"laptop laddare" ?! för ASRock Q1900DC-ITX

Permalänk
Medlem

"laptop laddare" ?! för ASRock Q1900DC-ITX

Som topicen lyder, har jag svårt och hitta en prisvärd/kompatibel "laptop laddare" till denna rackare, har sökt förgäves i swec forumet, skickat mail till inet, men inget svar över på en vecka.
segt.

ASRock Q1900DC-ITX

Permalänk
Festpilot, Antiallo
Skrivet av hurrai:

Som topicen lyder, har jag svårt och hitta en prisvärd/kompatibel "laptop laddare" till denna rackare, har sökt förgäves i swec forumet, skickat mail till inet, men inget svar över på en vecka.
segt.

ASRock Q1900DC-ITX

Alla svar finns på produkthemsidan.
http://www.asrock.com/mb/Intel/Q1900DC-ITX/?cat=DC

Kolla Amazon.co.uk eller Ebay.

Permalänk
Medlem

Om du på Inet-sidan du länkade till klickar på tillbehör så listas denna laddare från Targus för 349kr.

Targus sajt finns inte moderkortet listat, men med lite arbete så gick det ändå att bekräfta att den av Inet rekommenderade laddaren bör fungera. På ASRocks sajt står att moderkortet ifråga kan använda sig av laddaren till exempelvis Asus N53s. Genom att då leta efter Asus N53s på Targus sajt föreslogs laddaren APA03EU, vilket är just den Inet föreslog. Om 349kr är för dyrt går det att hitta den begagnad på Amazon UK för ca 150kr + frakt (dvs ca 200kr totalt).

Permalänk
Medlem

Vet att nån körde med en på 90W från Biltema med bra resultat, kostade 250-300 kr.
Kjell har nån 90W för ca 600 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Om du på Inet-sidan du länkade till klickar på tillbehör så listas denna laddare från Targus för 349kr.

Jag kör med denna och det fungerar bra med Q1900DC-ITX

Permalänk
Medlem

Gå in på valfri ellada och köp en 90W adapter. Media Markt har tex för 369 SEK

Permalänk
Medlem
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sebben89:

Ja om kontakten passar, annars får du byta kontakt.