iPhone 5 dålig batteri tid, behöver tips

Permalänk

iPhone 5 dålig batteri tid, behöver tips

Tjena

Köpte en 2 år gammal iPhone 5 från en polare (min första iPhone), den har den senaste uppdateringen. Men batteritiden är riktigt dålig, jag vill gärna ha era tips på hur jag kan få bättre batteritid. Jag har sökt en massa på nätet och stängt av notisar, kör på 3g, mailen uppdateras var 30min och alla möjliga inställningar. Jag kan ladda den på kvällen och kolla lite youtube innan jag somnar och då är den på 85 % kanske, när jag vaknar kan den va på 60, efter lite användning så slukar den procent, nu är klockan inte ens 15 och jag har 38% efter ytterst lite användning.

Ni som kanske har bytt batteri, har ni upplevt bättre batteritid? Går i de banorna att kanske köpa nytt, men då vill jag gärna vara säker på att det är batteriet som strular.

Tips från er uppskattas.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

min iphone 5 kunde hoppa från 80% till 50% och sedan stänga av sig en minut efter. det visade sig att den var en av de drabbade här och jag fick batteriet bytt gratis av macforum.

annars är det väl bara batteriet som är dåligt, batterier blir ju sämre med tiden.

vad gäller det nya batteriet så duger det alldeles utmärkt för mig och jag är sällan under 30% men å andra sidan så använder jag den inte hur mycket som helst heller. idag har jag varit hemma hela dagen och den har mest legat på musmattan och har nu 98%.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av steamuser:

Tjena

Köpte en 2 år gammal iPhone 5 från en polare (min första iPhone), den har den senaste uppdateringen. Men batteritiden är riktigt dålig, jag vill gärna ha era tips på hur jag kan få bättre batteritid. Jag har sökt en massa på nätet och stängt av notisar, kör på 3g, mailen uppdateras var 30min och alla möjliga inställningar. Jag kan ladda den på kvällen och kolla lite youtube innan jag somnar och då är den på 85 % kanske, när jag vaknar kan den va på 60, efter lite användning så slukar den procent, nu är klockan inte ens 15 och jag har 38% efter ytterst lite användning.

Ni som kanske har bytt batteri, har ni upplevt bättre batteritid? Går i de banorna att kanske köpa nytt, men då vill jag gärna vara säker på att det är batteriet som strular.

Tips från er uppskattas.

Byta batteri på en iphone 5 Är väldigt lätt om du är lite händig och försiktig.
Denna firma är bra att handla av,snabb leverans.Du behöver dessa verktyg.

http://www.teknikdelar.se/mobilreservdelar/apple/iphone-5/iph...

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk

Tack för era svar. Då blir det till att köpa nytt batteri, vågar dock inte pyssla med det själv, finns nått ställe i stan som gör det för 250kr. Jag har hört att man kan gå in på en riktigt Apple butik och de ibland kan göra det på goodwill?

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Tack för era svar. Då blir det till att köpa nytt batteri, vågar dock inte pyssla med det själv, finns nått ställe i stan som gör det för 250kr. Jag har hört att man kan gå in på en riktigt Apple butik och de ibland kan göra det på goodwill?

Du fick ju länken till utbytesprogrammet längre upp, knappa in ditt serienummer där.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Du fick ju länken till utbytesprogrammet längre upp, knappa in ditt serienummer där.

Den var inte med där tyvärr

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Tack för era svar. Då blir det till att köpa nytt batteri, vågar dock inte pyssla med det själv, finns nått ställe i stan som gör det för 250kr. Jag har hört att man kan gå in på en riktigt Apple butik och de ibland kan göra det på goodwill?

min erfarenhet av macforum är åtminstone att de gör absolut inget alls på goodwill. t.ex. skulle de ha 250kr för en ny gummifot till en macbook pro när min kompis kom och frågade. 50kr eller något sådant kanske man kan svälja fast det är helt absurt dyrt men 250kr är långt över gränsen för vad som är ok. någon apple store har jag dock inte varit i.

Permalänk
Skrivet av versions:

min erfarenhet av macforum är åtminstone att de gör absolut inget alls på goodwill. t.ex. skulle de ha 250kr för en ny gummifot till en macbook pro när min kompis kom och frågade. 50kr eller något sådant kanske man kan svälja fast det är helt absurt dyrt men 250kr är långt över gränsen för vad som är ok. någon apple store har jag dock inte varit i.

ja det låter ju helt sjukt. Jag måste bara ha snubblat in på något forum där jag läst att de ibland kan vara sjysta att fixa det gratis för att behålla sina kunder, det kostar inte de så mycket och de får en återkommande kund.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Gissningsvis har förre ägaren misshandlat batteriet så det är nog inte så mycket att välja på tyvärr.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Varför laddar du inte hela natten? Även med ett nytt batteri så kommer din Iphone 5 knappt klara en dag om du använder den hyfsat mycket. Hur är täckningen där du bor förresten? ÄR den dålig så drar det galet mycket ström.

Permalänk

Jag har bra täckning, men om den bara står över natten utan wifi och inga fönster öppna och den drar ca 20 % batteri, då känns ju det ganska fel. Speciellt efter att ha återställt den för ca 1 vecka sen. Har bytt batteri nu, hoppas på att det blir bättre iaf, annars är jag mer än besviken på iPhones batterier.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem
Skrivet av steamuser:

Jag har bra täckning, men om den bara står över natten utan wifi och inga fönster öppna och den drar ca 20 % batteri, då känns ju det ganska fel. Speciellt efter att ha återställt den för ca 1 vecka sen. Har bytt batteri nu, hoppas på att det blir bättre iaf, annars är jag mer än besviken på iPhones batterier.

Om du har tur kan du få byta ut batteriet gratis! Jag kunde göra det på min iPhone 5. Fick gratis batteri samt powerbutton.

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Bara att hitta serienumret för att sedan fylla i där!

Permalänk
Skrivet av Forsgren:

Om du har tur kan du få byta ut batteriet gratis! Jag kunde göra det på min iPhone 5. Fick gratis batteri samt powerbutton.

https://www.apple.com/se/support/iphone5-battery/

Bara att hitta serienumret för att sedan fylla i där!

Hehe jag hade inte lika tur där

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window