EU ersätter slopade roamingavgifter med begränsade resepotter

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Lobbyisterna är vad man kallar de som företräder ett visst intresse, ofta inhyrda pr personer+advokater samt även individer från företagen i fråga som vill få igenom sin vilja.

Detta började som en god handling från EU men flera företag skulle här få se sin enorma vinstmarginal minska kraftigt. Vilka tror du då försöker påverka eu-parlamentarikerna? Inte direkt heller så att EU inte är korrupt, om du läst om hur EU-tjänstemän erbjöd Swedish Match (snus företag) att öppna upp för dem I EU mot några miljoner kronor?

Fan också, tråkigt att den goda tanken bakom EU har förändrats till detta Börjar det bli som klimatförändringsnekare i USA som jobbar åt oljebolagen?

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Fan också, tråkigt att den goda tanken bakom EU har förändrats till detta Börjar det bli som klimatförändringsnekare i USA som jobbar åt oljebolagen?

Ja det är tråkigt. Om EU likt Sverige skulle öppet redovisa sin ekonomi, då skulle vi inte se en lika stor utsträckning av korruption. Men eftersom korruptionen är utbredd, eller det förutsätter jag eftersom ekonomin inte redovisas öppet, så har vi parlamentariker som dels skall representera folket men också sig själva och utan ekonomiska redovisningskrav så breder korruptionen ut sig. Det tycks vara ett vanligt beteende hos män och kvinnor i maktpositioner vilka inte kan lätt kan granskas.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ja det är tråkigt. Om EU likt Sverige skulle öppet redovisa sin ekonomi, då skulle vi inte se en lika stor utsträckning av korruption. Men eftersom korruptionen är utbredd, eller det förutsätter jag eftersom ekonomin inte redovisas öppet, så har vi parlamentariker som dels skall representera folket men också sig själva och utan ekonomiska redovisningskrav så breder korruptionen ut sig. Det tycks vara ett vanligt beteende hos män och kvinnor i maktpositioner vilka inte kan lätt kan granskas.

Spännande! Får hoppas på att det kommer en person med positiv syn på EU som kan bemöta detta Jag vet inte riktigt vad EU har gjort för just mig, men detta var väl det enda som jag hade hoppats på skulle gå igenom och så kommer lobbyisterna med cashen och stoppar det :/

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felparkerad:

Spännande! Får hoppas på att det kommer en person med positiv syn på EU som kan bemöta detta Jag vet inte riktigt vad EU har gjort för just mig, men detta var väl det enda som jag hade hoppats på skulle gå igenom och så kommer lobbyisterna med cashen och stoppar det :/

EU, eller EG, skapades för att bygga fred i Europa. Långsiktigt tror jag EU kan bli något riktigt bra men inte så länge det inte går att granska EU's bokföring.

Sett ur ett historiskt perspektiv några hundra år tillbaka i tiden så såg sig exempelvis inte en Dalmas som Svensk utan som som dalmas. Vem vet, om några hundra år kanske en Svensk ser sig som Europé och inte som en Svensk i första hand. Kanske efter några hundra år till så ser inte en Europé sig som Europé men som världsmedborgare. Sett från ett utomstående mänskligt perspektiv så tror jag det vore en stor framgång. Men jag är tveksam till att det mänskliga släktet någonsin når dit.

Hur som är jag för EU, men inte i dess nuvarande korrumperade form.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Nästan oreglerad? Var det inte ett oligopol nyss?

Sen gör du och många andra rejäla självmål i tråden, det Neelie Kroes sagt är att hon vill att det ska vara precis som i USA, några få stora operatörer som delar upp marknaden mellan sig.

Då tycker jag att du ska visa upp det citatet.
Vad hon har sagt är att Europa ska vara EN marknad. Dvs bort med alla regleringar som gör skillnad på om du bor i Algarve eller Avesta.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är lite ironiskt att bilden till artikeln är tagen på diamond head, honolulu (Hawaii, som dessutom tillhör USA..) vilket är bland de ställen geografisk som är längst bort från EU?

Permalänk

Det står att det är ett förslag till EU:s ministrar, men ett förslag från vem? Kan det vara EU-parlamentets motbud till ministerrådets förslag från 4:e mars? Jag hittar inget om det på EU-parlamentets hemsida.

Jag var mer nyfiken på om de även svarade på förslagen om nätneutralitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selo:

Kvantitet vs kvalitet. Privatisering innebär att tumma ner på kvaliteten för att tjäna pengar. Bara att kolla på allt som blivit privatiserat i Sverige, som sjukvård, äldrevård, skola osv.
Telia är skit och bakåttänkande, men de privata bolagen bygger bara i storstäder med mindre risk.
Landsbygden får bekosta utbyggnaden själva.
Fick betala 15000:- för att mitt byalag skulle kunna bygga fibernät.

Detsamma gäller alla industrier som blivit privatiserade, eller hur? Dra alla över en kam du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Vem skulle annars betala menar du?

Är ju intressantare att titta vad surfpaketen kostar. Hos Comviq kostar 500 MB i en vecka i hela EU 195 kr.

140 MB för 199:- hos 3. Det är vidrigt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

Då tycker jag att du ska visa upp det citatet.
Vad hon har sagt är att Europa ska vara EN marknad. Dvs bort med alla regleringar som gör skillnad på om du bor i Algarve eller Avesta.

Nej ni får leta själva.

Enda sättet det inte gör skillnad på om du bor i Algarve eller Avesta är om ett stort företag har monopol på telefoni i både Algarve eller Avesta. Det har inget med regleringar att göra.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

För mig blir det iaf ett bra steg på vägen. Det enda jag verkligen använder data till när jag reser i Europa är ju för mobilens GPS. Resten kan vänta tills jag är på hotellrummet och har WIFI.

Mitt tips till dig är "Sygic GPS" på android och ios. Offline kartor i mobilen. Vet att nokias "HERE Maps" Skall också ha offline kartor och den verkar vara gratis nu osäker. Har haft erfarenhet med sygic funkat mycket bra. Jag har även haft erfarenhet med nokias tidigare GPS alternativ på "Symbian OS" och det var toppen guldvärd, lika bra som en professionell garmin.

Permalänk
Medlem

Förvisso inte EU, men blev tämligen överraskad när jag insåg att Hallon tar 120 kr per MB på Maldiverna. Tänk er kostnaden för att streama en YouTube video! Något måste göras åt roamingpriser allmänt. Kan inte tänka mig att någon faktiskt är beredd att betala så mycket. Det är snarare bondfångeri som går ut på att folk glömmer stänga av roaming på sin telefon.

Visa signatur

Windows 8.1 64 bit, EVGA GeForce GTX 980Ti DirectCU II 2GB , 8 GB Corsair Vengeance, P8Z68-V LX, Intel Core i5 2500K, Creative XtremeMusic X-fi, 700W CoolerMaster SilentPro, Fractal Design R3, 128 GB Kingston HyperX + Sandisk Ultra Plus 256 GB + 2 TB + 500 GB.