Permalänk
Medlem

NiP Musmatta

Hej!

Jag har precis beställt en musmatta från maxfps och jag köpte en av NiPs nya musmattor och den heter NiP Lightning.
Jag undrar om musmattan är bra och om den är skön och har bra glid?
Jag har en Steelseries Kinzu V2 Optical och jag undrar om det kommer gå bra med musmattan och musen.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Hej!

Jag har precis beställt en musmatta från maxfps och jag köpte en av NiPs nya musmattor och den heter NiP Lightning.
Jag undrar om musmattan är bra och om den är skön och har bra glid?
Jag har en Steelseries Kinzu V2 Optical och jag undrar om det kommer gå bra med musmattan och musen.

Tack på förhand.

Tror tyvärr inte att Kinzu V2 fungerar så bra på olikfärgade musmattor, men du får väl prova. Alltid bra att kolla upp sådant innan man klickar hem!

Annars är musmattan i sig riktigt bra, med skönt glid och insydda kanter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Tror tyvärr inte att Kinzu V2 fungerar så bra på olikfärgade musmattor, men du får väl prova. Alltid bra att kolla upp sådant innan man klickar hem!

Annars är musmattan i sig riktigt bra, med skönt glid och insydda kanter.

Men f0rest kör ju exakt samma mus som mig på exakt samma musmatta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Men f0rest kör ju exakt samma mus som mig på exakt samma musmatta?

Han använder V3

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Han använder V3

Nej jag tror faktiskt att han kör V2 eftersom innan dem bytte sponsor så körde han v2 hela tiden och jag tror att han har bytat tillbaka till den igen men på kartongen där jag fick min musmatta så står det att den är optimiserad för både "laser" och "optical" mice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dmFT:

Nej jag tror faktiskt att han kör V2 eftersom innan dem bytte sponsor så körde han v2 hela tiden och jag tror att han har bytat tillbaka till den igen men på kartongen där jag fick min musmatta så står det att den är optimiserad för både "laser" och "optical" mice.

Jo, men vissa optiska möss fungerar inte bra på olikfärgade musmattor helt enkelt. Jag har en SteelSeries Ikari Optical som sensorn lägger av på så fort man drar lite för snabbt åt höger eller vänster på en olikfärgad matta.
Hursomhelst, du får väl testa och se, inte smart att fråga efter man beställt i alla fall. Om du kör hög sens fungerar det kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fogger:

Jo, men vissa optiska möss fungerar inte bra på olikfärgade musmattor helt enkelt. Jag har en SteelSeries Ikari Optical som sensorn lägger av på så fort man drar lite för snabbt åt höger eller vänster på en olikfärgad matta.
Hursomhelst, du får väl testa och se, inte smart att fråga efter man beställt i alla fall. Om du kör hög sens fungerar det kanske.

Jag har haft musmattan nu i några dagar och musen funkar perfekt. Sensorn på musen har aldrig lagt av när jag dragit för snabbt åt nåt håll och när jag kört cs så har inte min gubbe inte kollat ner i marken. Det står också på kartongen att musmattan är optimiserad för både laser och optiska möss.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dmFT:

Jag har haft musmattan nu i några dagar och musen funkar perfekt. Sensorn på musen har aldrig lagt av när jag dragit för snabbt åt nåt håll och när jag kört cs så har inte min gubbe inte kollat ner i marken. Det står också på kartongen att musmattan är optimiserad för både laser och optiska möss.

Ja, men står det på kartongen så måste det ju stämma... ;D

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Fantastisk tråd där trådskaparen visar sig ha ett svar på allt.

Syfte..?

Permalänk

Någon som testat Ugnsduk av teflon som musmatta?

Man borde får ett sjujäkla glid med teflon-mus-'tassar' mot teflon underlag.

Vill man ha så lågt glid som möjligt?

Jag har ingen aning om hur min lasermus reagerar på detta underlag.

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/hushallsartiklar/...
(39kr)
PTFE plast =Teflon.

Ett problem är troligen att limma fast det.
Någon som vet billigt och bra lim för teflon ?

Permalänk
Medlem

Kjell o company har en bra musmatta. Den är tunn och stor med bra glid.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
Kostar endast 5 kr så så du kan använda veckopengen till annat också.

Permalänk

Tack för tippset Omega. Det var gott-nock billigt 5 kr.
Gummi på undersidan,det är utmärkt bra, men vad för slags material är det på glidytan.

Eftersom jag aldrig har sett musmattor av teflon kanske man skall anta att det blir aldeles för lite friktion.
Kan det bli aldeles för glatt? Önskar att jag kunde göra en röstnings wiget på det. Det kunde vara intressant att veta vad hardcoregamers vill ha.

Permalänk
Avstängd

Dom där råttmattorna funkar garanterar lika bra som sina storesyskon för 500:-

Skrivet av omega:

Kjell o company har en bra musmatta. Den är tunn och stor med bra glid.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortil...
Kostar endast 5 kr så så du kan använda veckopengen till annat också.

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk

Nu kör jag på teflon-ugnsduk(39kr jula) och det fungerar fantasktiskt bra med min lasermus (Logitech M RAG97).
Det glider finfint, musen flyttar sig nästan när man andas på den. Duken är tejpad på skivbordet. Rent estetiskt är det dock ingen höjdare.