Telia, förnya ert gamla tankesätt och procedurer

Permalänk
Medlem

Telia, förnya ert gamla tankesätt och procedurer

Jag har beställt tjänsten Mitt Hemnummer.

Denna tjänst går ut på att man får ett fastnummer kopplat till mobilen.

Jag har inte hemtelefon i dagsläget vilket innebär att jag fick beställa ett nummer samtidigt (återtog ett gammalt nummer som funnits i familjens ägo tidigare).

Nu till kruxet :-/

För att få igenom tjänsten var jag tvungen att beställa fast-telefon. Få den fysiskt inkopplad till min bostad så jag har en analog linje in.
Därefter skulle jag ringa in igen när den väl är inkopplad för att få igenom flytten av numret till mobilen.

Detta innebär att Telia beställer tjänst från tekniker inte bara en gång utan två.

Första gången för inkoppling av telefon då han också måste ha tillgång till bostaden och jag blir tvungen att befinna mig hemma en hel arbetsdag.

Andra gången för urkoppling av linjen.

Har spenderat runt 20 min i kontakt med kundtjänst/support som verkligen engagerade sig och försökte finna en lösning. För de precis som mig tyckte att detta borde man kunna lösa administrativt.

Vakna Telia!
Vi lever nu i 2015 och en sak som detta borde definitivt borde vara ett administrativt jobb. Inte tvinga ut en tekniker som kommer göra ett av världens onödigaste jobb.

Detta kanske inte skapar någon diskussion och för det ber jag om ursäkt. Men jag ville ändå skriva av mig.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Kanske lite dum fråga men om du ändå aldrig hade ett hemnummer, varför skulle du vilja ha ett?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Första gången för inkoppling av telefon då han också måste ha tillgång till bostaden och jag blir tvungen att befinna mig hemma en hel arbetsdag.

Andra gången för urkoppling av linjen.

Alltså det kan vara jag som är trög här men varför koppla in något som bara ska kopplas ur igen?

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Kanske lite dum fråga men om du ändå aldrig hade ett hemnummer, varför skulle du vilja ha ett?

Ett gammalt fastnummer som funnits i familjens ägo i över 20 år men sedan sades upp för något år sedan.
Har man ex. en gammal mormor 80+ så är det lättare för denne att komma ihåg gamla numret.

Skrivet av FlashTec:

Alltså det kan vara jag som är trög här men varför koppla in något som bara ska kopplas ur igen?

Det är också min fråga och det jag ville undvika.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Får du betala för teknikers jobb?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neonodia:

Får du betala för teknikers jobb?

Nej, det kostar mig inget.
Skulle kostat runt 1000kr men eftersom jag ändå inte ville ha hemtelefon i bostaden utan i mobilen bjöd de på den.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller