Permalänk
Medlem

Ersättare till min Logitech G5

Min mus la av idag, mitt under användandet.

Så nu söker jag en ersättare till min Logitech G5, vill ha en enkel & ganska billig mus då ekonomin inte är så jättebra just nu.

Så vad ska man köpa, som är jämförbar med G5an?

Kram
Cicci

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciccipop:

Min mus la av idag, mitt under användandet.

Så nu söker jag en ersättare till min Logitech G5, vill ha en enkel & ganska billig mus då ekonomin inte är så jättebra just nu.

Så vad ska man köpa, som är jämförbar med G5an?

Kram
Cicci

Allt beror ju på vad du gillar.

Jag gick från en Logitech MX518 (snyft snyft) till en Steelseries Rival.

Vad är en enkel och billig mus, för dig?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Återupplivar denna tråd då jag är i exakt samma situation.

Min G5:a har börjat strula, muspekaren hoppar upp och ner en halv centimeter när man drar horisontellt över skärmen.

Behöver en ersättare, runt 500kr.

Är laser ute? Hittar nästan bara möss med optisk läsare.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Återupplivar denna tråd då jag är i exakt samma situation.

Min G5:a har börjat strula, muspekaren hoppar upp och ner en halv centimeter när man drar horisontellt över skärmen.

Behöver en ersättare, runt 500kr.

Är laser ute? Hittar nästan bara möss med optisk läsare.

Laser har mer problem med tex random musacceleration än optiska. Optiska presterar helt enkelt generellt betydligt bättre.

Bra och populära möss just nu är Zowies möss (finns flertal modeller), Steelseries rival, Logitech G502, Logitech G303.
De två sistnämnda har den bästa sensorn på marknaden om man är kinkig med sådant, men deras former är lite speciella.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.