behöver hjälp med telen [Svart bild och blinkande LED på Galaxy S5 Mini]

Permalänk

behöver hjälp med telen [Svart bild och blinkande LED på Galaxy S5 Mini]

Hejsan alla

Fick nyss ett problem med min mobil, ett problem jag behöver hjälp med att lösa. Jag har en Samsung S5 mini. jag får inte upp någon bild på skärmen, utan den är bara svart. Men det konstiga är att den led-lampan fortfarande blinkar, så som den gör när man har fått ett meddelande. Jag har prövat och tagit ut batteriet och gjort dem klassiska försöken till att få liv i den, men inget har hjälpt.

Skulle varit djupt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig lösa detta problem!

Rubrik förtydligad
Permalänk

Jag kan tänka mig att telefonen fungerar eftersom ledindikatorn blinkar men att det är fel någonstans mellan skärmen och moderkortet.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad enligt §3.1*

Tänk på att en beskrivande rubrik ger bättre svar.
/moderator

Skrivet av markusrahm:

Hejsan alla

Fick nyss ett problem med min mobil, ett problem jag behöver hjälp med att lösa. Jag har en Samsung S5 mini. jag får inte upp någon bild på skärmen, utan den är bara svart. Men det konstiga är att den led-lampan fortfarande blinkar, så som den gör när man har fått ett meddelande. Jag har prövat och tagit ut batteriet och gjort dem klassiska försöken till att få liv i den, men inget har hjälpt.

Skulle varit djupt tacksam om någon skulle kunna hjälpa mig lösa detta problem!

Kan låta som ett batteriproblem, har du testat en annan laddare? Testa plocka ur batteriet och hålla inne powerknappen i 30-60sek, sätt i batteriet och ladda minst 10min innan du försöker starta mobilen. Tyvärr är det inget ovanligt fel, finns en del "how to" på bl.a. Youtube om man söker på Galaxy black screen of death.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...