Valve erbjuder återköp på Steam i 14 dagar – Proxy-användare riskerar avstängning

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Problemet är att dom förstör när dom har så höga ms.

Därför så försöker jag kicka ut dom ur server eller får dom bannad.

50-100 är INTE hög svarstid, bara så att du är medveten. Att påstå att det är fusk eller till någon fördel för den som har långsammare uppkoppling är ju bara skrattretande.

Börjar du komma över 150 i svarstid kan det bli problem med gummiband, men det gäller för alla, inklusive den som har den höga svarstiden om det gäller FPS. Är det RTS så går det ofta bra upp till den dubbla svarstiden.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zxhosting:

Problemet är att dom förstör när dom har så höga ms.

Därför så försöker jag kicka ut dom ur server eller får dom bannad.

Hoppas verkligen ingen blir bannad på grund av hög svarstid.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NodCommander:

50-100 är INTE hög svarstid, bara så att du är medveten. Att påstå att det är fusk eller till någon fördel för den som har långsammare uppkoppling är ju bara skrattretande.

Börjar du komma över 150 i svarstid kan det bli problem med gummiband, men det gäller för alla, inklusive den som har den höga svarstiden om det gäller FPS. Är det RTS så går det ofta bra upp till den dubbla svarstiden.

Har du någon bevis på det att det stämmer? Du verka inte kunna så mycket om svarstid. Det är fusk så att du vet om det.

Skrivet av GaMeR2K5:

Hoppas verkligen ingen blir bannad på grund av hög svarstid.

Så klart dom ska blir bannad det är fusk det dom håller på med och när man joina server så står det att fusk leder till avstängning.

Du borde läsa på mer om hur svarstid funkar innan du kan påstår att det inte är fusk.

Jag jobbar hårt för att rapporter alla som håller på att fuska i spelet så att dom blir avstängning.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zxhosting:

Har du någon bevis på det att det stämmer? Du verka inte kunna så mycket om svarstid. Det är fusk så att du vet om det.

Så klart dom ska blir bannad det är fusk det dom håller på med och när man joina server så står det att fusk leder till avstängning.

Du borde läsa på mer om hur svarstid funkar innan du kan påstår att det inte är fusk.

Jag jobbar hårt för att rapporter alla som håller på att fuska i spelet så att dom blir avstängning.

Om vi vänder på det... du ansluter till ett spel och har på grund av taskig anslutning hög svarstid... och vips så är du bannad.

Tycker du det är rätt?

EDIT: För övrigt så är det INTE svarstiden i sig som är problemet... utan kompensationen de använder för att ge fördelar till dem med hög "ping". Det problemet borde de ordna först.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DW75:

Dollarn har inte varit över 8.81 sen 2009, och så sent som idag var den nere på 8.48.
http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=SEK&view=5Y

Men nog är det beklagligt hur det gått upp över senaste året. Och med ECB som vräker ut pengar i över ett år till minst, så är det väl stor risk att USD snart kommer upp till de där 9.15 ändå.

My bad, det var forex-dollarn som var 9.15. Valuta.se visar det lägsta och handlar man via paypal hamnar man lite mellan valuta.se och forex..

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Jag fattar fortfarande inte. Proxy och VPN är inte samma sak. Men det står ju "You agree that you will not use IP proxying or other methods to disguise the place of your Residence" samt "or for any other purpose."
http://store.steampowered.com/subscriber_agreement/

Jag kopplar mig ibland in på Telia via vpn då BBB har problem och till BBB då jag är hemma hos päronen. Det skulle altså i teorin kunna göra att jag blir av med minna ca 150 steam spel? Och är jag på ett nät jag vet för lite om t.ex publik, hotell eller liknande så är det också en vpn som åker upp igen. För att spela. Inte för att handla. Hittar bara svar i steams forum som verkar komma från glada amatörer som en annan.
Någon som vet eller hittat en svar från valve angående detta?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.