Gaming headset tänkte köra på trådlöst denna gången, vilket

Permalänk
Avstängd

Gaming headset tänkte köra på trådlöst denna gången, vilket

Hallå Sweclockers!

Mitt siberia v2 plast rakt igenom för 600kr har gått sönder ena halvan har lagt av och högra sidan funkar. Skulle därför behöva ett nytt headset men har lite krav som jag hoppas kuna hjälpa er hitta det bästa headsetet för mig

+ Hålla länge!!! inte gå sönder efter 1år eller att docknings stationen lägger av efter 1-2 års användning
+ Låg respons på ljud även på mikrofon
+ Bra ljud man skall kunna höra om en person steppar bakom höger vänster framför ja allt man kan tänka sig helst långt avstånd! även bra ljud för musik
+ Det skall ha ganska stora kuddar, sitta skönt och inte vara plastigt som siberia av steelseries
+ pris < 2000kr

Funderar på Razer Chimaera men är det bra?
http://technabob.com/blog/wp-content/uploads/2011/02/razer_ch...

Har börjat störa mig på sladdar men då jag spelar vill jag ha låg ms på mus tangentbord och latens till servrarna jag spelar på men ljudet tänkte jag att jag kan köra trådlöst, eller är det också tabu inom gaming?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad man kan få för trådlöst heatet för 2000kr men själv så använder jag Astro a50 (2999kr). Är supernöjd. Om du skulle kunna expandera dina budget med 1000kr gör det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kelow:

Jag vet inte vad man kan få för trådlöst heatet för 2000kr men själv så använder jag Astro a50 (2999kr). Är supernöjd. Om du skulle kunna expandera dina budget med 1000kr gör det!

Skickades från m.sweclockers.com

Har själv Astro a40, dvs den trådade varianten, men tycker att positionellt ljud är riktigt dåligt på dem. Däremot har de riktigt bra ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raesmus:

Har själv Astro a40, dvs den trådade varianten, men tycker att positionellt ljud är riktigt dåligt på dem. Däremot har de riktigt bra ljud.

Hade du mixamp till dina a40's? Gör mycket skillnad enligt mig.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har kollat en del på den här kategorin senaste tiden för jag har själv logitech g930 som har samma fel som alla andra. Disconnects stup i kvarten så jag har funderat på att byta ut mot något annat trådlöst jag med.

Razers grejer kanske är bra. Har själv bara haft en razerprodukt (mus - diamondback) som har klarat sig bra i 8 år och håller fortfarande, men generellt sett verkar deras grejer gå sönder för lätt enligt vad folk skriver på nätet. Min magkänsla gör att jag håller mig undan från razer generellt, men jag kan vara helt fel på det här.

Hade jag skaffat ett trådlöst headset för under 2000 idag så hade jag nog gått på corsair H2100. Kostar ca 1200:-. Verkar vara en rimlig kompromiss mellan pris och prestanda enligt de reviews jag läst.

Problemet är väl att utbudet är rätt smalt på den här fronten så det är svårt att hitta precis rätt. Har man en generös budget så verkar Astro a50 vara ett bra val.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled