Microsoft introducerar ytterligare nya ikoner i Windows 10 Build 10041

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

ikonerna tycker jag är helt OK. Man får vad man betalar för.

Jaså, det tror du? I så fall så skulle Linux antingen kosta miljoner eller vara gratis och obrukbart vilket det bevisligen inte är. Om man tänker på vad man får med i en distribution av Linux balanserat mot hur bra det faktiskt är och vad man får med i en distribution. Jämför med hur många windowsprogram du behöver köpa för att få motsvarande programbank av dom mest grundläggande programmen.

Det finns bara två saker som Windows har på trumfkortet viket är bättre grafikdrivrutiner, men inte alltid och detta minskar hela tiden samt att hela operativsystemet är översatt till svenska. Men här har Linux en fördel — väljer du svenska så blir inte bara operativsystemet översatt utan även ALLA program, det gäller bara att ha en config-fil för programmet, vilket är en textfil, så du kan skapa den själv, eller rätta den om det är felstavat. Något du garanterat inte kan göra i Windows.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av biorrith:

Känns som Windows 95 igen.....

Haha tänkte samma! Iofs använder jag inga ikoner alls på skrivbordet nu så lär inte påverka mig ändå.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Tycker det är lite märkliga prioriteringar av Sweclockers att skriva flera artiklar om ikonerna, men ignorera många andra coola nyheter som Windows Hello.

Skickades från m.sweclockers.com

måste hålla med, hur viktigt är det med nya ikoner när det finns andra mer relevanta och antagligen viktigare nyheter kring win 10? Visst har det postats andra nyheter om win 10 men ikonerna tycks vara väldigt viktiga...