Tradera, hur funkar det?

Permalänk
Medlem

Tradera, hur funkar det?

Jag har börjat köpa lite 3DS spel på Tradera (första gången) och hittils vunnit tre auktioner men i ingen av fallen har säljaren hört av sig.

En av auktionerna betalade jag direkt men de andra två har jag ännu inte betalat då jag vann dem av samma person och ville fråga om de kunde samskickas.

Brukar inte säljarna höra av sig när auktionen är genomförd? Skall man bara betala och hoppas de skickar grejerna?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Ibland skickas ett vinnarmejl eller så hör köparen av sig. om inte de har skrivit information om hur betalning mm går till så får du kontakta dem

Permalänk
Medlem

Inga vinnarmail och informationen står om hur man ska betala. Tycker bara det är underligt att folk inte hör av sig men det kanske så det är? Nu betalade jag båda så får jag hoppas att jag inte blir blåst.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Hur betalade du dom? D v s hur visste du var du skulle betala? Vinnarmail från Tradera måste du väl dock fått? Där står ofta information från säljaren. Många väljer att ha all info där och inte skicka enskilda mail.

Säljaren får också mail med din address från Tradera så om du har betalat och märkt din betalning med din Tradera-nick så kommer de troligtvis skicka spelen utan att kontakta dig. Jag köer en del på tradera och många använder vinnarmailet med info var man ska betala och mailar inte separat. Om du istället "vann" an auktion med fast pris och betalade direkt via paypal etc. så är det som i en butik, de får din address från Tradera och skickar varan.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Tradera vinnar mail hamna VÄLDIGT ofta i skräpposten, kolla där

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

När jag säljer så kontaktar jag inte köparen.

När du vinner/köper något så får du ALLTID ett vinnarmail från Tradera. Där i har säljare, och jag då valt att lägga all information som behövs.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag har börjat köpa lite 3DS spel på Tradera (första gången) och hittils vunnit tre auktioner men i ingen av fallen har säljaren hört av sig.

En av auktionerna betalade jag direkt men de andra två har jag ännu inte betalat då jag vann dem av samma person och ville fråga om de kunde samskickas.

Brukar inte säljarna höra av sig när auktionen är genomförd? Skall man bara betala och hoppas de skickar grejerna?

Har du kontaktat säljaren och frågat honom eller henne om samfrakt är möjlig då? Eller kanske är frakten inte så farligt dyr att det kan vara värt att betala den två gånger? Tyvärr blir det ibland så eftersom det är ganska få säljare som kommunicerar med sina köpare. Det beror väl på att de redan lämnat betalningsinfo etc i vinnarmejlet som går ut från Tradera.

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Hur betalade du dom? D v s hur visste du var du skulle betala? Vinnarmail från Tradera måste du väl dock fått? Där står ofta information från säljaren. Många väljer att ha all info där och inte skicka enskilda mail.

Säljaren får också mail med din address från Tradera så om du har betalat och märkt din betalning med din Tradera-nick så kommer de troligtvis skicka spelen utan att kontakta dig. Jag köer en del på tradera och många använder vinnarmailet med info var man ska betala och mailar inte separat. Om du istället "vann" an auktion med fast pris och betalade direkt via paypal etc. så är det som i en butik, de får din address från Tradera och skickar varan.

Skrivet av macbang:

Tradera vinnar mail hamna VÄLDIGT ofta i skräpposten, kolla där

Skrivet av oobum:

När jag säljer så kontaktar jag inte köparen.

När du vinner/köper något så får du ALLTID ett vinnarmail från Tradera. Där i har säljare, och jag då valt att lägga all information som behövs.

Skrivet av Seriously:

Har du kontaktat säljaren och frågat honom eller henne om samfrakt är möjlig då? Eller kanske är frakten inte så farligt dyr att det kan vara värt att betala den två gånger? Tyvärr blir det ibland så eftersom det är ganska få säljare som kommunicerar med sina köpare. Det beror väl på att de redan lämnat betalningsinfo etc i vinnarmejlet som går ut från Tradera.

Tack för alla svar och ursäkta att jag ställde en sådan dum fråga

Handlat en gång tidigare och då fick man ett personligt mail från säljaren men som ni säger så skickar Tradera ut mail nu istället vilket gör att man inte har kontakt med säljaren (antagligen för att underlätta för dem).

I fallet med det ena spelet så skickade jag mail till säljaren och det var tur det för hon hade inte märkt att jag Swishat över betalning vilket känns sådär proffsigt.

I fallet med de båda spelen så betalade jag via Klarna men säljaren har fortfarande inte återkommit till mig angående att samskicka men visst, det handlar om 35kr extra så det är inte hela världen men ändå rätt oproffsigt här med.

Tyckte bara min första gång jag handlade (för ett år sedan) var så mycket smidigare. Säljaren kontaktade mig, jag svarade att jag betalt, han bekräftade att han fått mina pengar och sa att han skickade produkten.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Svagt av säljaren att inte svara.

Med det skrivet, du köpte alltså två produkter till utsatta priser? När affärerna sedan är klara vill du ha sänkt pris? Jag hade tagit reda på detta innan jag valt att köpa spelen.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyll:

Svagt av säljaren att inte svara.

Med det skrivet, du köpte alltså två produkter till utsatta priser? När affärerna sedan är klara vill du ha sänkt pris? Jag hade tagit reda på detta innan jag valt att köpa spelen.

Nej inte riktigt. Jag vann två auktioner från samma säljare och tänkte han kunde samskicka dem och därmed dra bort en fraktkostnad, 35kr istället för 70kr (35+35). Dock inget svar som sagt så det blir som det blir. Dessutom nämnde inte säljaren att han kunde samskicka vilket andra gjort i sina texter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag säljer saker på Tradera ibland och använder mig inte av "vinnar-mail". Brukar skriva och skicka ett mail när auktionen är över. Någon gång har jag fått ett mail som undrat varför jag inte hört av mig och då har de använt en annan mail än den som de har angivit på Tradera eller så har mailet hamnat i deras skräppost.

Så ett tips är att höra av sig till säljaren och denne inte har hört av sig på ett par timmar.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelleboj:

Jag säljer saker på Tradera ibland och använder mig inte av "vinnar-mail". Brukar skriva och skicka ett mail när auktionen är över. Någon gång har jag fått ett mail som undrat varför jag inte hört av mig och då har de använt en annan mail än den som de har angivit på Tradera eller så har mailet hamnat i deras skräppost.

Så ett tips är att höra av sig till säljaren och denne inte har hört av sig på ett par timmar.

Tycker personligen det är det bästa och mest personliga sättet Men sen kan jag tänka mig att det blir jobbigt att skicka ut mail till alla som vinner när man har hundratals objekt ute.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nej inte riktigt. Jag vann två auktioner från samma säljare och tänkte han kunde samskicka dem och därmed dra bort en fraktkostnad, 35kr istället för 70kr (35+35). Dock inget svar som sagt så det blir som det blir. Dessutom nämnde inte säljaren att han kunde samskicka vilket andra gjort i sina texter.

Samfrakt bör du fråga innan du bjuder/genomför köp. Inte säkert att det går, eller att säljaren vill (om de tex redan packat och bokat allt).
Många säljare gör det, men kolla det innan köp, för de är inte skyldiga att göra det.

Skrivet av oobum:

När jag säljer så kontaktar jag inte köparen.

När du vinner/köper något så får du ALLTID ett vinnarmail från Tradera. Där i har säljare, och jag då valt att lägga all information som behövs.

Förutsatt att man gör det så ja, då bör man förutsätta att köparen ska kontakta dig.
Men jag har några gånger gett säljare sämre kommunikations betyg när de inte svarar, eller skickar något alls, efter jag svarat och skickat att pengarna är överförda och kommer fram "då". Ofta ber jag om info när pengarna är mottagna och varan skickad, så att jag vet att du som säljare fått ditt, och min del är på väg.

Bara för att det kan ske automatiskt, är det inte sagt att du gör något annat än en personlig försäljning till vinnaren, enligt traderas regler. Du är minst lika skyldig att kontakta köparen som han är att kontakta dig. Så du bör höra av dig om du inte hört från köparen på 2 dagar eller så oavsett om du har automatiskt vinnarmail eller inte.

Och jag förstår att personer kan ha många auktioner ute. Precis som jag kan har många köp, eller många mail på jobbet, eller många ärenden. Du som säljare kan då välja att minska antalet auktioner på en gång, så att du kan hantera dem, så det finns ingen ursäkt att inte hinna med alla köpare på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Samfrakt bör du fråga innan du bjuder/genomför köp. Inte säkert att det går, eller att säljaren vill (om de tex redan packat och bokat allt).
Många säljare gör det, men kolla det innan köp, för de är inte skyldiga att göra det.

Jag är som sagt var nybörjare men tänkte inte på att jag vann två bud från samma säljare fören auktionen var avslutad.

Skrivet av Paddanx:

Förutsatt att man gör det så ja, då bör man förutsätta att köparen ska kontakta dig.
Men jag har några gånger gett säljare sämre kommunikations betyg när de inte svarar, eller skickar något alls, efter jag svarat och skickat att pengarna är överförda och kommer fram "då". Ofta ber jag om info när pengarna är mottagna och varan skickad, så att jag vet att du som säljare fått ditt, och min del är på väg.

Bara för att det kan ske automatiskt, är det inte sagt att du gör något annat än en personlig försäljning till vinnaren, enligt traderas regler. Du är minst lika skyldig att kontakta köparen som han är att kontakta dig. Så du bör höra av dig om du inte hört från köparen på 2 dagar eller så oavsett om du har automatiskt vinnarmail eller inte.

Och jag förstår att personer kan ha många auktioner ute. Precis som jag kan har många köp, eller många mail på jobbet, eller många ärenden. Du som säljare kan då välja att minska antalet auktioner på en gång, så att du kan hantera dem, så det finns ingen ursäkt att inte hinna med alla köpare på ett bra sätt.

Väl skrivet och exakt så känner jag också.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har betalat med Klarna är det möjligt att säljaren inte kan ändra. Jag valde Klarna för en auktion som jag hade och eftersom jag skrivit in ett fraktpris så fick köparen direkt möjlighet att betala vid vinst och jag var inte ens involverad = jag kunde inte ändra fraktpris där. Det är möjligt det går på något sätt men jag hittade det inte då.

FWIW - Klarna är en udda ny betalmetod de lagt till. Jag ville inte använda Klarna när jag sålde min PSP men det var det enda jag kunde välja. Problemet med Klarna är för mig att det tog cirka 3 veckor innan pengarna betalades ut till mig, trots att jag har 188 unika omdömespoäng och inte ett enda negativt sen jag började sälja. Så det är säkert bra fr köparen att kunna betala med kort men om du säljer saker för att få in pengar snabbt så är det inte optimalt.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk

Dom gångerna jag vunnit så får jag vinnarmail, där står betalningsinformation.
Typ kontonummer och att man ska skriva in sitt användarnamn eller annonsnummer i meddelande rutan.
Annars skickar säljaren mail med det och man svarar med just information om att man betalt viss summa och vilket medelande man skrev av dom två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn Endre:

Om du har betalat med Klarna är det möjligt att säljaren inte kan ändra. Jag valde Klarna för en auktion som jag hade och eftersom jag skrivit in ett fraktpris så fick köparen direkt möjlighet att betala vid vinst och jag var inte ens involverad = jag kunde inte ändra fraktpris där. Det är möjligt det går på något sätt men jag hittade det inte då.

FWIW - Klarna är en udda ny betalmetod de lagt till. Jag ville inte använda Klarna när jag sålde min PSP men det var det enda jag kunde välja. Problemet med Klarna är för mig att det tog cirka 3 veckor innan pengarna betalades ut till mig, trots att jag har 188 unika omdömespoäng och inte ett enda negativt sen jag började sälja. Så det är säkert bra fr köparen att kunna betala med kort men om du säljer saker för att få in pengar snabbt så är det inte optimalt.

Men brukade du då vänta 3 veckor med att skicka produkterna?
Känns ju jättefånigt att ha Klarna om det tvingar säljaren att inte kan skicka något på så lång dit.

Skrivet av quattro-2.6:

Dom gångerna jag vunnit så får jag vinnarmail, där står betalningsinformation.
Typ kontonummer och att man ska skriva in sitt användarnamn eller annonsnummer i meddelande rutan.
Annars skickar säljaren mail med det och man svarar med just information om att man betalt viss summa och vilket medelande man skrev av dom två.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du någonsin fått en bekräftelse från mottagaren att dina grejer är skickade? Har hittils inte fått någon kontakt alls från säljarna att de ens skickat något eller att allt är okej.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Flikar in med en annan fråga.
Vad anser ni om vem ska ge sitt omdöme först köpare eller säljare?

Tänkte om finns nån oskriven regel.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Flikar in med en annan fråga.
Vad anser ni om vem ska ge sitt omdöme först köpare eller säljare?

Tänkte om finns nån oskriven regel.

köpare givetvis, säljaren lämnar omdöme efteråt när säljaren vet om köparen var nöjd med affären eller inte.

När jag säljer på tradera så har jag flera olika betalningsalternativ för att göra det enklare för köparen samt lägger ut mina annonser till att sluta i slutet av veckan så jag har helgen på mig att ta emot betalning från köparen / packa / posta så köparen blir väldigt nöjd och får sin vara väldigt fort veckan efter

(postar på söndagen om betalning mottagen, brevlådan töms på måndag kl 10.00 och paketet är hos köparen på tisdag)

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Flikar in med en annan fråga.
Vad anser ni om vem ska ge sitt omdöme först köpare eller säljare?

Tänkte om finns nån oskriven regel.

Anser att det är köparen eftersom omdömet beror ju lite ifall hen är nöjd med köpet eller vill klaga på något.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Men brukade du då vänta 3 veckor med att skicka produkterna?
Känns ju jättefånigt att ha Klarna om det tvingar säljaren att inte kan skicka något på så lång dit.

Har du någonsin fått en bekräftelse från mottagaren att dina grejer är skickade? Har hittils inte fått någon kontakt alls från säljarna att de ens skickat något eller att allt är okej.

Ibland, men överlag knappt någon som skickar bekräftelse att varan är skickad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Ibland, men överlag knappt någon som skickar bekräftelse att varan är skickad

Skickades från m.sweclockers.com

Lite underligt ändå att folk tänker så men det kanske är så det funkar på Tradera. Säljer jag något på Marknad så har jag en dialog med köparen tills att jag skickar kollinummer.

Nåja, fick svar från en vilket var välkommet. Grejerna är på G, hoppas det tredje spelet också landar snart.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har du några funderingar eller är osäker bör du alltid kontakta dem direkt, mest för att säkerställa att det är rätt person du pratar med. Går också att fixa kontaktuppgfiter från Tradera om personen inte hör av sig.

Brukar lämna omdöme först när köparen betalt, men det är kanske bäst att göra det när allt är färdigt. Många skiter helt i att lämna ett så det kan kännas lite meningslöst ibland. Så du bör absolut inte ta omdömespoängen som ett garanti.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Slutet gott, allting gott, det löste sig

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9