EVGA tillkännager Geforce GTX Titan X med överklockning och vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

EVGA tillkännager Geforce GTX Titan X med överklockning och vattenkylning

Som ensam partnertillverkare aviserar EVGA att de inom en snar framtid lanserar Nvidias Geforce GTX Titan X med fabriksöverklockning och förmonterad vattenkylning från EKWB.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Nice, kan bli ett sådant.

Permalänk
Medlem

En halvpassiv kylare a'la' Strix vore betydligt mer intressant för min del.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kortet med vattenkylning lär kosta 15 tkr eller mer, riktigt saftigt pris. Sen samtidigt är det kul att ha en king off the hill som referenspunkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag förstår fortfarande inte. Varför vill man köpa detta kort över 390x? Såklart vet vi inte några säkra uppgifter om 390x än ännu, men att det blir 8GB VRAM vet vi i alla fall. Jag ser inte många gånger man i dagsläget behöver 12GB>8GB.

Varför väntar man inte några månader på ett 390x som ser ut att vara enormt mycket mer prisvärt och även snabbare?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår fortfarande inte. Varför vill man köpa detta kort över 390x? Såklart vet vi inte några säkra uppgifter om 390x än ännu, men att det blir 8GB VRAM vet vi i alla fall. Jag ser inte många gånger man i dagsläget behöver 12GB>8GB.

Varför väntar man inte några månader på ett 390x som ser ut att vara enormt mycket mer prisvärt och även snabbare?

För att man inte vill vänta "några" månader?

Du kan hålla på och skjuta upp det oändligt många gånger om man ska vara sån.
Sen spekulationer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår fortfarande inte. Varför vill man köpa detta kort över 390x? Såklart vet vi inte några säkra uppgifter om 390x än ännu, men att det blir 8GB VRAM vet vi i alla fall. Jag ser inte många gånger man i dagsläget behöver 12GB>8GB.

Varför väntar man inte några månader på ett 390x som ser ut att vara enormt mycket mer prisvärt och även snabbare?

Nvidia har väldigt många hängivna fanboys. Men har man alltid använt nvidia och varit nöjd så varför inte fortsätta. Jag skulle dock aldrig någonsin lägga ut sådana ockerpriser för ett grafikkort men det är min personliga åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår fortfarande inte. Varför vill man köpa detta kort över 390x? Såklart vet vi inte några säkra uppgifter om 390x än ännu, men att det blir 8GB VRAM vet vi i alla fall. Jag ser inte många gånger man i dagsläget behöver 12GB>8GB.

Varför väntar man inte några månader på ett 390x som ser ut att vara enormt mycket mer prisvärt och även snabbare?

För att man har snuskigt mycket pengar och inte bryr sig om något är överprisat eller inte, finns flera sådana människor...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

Nvidia har väldigt många hängivna fanboys. Men har man alltid använt nvidia och varit nöjd så varför inte fortsätta. Jag skulle dock aldrig någonsin lägga ut sådana ockerpriser för ett grafikkort men det är min personliga åsikt.

Jag föredrar själv Nvidia framför AMD, enbart på grund av hur många timmar jag har strulat med crossfire. Köper man grafikkort för 10 000:- så önskar man att det skulle kunna fungera någorlunda iaf. Att det sedan fungerar bra i 1/5 nya spel som släpps känns bara ohållbart.

Jag är bara besviken på att inte ens Nvidias värsting verkar spöa AMD's nästa släpp. När sen 980 ti (förmodligen?) kommer så är den redan sämre än 390x.

Än så länge är de väl dock bara rykten, man vet ju inte hur bra kylaren till 390x'en kommer fungera samt hur bra den faktiskt är ännu.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonasies:

Nvidia har väldigt många hängivna fanboys. Men har man alltid använt nvidia och varit nöjd så varför inte fortsätta. Jag skulle dock aldrig någonsin lägga ut sådana ockerpriser för ett grafikkort men det är min personliga åsikt.

Och det har inte AMD?! Tycker de skriker högst hela tiden.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och det har inte AMD?! Tycker de skriker högst hela tiden.

Båda har det. AMD kanske är lite mer påhoppande men nvidia fanboys har inställningen "NVidia, allt annat är skräp." (Även kännt som ignorans)

Enligt mig ska man tag det som har attraktivast egenskaper för ens användning till det bästa priset, och för mig och min användning vinner AMD den fighten och därav mitt GPU val. Om jag ger råd till någon rörande vilken GPU de ska välja undersöker jag deras användnings område och ger det mest prisvärda alternativet för just det.

Sedan kan man tag moraliska sidor också, vill man stödja företag X som gör sak Y. Det är ett val man själv får tag bara man inte baserar det på marknadsföringsknep som faktiskt inte har någon verklig påverkan.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår fortfarande inte. Varför vill man köpa detta kort över 390x? Såklart vet vi inte några säkra uppgifter om 390x än ännu, men att det blir 8GB VRAM vet vi i alla fall. Jag ser inte många gånger man i dagsläget behöver 12GB>8GB.

Varför väntar man inte några månader på ett 390x som ser ut att vara enormt mycket mer prisvärt och även snabbare?

Hur kan du dra några som helst slutsatser på ett kort som inte släppts? Vi kan bara hoppas på att 390X lever upp till förväntningarna och kommer med en human prislapp. Frågan är sedan om drivrutiner och spel också kan leverera, där har AMD legat efter rätt länge utöver sina kort.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Och det har inte AMD?! Tycker de skriker högst hela tiden.

jag vette fan alltså jag tycker det ofta verkar vara användare från andra laget också som sitter och håller för öronen och bara hör/läser det dom själva vill och ignorerar det andra totalt, finns säkerligen dessa på bägge sidor dock.

men ja, det är inte så jävla viktigt vilket kort som är 3% snabbare och så, viktigaste är väl att du mår bra med det du köpt

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Jag förstår att många är väldigt hoppfulla runt 390X, jag är också det, det var varit väldigt mycket nvidia och väldigt lite amd under det senaste året, men vi vet faktiskt _INGENTING_ konkret om hur det kortet presterar, eller är prissatt. Allting vi vet är lite lösa rykten om "50%" och mer eller mindre välgrundade antaganden så att dra slutsatser om hur Titan X står sig bör man nog vänta med. Med det sagt så skulle jag nog också avstå det här kortet och antingen vänta på amd så att man kan dra en bättre jämförelse eller köpa en vettig SLI lösning om man vill in i det här prestanda skicket.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4770k @~4.3Ghz GPU: Zotac GTX 970 SLi Nättagg:Corsair AX 1200W 80+ Gold Chassi: Define R4 SSD: Intel SSD 520 240gb RAM: 4xCorsair XMS3 1600MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår fortfarande inte. Varför vill man köpa detta kort över 390x? Såklart vet vi inte några säkra uppgifter om 390x än ännu, men att det blir 8GB VRAM vet vi i alla fall. Jag ser inte många gånger man i dagsläget behöver 12GB>8GB.

Varför väntar man inte några månader på ett 390x som ser ut att vara enormt mycket mer prisvärt och även snabbare?

Det enda vi vet är att AMD kortet kommer med staplade minnen, sen hur det presterar har vi bara rykten på,
Ett annat rykte är att Den nya minnestekniken är dyr, så kan bli dyrt även med AMD 390x .Men om man kan vänta så får man facit.
Tyvär så klarar man sig nog med betydligt klenare kort pga att spelen i många fall hålls tillbaks utav Konsolerna. Men har haft mitt TITAN länge nu. (känner ingen stress eller behov av att byta)

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laggzor:

jag vette fan alltså jag tycker det ofta verkar vara användare från andra laget också som sitter och håller för öronen och bara hör/läser det dom själva vill och ignorerar det andra totalt, finns säkerligen dessa på bägge sidor dock.

men ja, det är inte så jävla viktigt vilket kort som är 3% snabbare och så, viktigaste är väl att du mår bra med det du köpt

Exakt, och det gäller allt trots det så är det flamewars om allt.

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Hur kan du dra några som helst slutsatser på ett kort som inte släppts? Vi kan bara hoppas på att 390X lever upp till förväntningarna och kommer med en human prislapp. Frågan är sedan om drivrutiner och spel också kan leverera, där har AMD legat efter rätt länge utöver sina kort.

Spel? Drivrutiner...? Tja, hade lite problem med att få det att drivrutinerna att lira med MacOs10 Yosemite, men det är löst nu... Själv hoppas jag på Fiji
även i form av Fiji Pro osv...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Spel? Drivrutiner...? Tja, hade lite problem med att få det att drivrutinerna att lira med MacOs10 Yosemite, men det är löst nu... Själv hoppas jag på Fiji
även i form av Fiji Pro osv...

Ja, drivrutiner som inte varit lika optimerade som nvidias motsvarigheter. AMD har dessutom varit segare på att rulla ut nya drivrutiner än nvidia, nu var det dock ett par år sedan jag hade ett AMD-kort, men tycker mig inte se lika mycket nya drivrutiner som rullas ut lika ofta.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Jag förstår fortfarande inte. Varför vill man köpa detta kort över 390x? Såklart vet vi inte några säkra uppgifter om 390x än ännu, men att det blir 8GB VRAM vet vi i alla fall. Jag ser inte många gånger man i dagsläget behöver 12GB>8GB.

Varför väntar man inte några månader på ett 390x som ser ut att vara enormt mycket mer prisvärt och även snabbare?

Såvitt jag vet har vi varken prisuppgifter eller prestandasiffror ännu, så hur kan du dra den slutsatsen?

Permalänk
Avstängd

10k är inte så mycket för detta kort då jag jämför med GTX 980 för 6k så 4k mer så får man detta kort.

Kanske borde sälja av mig mitt gammal kort och köpa det här.

Men min fråga är hur snabbat kommer den blir hoppas dom uppdatera inlägget snart.

Pepsi + 15 timmar upptid god natt..... ZZZzzz

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

10k är inte så mycket för detta kort då jag jämför med GTX 980 för 6k så 4k mer så får man detta kort.

Kanske borde sälja av mig mitt gammal kort och köpa det här.

Men min fråga är hur snabbat kommer den blir hoppas dom uppdatera inlägget snart.

Pepsi + 15 timmar upptid god natt..... ZZZzzz

Hur är det med matten?

Det blir 5k + från 6k(10.990kr).

Dessutom är det inte detta kortet den prislappen sitter på, utan det förutspås vara långt dyrare än 10.990kr, som _bara_ är ordinarie pris för Titan X.
Om inte jag missuppfattat nått.
Så om du vill ha detta kortet, lasta på nån tusenlapp till, å vips blev det mer än dubbelt så dyrt som dina 980-kort

Att du sen inte tycker det verkar dyrt med ett grafikkort för 11 tusen... Wow...
Jag tjänar rätt bra pengar, men ändå. Jag fattar, är lika dan själv, är min hobby.

Jag behöver ett nytt Grafikkort... Nu är det dags.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Eh, det finns 980 för ca 5200 kr och Titan X ligger för närvarande på 11 900 kr.

Hur som helst specifikationerna för EVGAs fabriksöverklockade versioner är släppta:
Vanliga är 1000 - 1075 mhz
Superclocked 1127 - 1216 mhz
Hydro Copper (vattenkylda) 1152 - 1241 mhz

http://www.evga.com/Products/ProductList.aspx?type=0&family=G...

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vi0lat0r:

Hur är det med matten?

Det blir 5k + från 6k(10.990kr).

Dessutom är det inte detta kortet den prislappen sitter på, utan det förutspås vara långt dyrare än 10.990kr, som _bara_ är ordinarie pris för Titan X.
Om inte jag missuppfattat nått.
Så om du vill ha detta kortet, lasta på nån tusenlapp till, å vips blev det mer än dubbelt så dyrt som dina 980-kort

Att du sen inte tycker det verkar dyrt med ett grafikkort för 11 tusen... Wow...
Jag tjänar rätt bra pengar, men ändå. Jag fattar, är lika dan själv, är min hobby.

Jag behöver ett nytt Grafikkort... Nu är det dags.

oj dom där 990 kr dom glömde jag räkna med.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av Izlandi:

Jag förstår att många är väldigt hoppfulla runt 390X, jag är också det, det var varit väldigt mycket nvidia och väldigt lite amd under det senaste året, men vi vet faktiskt _INGENTING_ konkret om hur det kortet presterar, eller är prissatt. Allting vi vet är lite lösa rykten om "50%" och mer eller mindre välgrundade antaganden så att dra slutsatser om hur Titan X står sig bör man nog vänta med. Med det sagt så skulle jag nog också avstå det här kortet och antingen vänta på amd så att man kan dra en bättre jämförelse eller köpa en vettig SLI lösning om man vill in i det här prestanda skicket.

Men 2st GTX 980 är inte i närheten av vad 2x Titan X presterar, så för min del och andras så köper man ju hellre Titan X eftersom man vill ha bästa prestandan.
Oavsett vilket som är det mest ekonomiska ....

Permalänk
Avstängd

Skulle blir jätte glad om dom kunna ta bort DVI den ser jätte ful ut med vattenkylare på kan dom inte fixa en adaptrar till displayport ---> DVI om någon kör med det ännu.

Skulle inte säga nej tack till bara displayport på grafikkortet.

Om någon kör med HDMI kan dom använda sig av den här.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

För att man har snuskigt mycket pengar och inte bryr sig om något är överprisat eller inte, finns flera sådana människor...

Man behöver inte ha snuskigt mycket pengar, man behöver bara prioritera lite