Tag Heuer i samarbete om smarta klockor med Intel och Google

Permalänk
Medlem

Videon... vilken hoper totalt smaklösa töntar. Skall representera ett "seriöst" och "moderiktigt" varumärke, men saknar totalt någon endaste form av stil.

Ett gäng apor på scen. Pinsamt!

Tag Heuer verkar att totalt ha gått ner sig... Blir aldrig i livet ett köp ifrån dom (tacka vet jag Patek Philippe och andra seriösa tillverkare).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Presseventet påminde mer om efterdyningarna efter ett fylleslag och i förhållande till att det är en av de mer exklusiva klocktillverkarna som presenterar en helt ny produkt för ett premiumsegment känns det väldigt osmart varumärkesmässigt. Jag har haft ett högt anseende på Tag Heuer och deras klockor men efter att ha sett detta sjönk definitivt varumärket i intryck för min del.

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

3 år generellt sett, för ett helt vanligt urverk.

Ska man jämföra med de automatiska klockorna som bara behöver lämnas in på service någon gång ibland... ja då har ingen smart-watch någon chans.

ALLA klockor räknas väl? Oavsett vad det är för typ? Alltifrån moraklockor och gökur till binära smartklockor.

Såklart. Men pratar man generellt om klocknörderi, så är det ju mekaniska urverk man syftar på i de flesta fall

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Heuer har blivit ett riktigt skitmärke sedan dom köptes upp av TAG. Aldrig i livet att jag skulle köpa en Tag Heuer.
Jag behåller nog min Omega Seamaster Planet Ocean

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jakelol:

Heuer har blivit ett riktigt skitmärke sedan dom köptes upp av TAG. Aldrig i livet att jag skulle köpa en Tag Heuer.
Jag behåller nog min Omega Seamaster Planet Ocean

Har du bara en Omega? Peasant!

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vintervilan:

Såklart. Men pratar man generellt om klocknörderi, så är det ju mekaniska urverk man syftar på i de flesta fall

Jo det är det... och oftast just mekaniska armbandsur i synnerhet.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Har du bara en Omega? Peasant!

Ja verkligen, Peasant, kan ju inte äga en Omega :rolleyes:.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Avskyr att ha armbandsur eller andra saker på mig. Ett undantag får väl bli glasögon som man blir tvungen att använda nu. Dock intressant, kommer det finnas typ Rolex smartklockor längre fram tro?

Just Rolex tror jag inte kommer leverera några smartklockor, deras sortiment har varit sig otroligt likt länge nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av random1234:

Presseventet påminde mer om efterdyningarna efter ett fylleslag ...

Faktiskt extremt träffande beskrivning.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

Just Rolex tror jag inte kommer leverera några smartklockor, deras sortiment har varit sig otroligt likt länge nu.

Jo, det är klart. Men sen finns lillebror, Tudor, om man inte gillar Rolex eländigt fula dykarur. Vem vet vilka klocktillverkare som ger sig in på den här marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Inte läst igenom varken pressmeddelandet eller alla kommentarer. Men tycker de är synd att Tag Heuer hoppar på den här trenden nu, känns nästan som de kommer sänka deras status de hade innan.
Jag kan inte helt se hur ett armbandsur kommer ersättas av en smartklocka. Däremot att PCn blir ersatt av kraftfulla mobiler i framtid.
Ja, inom sin tid ersätter väl då smartklockan mobilen som ersatt PCn, men inte nu och på många år framöver heller. De är vad jag tror.

Skickades från m.sweclockers.com

TH var faktiskt ett märke som jag kunde tänkt mig köpa runt kanske 25k kr klassen, men känns som sagt (ja nu låter jag statusidiot) men som att lite av de fina med TH försvann med det här... Rolex eller patek philipe som någon nämnde här är bara att glömma för mig och säkert 99% av dem på sweclockers tror jag. Iaf för en fin en och om du inte väljer klocka före hus. Svårt att se dej få ett banklån för det dock om du inte tillhör den 1% som cashar en patek.
Bara för min avundsjuka hoppas jag patek går helt över till smartaklockor

Permalänk
Medlem

Oj. Det var inte lite pinsamt. Pallade inte att se klart..

Ska bli intressant att se vart det landar även om jag inte är intresserad av själva produkten.

Har faktiskt börjat snegla mot Microsoft Band.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Går inte lura på mig fler produkter. Där pawnade jag alla bolag :}

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Skrivet av Jakelol:

Heuer har blivit ett riktigt skitmärke sedan dom köptes upp av TAG. Aldrig i livet att jag skulle köpa en Tag Heuer.
Jag behåller nog min Omega Seamaster Planet Ocean

Var du ens född då? LOL....
Visst var klockorna snyggare då men jag tycker ändå att det finns nog ett antal snygga Tag Heuer fortfarande, Carrera brukar ju finnas några snygga modeller av. Problemet är väl snarare att de har sjuttioelvatusen olika modeller och då är det kanske inte så konstigt att man hittar ett par fina.
Näe, min drömklocka är en Rolex Daytona och en sån ska jag köpa! Skulle vilja ha en Railmaster också, XL är väl snäppet för stort men skulle vilja prova den:).

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jakelol:

Heuer har blivit ett riktigt skitmärke sedan dom köptes upp av TAG. Aldrig i livet att jag skulle köpa en Tag Heuer.
Jag behåller nog min Omega Seamaster Planet Ocean

Om man bortser från märket/märken och tänker på kvalitén... skiljer det så mycket mellan t.ex. dyra Rolex och billiga Tissot?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Om man bortser från märket/märken och tänker på kvalitén... skiljer det så mycket mellan t.ex. dyra Rolex och billiga Tissot?

Finns säkert stora skillnader. Historik, mekanik, service, utveckling & design, materialval, andrahandsvärde osv. Enda jag är skeptisk till är hur ofta man hör hur andefattiga de andra märkena är.

Köpa en klocka mellan 30-100K+ är inget konstigt i sig. Pris är alltid subjektivt. Och vet man att man måste lägga ytterligare tusenlappar på service då och då, på automatiska tidsverk, och gillar hur den ser ut. Är det bara att köpa. 😇

Kanske ska tillägga att för bara kolla tiden är ett billig kvartsur nog att föredra. Vi snackar annars mest om ett smycke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?