Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

nzxt 440 fönster?

Hej. satt och funderade på och byta chassi. I slutändan så stog det mellan corsair 450D och nzxt 440. Tyckte att nzxt verkade vara bättre på mycket. Men min fråga är hur lätt repas glasen?
Många här på sweclockers har 440 men undrar hur lätt det repas så att den inte repas vid minsta beröring.

Tack i förhand:-)

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Mar 2008
Skrivet av Foxmaner:

Hej. satt och funderade på och byta chassi. I slutändan så stog det mellan corsair 450D och nzxt 440. Tyckte att nzxt verkade vara bättre på mycket. Men min fråga är hur lätt repas glasen?
Många här på sweclockers har 440 men undrar hur lätt det repas så att den inte repas vid minsta beröring.

Tack i förhand:-)

Hej,

Jag har Nzxt 440 och kan säga att bara genom att rengöra den med Microfiberduk så blir det direkt små repor. Glasen är jätte känslig med andra ord.

CPU:9900k @ 5.0ghz/Moderkort: Gigabyte Aorus Master/Nätagg:Seasonic 1000W 80+ Titanium/SSD:Samsung 970 Evo 500GB 2st RAM: G-Skill 16GB @ 4000mhz C17/GPU:Asus Strix RTX 2080 Ti/Chassi:Phanteks Evolv X/Skärm:Asus Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2013

kan åxå tilläggas att Nzxt 440 har otroligt tunn plåt i själva stommen och allt innuti som känns otroligt billigt, jag var riktigt missnöjd med chassit så jag sålde det direkt å kikar nu på Silverstone FT05 istället som ska ha riktigt tjockt material..

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2014
Skrivet av WhiteOnyx:

kan åxå tilläggas att Nzxt 440 har otroligt tunn plåt i själva stommen och allt innuti som känns otroligt billigt, jag var riktigt missnöjd med chassit så jag sålde det direkt å kikar nu på Silverstone FT05 istället som ska ha riktigt tjockt material..

ahhaahah?, riktigt tunn plåt?. Chassit är väldigt robust enligt mig. Det enda ställen som plåten kan uppfattas som tunn är i toppen där man monterar fläktarna. Inte annars.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Canson:

Hej,

Jag har Nzxt 440 och kan säga att bara genom att rengöra den med Microfiberduk så blir det direkt små repor. Glasen är jätte känslig med andra ord.

Skrivet av WhiteOnyx:

Skrivet av Carry Potter:

ahhaahah?, riktigt tunn plåt?. Chassit är väldigt robust enligt mig. Det enda ställen som plåten kan uppfattas som tunn är i toppen där man monterar fläktarna. Inte annars.

Kollade tidigare på en corsair 450d tror ni att den är bättre. Är ens en h440 värt pengarna?

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Vill absolut ha fönster men vill inte att det ska vara sönder repat efter en månad. Några förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Foxmaner:

Vill absolut ha fönster men vill inte att det ska vara sönder repat efter en månad. Några förslag?

Tror att de flesta chassin använder ett material till fönstret som repas väldigt lätt. Om det verkligen är viktigt så kan du ju alltid byta ut fönstret mot riktigt glas, lär själv köra på det då jag tycker att fönstret på mitt chassi är alldeles för repigt.

Processor: I5 4670k Moderkort: Asus Z87 A Grafikkort: Asus Strix 1070 Ram: Corsair ProBlack 8gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: Fractal Design Meshify C Lagring: Samsung 840 Evo 120gb, Crucial MX300 750gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Jag har ett H440. Tycker det är sjukt snyggt och ser riktigt proffisgt ut, känner inte alls att det är tunn plåt eller liknande. Rengjorde nyss fönstret och ser ingen antydan till repor. Fönsterputs och skärmrengöringsduk, inge tryck. Bara dra den lätt mot. Helt rent, inga report. Jag älskar detta chassi ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2013

Älskar mitt H440. Inget fel med det alls. Enda problemet kan vara att toppen repas lätt då det är mattsvart men då jag inte flyttar så mycket på det så bryr jag mig inte

CPU: i5 4670k @4.5Ghz GPU: 1080 TI ROG Strix RAM: 4x4GB 1666Mhz MoBo: MSI Z87-g45 GAMING PSU: Corsair CX 750M
En resa till Nordkorea

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jul 2013

Jag kanske är bortskämd med kraftig å väl tilltagen aluminium och tjock plåt som andas kvalité med tanke på att jag kört Silverstone FT02 sedan det kom ut... ville ha ett nytt chassi å tycket H440 var snyggt å stilrent [förutom att det har fönster som jag ej gillar] så jag beställde det å när jag tog bort sidorna/tak/front å strippade ner chassit så tycket jag det var rent rappel å skräp, plasten ser billig ut..fästena för tak,front är av plast som antagligen kommer gå sönder...metallen i chassit var nog det tunnaste jag träffat på,,,dock är det snyggt å rätt tyst! ...men detta är ju vad jag själv tycker och upplevde!

...det finns chassin som har riktigt glas på sidorna och aluminium/plåt resten...kommer dock ej ihåg namnet på dom...kostar en del åxå..strax över 2000kr har jag för mig jag såg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012

Jag är skitnöjd med chassit, verkligen! Dock repades glaset när jag satte ihop burken haha, har ingen aning om hur men det är en 3cm repa i mitten.

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Släng inga prylar på glaset så håller det

Damma glaset med dammvippa och putsa alltid med fönsterputs, så håller det.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

blev inte direkt klokare på detta men dom som säger att det är dåligt. finns det något bättre för samma peng med fönster? Vad rekomenderar ni. Är själv väldigt petig med att allt som jag köper så ska det vara perfekt;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Foxmaner:

blev inte direkt klokare på detta men dom som säger att det är dåligt. finns det något bättre för samma peng med fönster? Vad rekomenderar ni. Är själv väldigt petig med att allt som jag köper så ska det vara perfekt;-)

Välj inte chassi beroende på hur tåligt glaset är, det är det sista du ska tänka på. Välj utefter design & funktionalitet. Jag rekommenderar H440, sedan rekommenderar många Define R4/R5 också som du kan titta på.

GPU: GTX 980 @ 1515/3920 CPU: i5 4690k @ 4,5Ghz Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Flygman:

Välj inte chassi beroende på hur tåligt glaset är, det är det sista du ska tänka på. Välj utefter design & funktionalitet. Jag rekommenderar H440, sedan rekommenderar många Define R4/R5 också som du kan titta på.

ok hade ju tänkt mig ett h440 men nu hörde jag ju andra i tråden som inte alls lät så nöjda med sitt köp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av Foxmaner:

ok hade ju tänkt mig ett h440 men nu hörde jag ju andra i tråden som inte alls lät så nöjda med sitt köp.

Ingen produkt gör 100 % nöjda. Jag tror du blir lika nöjd med ett H440 som ett R5. Jag har svart/röda H440 och det är sjukt stilrent. Har torkat av det försiktigt utan problem med report, allt handlar om hur du behandlar det