Permalänk

Crashat grafikkort??

Hej mitt grafikkort är ett gtx 560 TI 2gb som är mer än 5 år gammalt (Är jag säker på!) Helt plötsligt började det crasha och från början crasha det ingame lite men nu kommer jag inte ens in på datorn!

I början såg det ut såhär! (Ignorera snacket sitter i skype med en polare!) 1
https://www.youtube.com/watch?v=RTbLN6blxd0

Del 2 Kom inte ens in på datorn och det var hackigt ljud när det crashar! Och sen restartar det o restartar och restartar
https://www.youtube.com/watch?v=m6XaNhrexpI

Vad tror ni är fel och kan det vara nånting annat än bara grafikkortet?

MVH RoflCopter!

Permalänk
Medlem

Fast 560 Ti lanserades ju 25 januari 2011.

OnT: Testa det i en annan dator. Ser dock ut att vara grafikkortet som gett upp med tanke på artefakterna.
Du kan ju även testa ett annat grafikkort eller integrerad grafikkrets i samma dator.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Fast 560 Ti lanserades ju 25 januari 2011.

OnT: Testa det i en annan dator. Ser dock ut att vara grafikkortet som gett upp med tanke på artefakterna.
Du kan ju även testa ett annat grafikkort eller integrerad grafikkrets i samma dator.

Jo det kan jag göra! Med den integrerade grafikkortet i moderkortet!:)

Permalänk
Skrivet av LemonIllusion:

Fast 560 Ti lanserades ju 25 januari 2011.

OnT: Testa det i en annan dator. Ser dock ut att vara grafikkortet som gett upp med tanke på artefakterna.
Du kan ju även testa ett annat grafikkort eller integrerad grafikkrets i samma dator.

Är det något speciellt man ska göra för att det integrerade grafikkretsen ska funka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoflCopter:

Är det något speciellt man ska göra för att det integrerade grafikkretsen ska funka?

Om du inte har ett diskret grafikkort brukar den aktiveras automatiskt. Annars kanske du behöver återställa CMOS.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Du kanske inte har en processor med inbyggt grafikkort, vad har du för processor?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Du kanske inte har en processor med inbyggt grafikkort, vad har du för processor?

i5-3570k