Permalänk
Medlem

Ny musmatta sökes 2015

Kan börja med att säga att jag själv har en stor erfarenhet när det gäller musmattor efter som jag haft/provat många musmattor . Började med mjuk qpad CT sen provade jag Steelseries 4HD som hade ett överraskande bra glid och precision blev direkt bättre på fps spel med 4HD. Men problemet är att den slits ut efter knappt 2år .

Så jag köpte en nu som höll i 1.2år orkade inte köpa en nya musmattor varje år så bestämede mig för att hitta en musmatta som presterade som en hård fast är mjuk så hittade Razer Goliathus speed edition . Som jag haft sen 2012 men nu är tillochmed den är utsliten nu 2015 ):

Funderar på at skaffa goliathus 2014 edition men de verkar som de samma skit bara att dom målat 2014 på den . Söker en musmatta som ska hålla i 5år+ behöver inte vara hård bara den har ett bra glid/träffsäkerhet .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

http://www.maxfps.se/musmattor/xtrfy/neo-pink-demo

Har själv en Xtrfy NiP edition och jag är sjukt nöjd. Bästa musmattan jag köpt.

Dessutom så kan den tvättas i diskmaskin, så den lär hålla i några år! Jag märker inget slitage och jag har nog haft min i ett halvår.

Det enda som är minus med den är att den är lite "vågig" i början då den ligger rullad i paketet.

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Medlem

Har också erfarenhet av många musmattor (runt ett 20-tal skulle jag tro).

Har kört både med hårda och mjuka musmattor i plast, tyg, gummi, glas, aluminium.
Dock föredrar jag hårdare mattor med bra glid (passar bra när man kör fps spel och håller musen med fingertip grip, enligt mig).

Jag kan rekommendera att du tar en titt på det japanska företaget Artisans musmattor. De gör riktigt professionella och bra musmattor av många sorter. De finns på Amazon där man kan beställa från dem. Att beställa från deras japanska hemsida är inte att rekommendera (slarviga översättningar i bästa fall där).
Jag har kört med deras musmatta "Shidenkai mid" sedan ett år tillbaka. Det är ett slags mellanting mellan hård och mjuk matta. Det är tydligen i grunden ty, men täck av en yta av glasfibrer.
Det känns mer som att spela på en hård plastmatta än en tygmatta, speciellt vad gäller glidet. Denna matta är dock otroligt hållbar. Har spelat rätt mycket under ett år och märker inga som helst förslitningar.
Det känns också som att kontrollen över aimet är bättre än på en plastmatta.

Plastmattor som jag använt har alltid slitits ut efter ett par veckor, eller ett par månader i bästa fall. Glidet blir lite subtilt annorlunda på nötta delar av mattan, vilket är förödande för aimet i spel.
Tygmattor har ofta problem med statisk friktion upplever jag. Det känns svårt att göra mindre precisionsrörelser jämfört med på en plastmatta.

Ett annat trevligt alternativ är aluminiummattor. Jag har när det gäller dessa testat Corsairs MM600 musmatta.
Att spela på denna känns också som att spela på en plastmatta, men den verkar betydligt hållbarare än plastmattor.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har också erfarenhet av många musmattor (runt ett 20-tal skulle jag tro).

Har kört både med hårda och mjuka musmattor i plast, tyg, gummi, glas, aluminium.
Dock föredrar jag hårdare mattor med bra glid (passar bra när man kör fps spel och håller musen med fingertip grip, enligt mig).

Jag kan rekommendera att du tar en titt på det japanska företaget Artisans musmattor. De gör riktigt professionella och bra musmattor av många sorter. De finns på Amazon där man kan beställa från dem. Att beställa från deras japanska hemsida är inte att rekommendera (slarviga översättningar i bästa fall där).
Jag har kört med deras musmatta "Shidenkai mid" sedan ett år tillbaka. Det är ett slags mellanting mellan hård och mjuk matta. Det är tydligen i grunden ty, men täck av en yta av glasfibrer.
Det känns mer som att spela på en hård plastmatta än en tygmatta, speciellt vad gäller glidet. Denna matta är dock otroligt hållbar. Har spelat rätt mycket under ett år och märker inga som helst förslitningar.
Det känns också som att kontrollen över aimet är bättre än på en plastmatta.

Plastmattor som jag använt har alltid slitits ut efter ett par veckor, eller ett par månader i bästa fall. Glidet blir lite subtilt annorlunda på nötta delar av mattan, vilket är förödande för aimet i spel.
Tygmattor har ofta problem med statisk friktion upplever jag. Det känns svårt att göra mindre precisionsrörelser jämfört med på en plastmatta.

Ett annat trevligt alternativ är aluminiummattor. Jag har när det gäller dessa testat Corsairs MM600 musmatta.
Att spela på denna känns också som att spela på en plastmatta, men den verkar betydligt hållbarare än plastmattor.

Skulle du kunna länka vart man kan beställa dessa musmattor?

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async