Season 2 Slutar 5 April - Season 3 Börjar 10 April

Permalänk
Medlem

Season 2 Slutar 5 April - Season 3 Börjar 10 April

Citat:

Season 2 End & Season 3 Start Dates:
There will be a short period of time between when a Season ends and the next begins. During this time, you’ll be able to sort through your rollover rewards and review your progress on the Leaderboards. It’s a great time to reflect on the accomplishments you’ve made and enjoy the culmination of your pre and post-Season loot hunts! Season 2 will be ending at the following dates and times for each region:
North America: Sunday, April 5 @ 9:00 p.m. PDT
Europe: Sunday, April 5 @ 9:00 p.m. CEST
Asia: Sunday, April 5 @ 9:00 p.m. KST
Season 3 will be starting shortly after at the following dates and times for each region:
North America: Friday, April 10 @ 6:00 p.m. PDT
Europe: Friday, April 10 @ 6:00 p.m. CEST
Asia: Friday, April 10 @ 6:00 p.m. KST

Vad tyckte ni om denna seasonen? Själv så är det lite mixed feelings. Mycket 'fuskande' överlag, vilket gör det bra att det blir en reset. Samtidigt så njöt jag av season 2. Aja, frågan är vad nästa hjälte blir...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Kör inte så mkt själv, men irriterad som in i helvete på att Blizzard inte tar bort fuskare och exploitare, dvs många på leaderborden, bättre och oftare.

Permalänk
Medlem

Så skönt med en kort S2 då man blir lite less på samma gamla items. Blir betydligt roligare med en Season 3 med andra items och ändrade sets och affixer.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kör inte så mkt själv, men irriterad som in i helvete på att Blizzard inte tar bort fuskare och exploitare, dvs många på leaderborden, bättre och oftare.

Är lite förvånande att de inte bannar folk som fuskar mer. Skulle ju betyda en extra nyckel såld. Folk slutar ju inte spela efter bans.

Skrivet av mAster9:

Så skönt med en kort S2 då man blir lite less på samma gamla items. Blir betydligt roligare med en Season 3 med andra items och ändrade sets och affixer.

Mhm. Men tycker det inte är itemsen så mycket som den totala avsaknaden av andra 'specs' än fotm. Allt annat än marauder var skit på dh. Exploding palm var krav på monk osvosv. Tycker därför att bättre balansering ör viktigare än nya items. Med det sagt så längtar jag precis som alla andra till de nya itemsen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem

Ser nog fram mot nya patchen mest. Kärlek till alla!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kör inte så mkt själv, men irriterad som in i helvete på att Blizzard inte tar bort fuskare och exploitare, dvs många på leaderborden, bättre och oftare.

va menar du, dom som kör bots dag och natt och boostar sin paragon lvl? blizzard bannar visst kanske tar ett tag men man kommer nog inte undan om man fuskar ska du se..

Permalänk
Medlem

Så ledsen att man missade att få awesome hjälm med mera från förra season

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Tyckte det var riktigt kul att börja om från början, hade glömt bort hur det var att ha dåligt med pengar, material mm.
Men nåt jag upptäckte var tyvärr hur lätt det är nu, i vanilla så var det faktiskt svårt, kom ihåg Belial!

Får se om jag startar en ny gubbe/gumma i S3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Så ledsen att man missade att få awesome hjälm med mera från förra season

Man ska tydligen få chans på dessa igen i nån framtida season.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan samla items i "ryggsäcken" och ha kvar de i non-season. Eller är det bara de saker som är equipped som följer med?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

va menar du, dom som kör bots dag och natt och boostar sin paragon lvl? blizzard bannar visst kanske tar ett tag men man kommer nog inte undan om man fuskar ska du se..

Bland andra. Många på leaderborden fuskar/exploitar också, men dom står kvar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Man ska tydligen få chans på dessa igen i nån framtida season.

Ohhh! Det låter lovande.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Någon som vet om man kan samla items i "ryggsäcken" och ha kvar de i non-season. Eller är det bara de saker som är equipped som följer med?

Hela gubben ska väl flyttas över så att du kan fortsätta spela på den på icke season vilket innebär att inventory och equipade saker bara stannar kvar där dom är, allt du har i banken/kistan däremot kommer att postas över så du får plocka ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Hela gubben ska väl flyttas över så att du kan fortsätta spela på den på icke season vilket innebär att inventory och equipade saker bara stannar kvar där dom är, allt du har i banken/kistan däremot kommer att postas över så du får plocka ut det.

Hur menar du med postas över? Menar du skrivas över?
Då gäller det att lägga alla ramaladnis m.m i ryggsäcken snart då.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

vad menar ni med fuskare. Folk som bottar eller fuskat på annat sätt?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hur menar du med postas över? Menar du skrivas över?
Då gäller det att lägga alla ramaladnis m.m i ryggsäcken snart då.

Nej du får in-game brev som behöver öppnas och tömmas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

vad menar ni med fuskare. Folk som bottar eller fuskat på annat sätt?

Både och. Finns folk som exploitar (gör saker man inte ska kunna egentligen, men som går pga en bugg eller så).

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Hur menar du med postas över? Menar du skrivas över?
Då gäller det att lägga alla ramaladnis m.m i ryggsäcken snart då.

som någon annan redan skrivit så menade jag att det skickas över med brev / post "in game mail system" och där kommer dom finnas i 30 dagar eller tills du tar ut dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

va menar du, dom som kör bots dag och natt och boostar sin paragon lvl? blizzard bannar visst kanske tar ett tag men man kommer nog inte undan om man fuskar ska du se..

Har ett par vänner som ännu inte är bannade. De har bottat och sålt massa guld/boosts/items. Tvivlar på att de någonsin blir bannade eller kanske skall vara glad för deras skull.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Känns på tok för tidigt med tanke på skicket 2.2 är i på PTR:en, väldigt stor obalans mellan klasser och nya setbonusar som fungerar riktigt uselt.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

eller kanske skall vara glad för deras skull.

nope

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Vad tyckte ni om denna seasonen? Själv så är det lite mixed feelings. Mycket 'fuskande' överlag, vilket gör det bra att det blir en reset. Samtidigt så njöt jag av season 2. Aja, frågan är vad nästa hjälte blir...

Mycket fuskande? Enda buggen var väl på BK ringen och det gjorde inte direkt mycket.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tyckte S2 hade dålig droprate jämfört med non seasonal.

väntar tills p.2.2 för barb nya WW builds.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

hehe, sjukt vad lätt spelet blivit nu på senaste.
S02 så var vi uppe i T6 på ca 10h played. Men ser ändå fram lite emot S03.

Nu är ju bara frågan vad man ska köra nästa säsong. Körde Barb/Monk/DH denna säsong och jag gillar alla dessa gubbar. Wizard var iofs längesen. Har inte spelat sen Vanilla.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunQ:

hehe, sjukt vad lätt spelet blivit nu på senaste.
S02 så var vi uppe i T6 på ca 10h played. Men ser ändå fram lite emot S03.

Nu är ju bara frågan vad man ska köra nästa säsong. Körde Barb/Monk/DH denna säsong och jag gillar alla dessa gubbar. Wizard var iofs längesen. Har inte spelat sen Vanilla.

Med nya patchen blir wizard sjukt spännande. Samma sak med WD, Crusader etc..

För mig blir det Crusader igen. Favoriten.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Med nya patchen blir wizard sjukt spännande. Samma sak med WD, Crusader etc..

För mig blir det Crusader igen. Favoriten.

Jag tänkte rerolla Crusader då jag har kört barbar denna säsong.

Jag ska köra tillsammans med min bror som lirar Wizard, tror ni det funkar bra med en Crusader?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem

Körde munk, dh, crus och wd s2. I s3 blir det lätt en wizard!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Med nya patchen blir wizard sjukt spännande. Samma sak med WD, Crusader etc..

För mig blir det Crusader igen. Favoriten.

Har som sagt noll koll på wizards. Så en snabb recap för mig som är totalt slö och lat. Vad är det som gör wizarden spännande nu med nya säsongen/patchen?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av deginho:

Jag tänkte rerolla Crusader då jag har kört barbar denna säsong.

Jag ska köra tillsammans med min bror som lirar Wizard, tror ni det funkar bra med en Crusader?

Eftersom att zDPS Crusader är ett krav för högre grifts så ja det kommer fungera.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SunQ:

Har som sagt noll koll på wizards. Så en snabb recap för mig som är totalt slö och lat. Vad är det som gör wizarden spännande nu med nya säsongen/patchen?

De har boostat Tal Rasha-settet bland annat, gör mer builds viable än bara firebirds..

Jag såg någon tidig 2.2-video som var helt bananas, han soloade grift 45+ Rime på några sekunder.

Nyare videor:
Melee wizard: https://www.youtube.com/watch?v=t76R8IzZ6pQ
Random boom boom: https://www.youtube.com/watch?v=AU7Q4XJtd-0

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya