se att den har vanliga kanter också så du kommer inte hålla i skärmen.

Permalänk
Medlem

Är du så rädd, så ska du nog inte ha en telefon ändå. Har du tänkt på strålningen? Och du får nog flytta till en grotta i Kina eller Afrika också, eftersom alla runt omkring dig har en mobiltelefon med en massa strålning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Är du så rädd, så ska du nog inte ha en telefon ändå. Har du tänkt på strålningen? Och du får nog flytta till en grotta i Kina eller Afrika också, eftersom alla runt omkring dig har en mobiltelefon med en massa strålning.

skiter i strålningen tänker på strömmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bert1l:

skiter i strålningen tänker på strömmen

Vad exakt menar du med strömmen? Det som händer när du rör en skärm är att du ändrar det elektrostatiska fältet på skärmen. Våra fingrar är ledande, ja, men det är inte så att du får en massa elchocker av skärmar när du rör vid dem?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Skrivet av bert1l:

skiter i strålningen tänker på strömmen

Så små elpulser kan väl knappast vara skadlig eller har du någon länk eller något där du sett det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Så små elpulser kan väl knappast vara skadlig eller har du någon länk eller något där du sett det?

Nej ja har aldrig sett eller hört att de är farligt men de borde ju inte vara så bra om man tänker på de, ja använder min mobil hela dagarna, har inte hänt eller märkt nåt än men om 10 år kanske, ja vet inte, bara började tänka på dehär när ja såg edge, konstigt att ingen annan brytt sig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

http://samsungrumors.net/galaxy-s6-edge-360-degree-view/
Där kan du se att den har vanliga kanter också så du kommer inte hålla i skärmen.

Aa ja ser dom vanliga kanterna men på youtube såg de ut som att man fick lite kontakt hela tiden för att kanten är så tunn

Permalänk
Medlem
Skrivet av bert1l:

Nej ja har aldrig sett eller hört att de är farligt men de borde ju inte vara så bra om man tänker på de, ja använder min mobil hela dagarna, har inte hänt eller märkt nåt än men om 10 år kanske, ja vet inte, bara började tänka på dehär när ja såg edge, konstigt att ingen annan brytt sig?

Nej inte konstigt alls att ingen har brytt sig, Förstår inte riktigt varför man ska bry sig och om man nu bryr sig så bör man inte ha en mobil och flytta till någon grotta som någon föreslog tidigare.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

varför blir alla så defensiva så fort man tar upp nåt sånt här, lite roligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av bert1l:

varför blir alla så defensiva så fort man tar upp nåt sånt här, lite roligt

Kan ju kanske vara för att du är överdrivet nojjig

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Kan ju kanske vara för att du är överdrivet nojjig

Ja tänker lite för djupt bara kanske hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av bert1l:

På edge så är de ju skärmar på båda sidorna, då kommer man i kontakt med skärmen hela tiden när man håller i telefonen, kan de vara så nyttigt?
Man får ju liiiite lite ström i sig varje gång man knappar på mobilen

Det är inte överhuvudtaget något farligt. Oroar du dig över att du kommer bli förlamad när du nuddar en person och får en stöt också?
Skulle säga att den risken är större, var på din vakt, kom inte i kontakt med någon person!

Visa signatur

AMD 7600x @eco | 32GB 6000MHz Expo | Arctic Liquid 240 |
AMD RX6800 OC
| Lenovo G27 QHD/IPS/165HZ | Razer Deathadder V2 | CM Storm MX Red | Audio Technica ATH-M50 | Sennheiser GAME ONE | Sound BlasterX G6 |
PS5 Disc | Samsung Q80r 65"/ S23 Ultra / Tab S7e / Buds+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kerus3:

Det är inte överhuvudtaget något farligt. Oroar du dig över att du kommer bli förlamad när du nuddar en person och får en stöt också?
Skulle säga att den risken är större, var på din vakt, kom inte i kontakt med någon person!

Får akta mig!
Ne men bara av nyfikenhet, borde vi inte få i oss lite ström när vi rör varanndra oxå? Eller funkar de så? Menar inga riktiga stötar utan de vi genererar från kroppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av bert1l:

Får akta mig!
Ne men bara av nyfikenhet, borde vi inte få i oss lite ström när vi rör varanndra oxå? Eller funkar de så? Menar inga riktiga stötar utan de vi genererar från kroppen

Vad är det egentligen du menar med ström?
Electricitet? Energi? Voodoo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bert1l:

Får akta mig!
Ne men bara av nyfikenhet, borde vi inte få i oss lite ström när vi rör varanndra oxå? Eller funkar de så? Menar inga riktiga stötar utan de vi genererar från kroppen

din kropp genererar ingen elektrisk energi på det sättet. hur menar du?
En stöt uppstår på grund av att 2 objekt har annorlunda positiv eller negativ laddning, men det genereras inte av kroppen.

Din telefon genererar inte heller någon elektronströmmande energi som du tar skada av. jag skulle varit mer orolig för strålningen dina händer utsätts för än för elektronströmmningen dina händer utsätts för, om jag skulle vara orolig för min telefon av någon konstig anledning.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem

Bara nyfiken, nej ingen voodoo. Men jag vet att de finns ström naturligt i kroppen, mer kan jag inte om de

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bert1l:

På edge så är de ju skärmar på båda sidorna, då kommer man i kontakt med skärmen hela tiden när man håller i telefonen, kan de vara så nyttigt?
Man får ju liiiite lite ström i sig varje gång man knappar på mobilen

Du får inte i dig någon ström när du knappar på mobilen. Finns inget som inte skulle vara onyttigt förutom eventuellt missbruk av mobilen i sig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Strålningen är nog isåfall en tusen gånger farligare på lång sikt än den microminimala spänningen som eventuellt överförst.

Konstiga saker folk oroar sig för idag :>