Uppdatera Firmware på Canon 5D Mark II

Permalänk
Medlem

Uppdatera Firmware på Canon 5D Mark II

Behövs firmware verkligen uppdateras på kameran? Min kamera har firmware 2.0.8 och enligt canon.se finns firwmare 2.1.2 med releasedatum 17 februari 2012.
Jag tycker inte det var så viktiga ändringar men det är bland annat att den optimerar kamerans prestanda när vissa UDMA 7-kompatibla CF-kort som släppts i februari 2012 eller senare används. Mycket mer finns som ni kan läsa här http://www.canon.se/support/consumer_products/products/camera...

Dock säger texten även Version 2.1.2 av den inbyggda programvaran som släpps nu är avsedd för kameror med upp till version 2.1.1. Menas det att jag kan ej uppdatera till version 2.1.2 i och med att jag har 2.0.8? Jag måste alltså uppdatera varje firmware upp till 2.1.1 innan jag kan uppdatera den senaste 2.1.2?

Lite förvirrad nu hehe.

Behövs det egentligen att uppdatera firmware?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Canon gör firmwares för att verka bry sig och inte för att förbättra....

Alla ändringar dokumenteras inte och jag uppdaterar alltid. Har haft mirror lookup buggar som fixats oannonserat.

Så, dra du in dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Canon gör firmwares för att verka bry sig och inte för att förbättra....

Alla ändringar dokumenteras inte och jag uppdaterar alltid. Har haft mirror lookup buggar som fixats oannonserat.

Så, dra du in dem.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ingen aning om vad det blev av min mening från tidigare.

Jag har tagit stora steg i uppdateringarna av firmwares tidigare så jag tror inte det är något problem.

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Permalänk
Medlem

Holck - Ok! Men behöver jag uppdatera div. firmwares före jag tar den senaste?

Jookerr - Japp det stämmer, men jag har firmware 2.0.8 och tänkte att jag ändå skulle ha den "senaste".

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Holck - Ok! Men behöver jag uppdatera div. firmwares före jag tar den senaste?

Jookerr - Japp det stämmer, men jag har firmware 2.0.8 och tänkte att jag ändå skulle ha den "senaste".

Jag har inga minnen av att jag någonsin har brytt mig om sådant. Jag har bara tutat in firmwares jag har velat ha.

Jag gick typ 15 firmwares framåt på min 1Ds mk3

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Jag har inga minnen av att jag någonsin har brytt mig om sådant. Jag har bara tutat in firmwares jag har velat ha.

Jag gick typ 15 firmwares framåt på min 1Ds mk3

// A

Ok då gör jag likadant hehe

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ