Gammal Antec p180 med Asus Maximus VII Hero + 4690k

Permalänk

Gammal Antec p180 med Asus Maximus VII Hero + 4690k

Hej har en gammal dator Antec P180 med en i7 920 och corsair tx 600watt.
Noctua NH-U12P vet inte riktigt vilken det var men den passar ju 1366

Tänkte byta ut de gamla komponenterna till följande:
Asus Maximus VII Hero
i5 4690k
EVGA SuperNOVA G2 1000W
gtx 970 sli

Är detta möjigt i detta gamla chassit?
Kan jag ha den gamla kylaren eller bör jag byta?
Om inte har ni några bra tips på nån tyst prisvärd cpu fläkt?

Permalänk

Ja de komponenterna passar i chassit, och CPU-kylaren fungerar även på socket 1150.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

jasså gör den? behöver man inte nåt nytt monteringskit då? vill minnas att jag köpte kylarn för ca 5-6 år sen men är inte hel säker. Då när i7 var relativt nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

jasså gör den? behöver man inte nåt nytt monteringskit då? vill minnas att jag köpte kylarn för ca 5-6 år sen men är inte hel säker. Då när i7 var relativt nytt.

Länk till NH-U12P kompabilitetslista.

Du behöver socket 1150 mountingkit. Som är gratis.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Skrivet av Ajin:

Länk till NH-U12P kompabilitetslista.

Du behöver socket 1150 mountingkit. Som är gratis.

Kan inte använda den vägen, då man måste ha ett kvitto, har inget sådant kvar, detta var ca 5 år sedan.

Jag tror det är NH-U12P 1366 versionen då jag har en i7 920 vilket är 1366 socketen.
Är denna per automatik kompatibel med 1150 socketen också? eller behöver jag en ny socket, försökt läsa på noctuas sida men det är lite luddigt.

EDIT: Såg nu att jag måste ha mounting kitet, blir väldigt svårt att få dem skicka det, då jag inte har kvar kvittot. bummer :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjBeowolf:

Kan inte använda den vägen, då man måste ha ett kvitto, har inget sådant kvar, detta var ca 5 år sedan.

Jag tror det är NH-U12P 1366 versionen då jag har en i7 920 vilket är 1366 socketen.
Är denna per automatik kompatibel med 1150 socketen också? eller behöver jag en ny socket, försökt läsa på noctuas sida men det är lite luddigt.

EDIT: Såg nu att jag måste ha mounting kitet, blir väldigt svårt att få dem skicka det, då jag inte har kvar kvittot. bummer :/

Det är billigare att köpa kitet än en ny kylare i alla fall

Inet

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Skrivet av Ajin:

Det är billigare att köpa kitet än en ny kylare i alla fall

Inet

Tack så mycket, precis detta jag leta efter!