Använda "gammal" SSD i ny dator.

Permalänk
Inaktiv

Använda "gammal" SSD i ny dator.

HEj!

Ska använda min SSD som jag har i min nuvarande bärbara dator i den nya jag har byggt. Jag vill därför rensa den här disken innan bytet till den nya datorn, men hur gör jag det när jag har OS:et på den? (har ingen annan hårddisk till den bärbara)

Permalänk
Entusiast

En lösning kan ju vara att dra in en Windows ISO på ett USB och formatera direkt, annars får du ju formatera den i installationen på den nya.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Varför vill du rensa den innan? Ska du installera windows på SSDn i den nya är det ju bara att gör det. I windows installatioen så måste ju disken formateras.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Du kan använda en DVD skiva eller ett USB minne med windows installation filer och ta bort alla partitioner, när alla partitioner är borttagna så är det bara att avsluta windows installationen genom att klicka på X uppe till höger https://www.youtube.com/watch?v=hZivYMA2qRA

Du kan även använda en Linux Live CD tex Ubuntu som har programmet GParted för att ta bort partitionerna på hårddisken.

Men om du skall installera windows på hårddisken så kan du ta bort partitionerna när hårddisken är monterad i den nya datorn som videon visar i det första förslaget.

Visa signatur

janee