Lämna tillbaka grafikkortet hos netonnet?

Permalänk
Avstängd

Lämna tillbaka grafikkortet hos netonnet?

Köpte en grafikkort hos netonnet nyligen, jag har testat det i datorn men jag är inte helt nöjd.
Funderar på om man skulle kunna utnyttja deras "ångerrätt på 14 dagar" men som sagt så är kortet testat i datorn och plasten runt kartongen är borttaget.
Kan jag fortfarande lämna tillbaka kortet?

Tack.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Köpte en grafikkort hos netonnet nyligen, jag har testat det i datorn men jag är inte helt nöjd.
Funderar på om man skulle kunna utnyttja deras "ångerrätt på 14 dagar" men som sagt så är kortet testat i datorn och plasten runt kartongen är borttaget.
Kan jag fortfarande lämna tillbaka kortet?

Tack.

Ja det ska gå. Har lämnat tillbaka en CPU en gång hos en NetOnNet lagershop, som jag var missnöjd över. Och då hade jag använt den ett par timmar.
Ångerrätt funkar väl inte om man inte hinner testa produkten? Då känns den rätt värdelös!
EDIT: För övrigt har NetOnNet sina "kända" returhörnor, där de säljer returprodukter som folk använt, men lämnat tillbaks.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Inaktiv

Brukar inte vara några problem, netonnet brukar alltid vara schyssta med sådant när jag pratat med dem!

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem, iaf inte enligt texten här: http://www.netonnet.se/Content/CustomerInformation/PurchaseOn...

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Har du ens läst på dess hemsida?
Ångerrätt och öppet köp
Men för att svara på din fråga bör det inte vara nåt problem att lämna tillbaka enligt länken.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Jag har själv lämnat tillbaka saker ifrån netonnet, inga problem.

Permalänk
Avstängd

Tack för svaren, jo jag tittade lite under "Vanliga frågor & svar" men jag borde ha läst lite bättre och hittat "Ångerrätt och öppet köp" får skylla på sömnbristen.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk

Inga problem, har bytt 3 grafikkort och 2 tv-apparater utan problem (dom jag var nöjd med blev klart dyrare så köp inte billigt skit från början ). Det du bör tänka på är att om du lämnar repor etc kan det kanske bli problem eller penga-avdrag.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Inte på NetOnNet i Västerås iallafall

I Västerås säljer dom redan använda saker till ordinarie pris. Utan att märka upp dom. Har köpt både corsairkylare och moderkort där pinsen var böjda direkt ur förpackningen och det saknades saker till kylare. Dessa saker stog i ordinarie hyllor. Moderkortet fick jag inte byta och fick betala 250kr för att få tillbaka det precis som det var.

Permalänk
Skrivet av AffLicteD:

I Västerås säljer dom redan använda saker till ordinarie pris. Utan att märka upp dom. Har köpt både corsairkylare och moderkort där pinsen var böjda direkt ur förpackningen och det saknades saker till kylare. Dessa saker stog i ordinarie hyllor. Moderkortet fick jag inte byta och fick betala 250kr för att få tillbaka det precis som det var.

Det är likadant i kalmar och jag köpte en skärm där dom hadde "TRYCK FEL" på specifikationerna där dom sa att nvida 3d vision 2 kit följde med och att det var en IPS pannel så klagade på det i butik fick inte lämna tillbaka den för hade brutit förpackning och dom skyllde på att det är kundens ansvar att se till att det dom skriver stämmer

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Det är likadant i kalmar och jag köpte en skärm där dom hadde "TRYCK FEL" på specifikationerna där dom sa att nvida 3d vision 2 kit följde med och att det var en IPS pannel så klagade på det i butik fick inte lämna tillbaka den för hade brutit förpackning och dom skyllde på att det är kundens ansvar att se till att det dom skriver stämmer

Lögner rakt upp i ansiktet, det är säljarens/butikens ansvar att angiven info stämmer med produkten. Står det en specifikaton som inte stämmer så är det bara att lämna tillbaks.

Ang 14 dagars ånger rätt så får man öppna förpackningen och testa produkten EN gång så länge det inte handlar om tex CD/DVD skivor , batterier och liknande. Produkten får dock inte se använd ut och måste lämnas tillbaks i samma skick som den var vid leverans.

Att öppna och testa ett grafikkort en gång för att se om prestandan motsvarar det man vill ha måste således vara ok, dock kan ånger rätten vara förvanskad om man i en veckas tid spelat varje dag för då handlar det ju inte om EN enstaka gång, kan dock funka ändå då det kanske inte märks på kortet att det använts.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk

NetOnNet ska iallafall aldrig mer få en krona av mig, skulle rekommendera alla andra att inte handla där också. Ett sjukt oseriöst företag med världens sämsta kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av AffLicteD:

NetOnNet ska iallafall aldrig mer få en krona av mig, skulle rekommendera alla andra att inte handla där också. Ett sjukt oseriöst företag med världens sämsta kundservice

Har skaffat en "kontakt" på Netonnet som jag mailar till när det gäller reklamationsärenden/utbytesprodukter och som verkar vara riktigt sjysst och förstår hur viktigt det är med bra kundbemötande och som verkar ha lite koll på eller iaf inte vägrar följa konsumentköplagen som så många andra.

Har under våren haft en Teve inne på service hos NETONNET osv och utbytes teven blir nu en teve med samma grund specifikationer som den andra (60", 3D, Smart osv) men som är dyrare och kanske även bättre.

Jag kommer garanterat att handla från NETONNET igen nu när jag får bra kundbemötande.

Gäller dock att man själv är lite påläst vad det gäller konsumentköpagen så man vet vad man pratar om.

Visa signatur

Intel i5 12600KF @5.1ghz | ASUS PRIME Z690A | Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S Dual | Kingston Fury DDR5 16GB | Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G | Corsair RM 650W | Crucial P3 plus 1tb M2 SSD | 2Tb M2 SSD | Windows 11 x64 | MSI GP63 8RE i7-8750H GTX1060 6G |

Permalänk
Skrivet av knoxz:

Har skaffat en "kontakt" på Netonnet som jag mailar till när det gäller reklamationsärenden/utbytesprodukter och som verkar vara riktigt sjysst och förstår hur viktigt det är med bra kundbemötande och som verkar ha lite koll på eller iaf inte vägrar följa konsumentköplagen som så många andra.

Har under våren haft en Teve inne på service hos NETONNET osv och utbytes teven blir nu en teve med samma grund specifikationer som den andra (60", 3D, Smart osv) men som är dyrare och kanske även bättre.

Jag kommer garanterat att handla från NETONNET igen nu när jag får bra kundbemötande.

Gäller dock att man själv är lite påläst vad det gäller konsumentköpagen så man vet vad man pratar om.

Skulle man kunna få lite hjälp av dig här, kanske?

Permalänk
Inaktiv

Som flera säger netonnet en schysst butik med bra priser, enklare kundärenden/support tycker jag också de sköter på. Så jag rekommenderar testa, när det gäller vad man kan använda ångerrätt till så kan man alltid först testa om det sedan inte går, ja då kan man diskutera hur det är rätt eller ej.

CPU moderkort etc är extremt känsliga saker ingen seriös butik utan skojarföretag säljer begagnade såna produkter som har varit ute hos kund som nya. Dock finns det bland alla företag anställda som gör fel vilket jag misstänker felet var nedan.

Skrivet av AffLicteD:

I Västerås säljer dom redan använda saker till ordinarie pris. Utan att märka upp dom. Har köpt både corsairkylare och moderkort där pinsen var böjda direkt ur förpackningen och det saknades saker till kylare. Dessa saker stog i ordinarie hyllor. Moderkortet fick jag inte byta och fick betala 250kr för att få tillbaka det precis som det var.

Detta är extremt allvarligt, även om det är en konsumentprodukt så används dessa på seriösa ställen som klienter med saftiga viten per timma om systemet ej fungerar. Men det var nog som sagt bara anställd som gjorde fel i detta fall.
Det gäller dock att vara uppmärksam och noga kolla så att ingen har rört problemeringarna. Sedan visst om man ska ha en seriös maskin ska man köpa av en leverantör som uppfyller dessa krav och inte skickar paket med den vanliga posten om man nu är beredd på att betala vad dessa kostar. (aningen mer än konsumentpriserna)

Nå jag kommer i mina konsumentköp att fortsätta handla hos bl.a. nettotonnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AffLicteD:

I Västerås säljer dom redan använda saker till ordinarie pris. Utan att märka upp dom. Har köpt både corsairkylare och moderkort där pinsen var böjda direkt ur förpackningen och det saknades saker till kylare. Dessa saker stog i ordinarie hyllor. Moderkortet fick jag inte byta och fick betala 250kr för att få tillbaka det precis som det var.

Om så verkligen är fallet, så låter ju det där mer som ett fall för polisen än ARN/konsumentsombudsmannen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av AffLicteD:

I Västerås säljer dom redan använda saker till ordinarie pris. Utan att märka upp dom. Har köpt både corsairkylare och moderkort där pinsen var böjda direkt ur förpackningen och det saknades saker till kylare. Dessa saker stog i ordinarie hyllor. Moderkortet fick jag inte byta och fick betala 250kr för att få tillbaka det precis som det var.

Lustigt, jag har aldrig haft problem med att byta/lämna varor i Västerås.
Senaste var en moderkort från fyndhörnan och det var riktigt fel moderkort och jag lämnade in den och tog tillgodo, sen såg jag att oanvänd moderkort var 100kr billigare.. En miss dom gjort.
Men annars har det inte varit problem någon gång, det har varit tv, datorer, mobiler och datorkomponenter.
Men nej, allt hamnar inte i fyndhörnan, saknas det något eller kartong är trasigt så hamnar dom där, resten i ordinarie hylla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Köpte en grafikkort hos netonnet nyligen, jag har testat det i datorn men jag är inte helt nöjd.
Funderar på om man skulle kunna utnyttja deras "ångerrätt på 14 dagar" men som sagt så är kortet testat i datorn och plasten runt kartongen är borttaget.
Kan jag fortfarande lämna tillbaka kortet?

Tack.

Lyft luren och fråga dem, lovar de bits inte.

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Lustigt, jag har aldrig haft problem med att byta/lämna varor i Västerås.
Senaste var en moderkort från fyndhörnan och det var riktigt fel moderkort och jag lämnade in den och tog tillgodo, sen såg jag att oanvänd moderkort var 100kr billigare.. En miss dom gjort.
Men annars har det inte varit problem någon gång, det har varit tv, datorer, mobiler och datorkomponenter.
Men nej, allt hamnar inte i fyndhörnan, saknas det något eller kartong är trasigt så hamnar dom där, resten i ordinarie hylla

Skickades från m.sweclockers.com

Jättekonstigt då att min corsair h100i kylare jag köpte där stod i ordinarie hylla, utan inplastning. Det saknades många grejer i den lådan. Tjejen som var ansvarig hade ingen koll på någonting

Permalänk
Avstängd

Ja vad ska man säga då?
Kortet lider som dom flesta Gtx 970 av missljud i hög fps, ska man nämna det eller kommer dom spela dumma och säga att dom aldrig hört detta och säga att jag måste lämna in kortet på felsökning etc?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av AffLicteD:

Jättekonstigt då att min corsair h100i kylare jag köpte där stod i ordinarie hylla, utan inplastning. Det saknades många grejer i den lådan. Tjejen som var ansvarig hade ingen koll på någonting

Då är dom klantar, set lite suspekta förpackningar ibland, men inget jag tänkt på värst mycket.
Sen kan det vara att jag missar det mesta av "missen" och att jag har haft tur med returer, typ rätt person i supporten.
Har alltid handlat på lördagar konstigt nog

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

inom ångerrätten har jag lämnat tillbaka saker utan förklaring utan problem.
Anledningen att saker kan hamna tillbaka på hyllan trasigt är för de inte alltid kollar om förpackningen varit öppnad/kollad i,
för har den inte varit öppnad/använd så ställer de tillbaka produkten på hyllan annars fynd hörnan.

Visa signatur

WIDOW | Debian, Windows 7 | i5-4670K | Corsair H110 | MSI Z87-G45 GAMING | 16GB DDR3-1600MHz(2x8GB) | 2xKingston 120GB | 1TB WD black | 1TB Seagate | XFX AMD Radeon R9 280 DD 3GB | Fractal Design Define R5 | Corsair CX750M | 3x24" Asus VE247h 1080p |
Dell Dimension 4100 | Win98SE | Pentium III 1GHz | 512MB RAM | Sound Blaster Live! 24-bit | Geforce3 Ti 200 64MB AGP | Dual 1.44MB FDD | DVD-ROM | CD-RW |
Socket 7 Pentium | MS-DOS 6.22 | Pentium MMX 200MHz | 64MB RAM | nVidia Riva TNT2 | Yamaha Audician 32 Plus | Dual 1.44MB FDD |

Permalänk
Medlem

Lämnade ganska nyligen tillbaka ett grafikkort på netonnet, hade kört det i 13 dagar. Inga svårigheter det var bara lämna in med kartong och alla tillbehör.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535