Inet, ni har tappat mig som kund, för alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blade80:

Och sen lämnat tillbaka hela skiten för att det var en skråma på chassit och kostat inet TID och frustration och varit tvungen att sälja till förlust. Nä vissa strider ska man bara inte ta. Men men, vem vet. Han kanske är tät och kunde ha gjort dom ekonomisk oberoende med alla sina köp...eller inte...

När man stöter på sånna här personer så kanske man tänker instinktivt att man ska flyyyyy istället för att tänka, jaja, det här är pengar det med, bara lite jobbigare pengar...

En eloge till den som faktiskt vågade lägga på, om det nu ens var så det gick till... det vet vi inte.

Skål!

Han skulle troligtvis inte göra Inet ekonomisk oberoende som du uttrycker dig. Det är inte heller helt säkert att han skulle lämna tillbaka några grejer över huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Senast jag handlade en dator (i januari) så blev jag lite snopen när jag såg att ett grafikkort gått upp från 3190:- till 3790:- när jag skulle lägga beställningen. När jag sen la beställningen så såg jag att priset blev 3190:- ändå och fick då höra att det var för att min kundvagn automatiskt blev sparad i 48h. Jag bryr mig inte om att berätta vilken butik det var. Men så är det helt enkelt, vissa gör det annorlunda. Deras lösning leder iaf till att jag gärna handlar där igen. För att det ger mig som kund en bra deal.

Sen kan man givetvis hantera saker på olika sätt. Precis som jag tycker att Inet kunde gjort här.

Min poäng ang. kundvagnen var mer att det inte finns nånting som säger att butiken i fråga måste ha samma pris under ex 48h, utan att det skiljer sig från butik till butik. Man kan kalla det Goodwill med andra ord.
Men jag är ändå inne på att anledningen till att det hela vart som det vart...berodde på ts attityd. Det är den bilden jag får omedelbart.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Min poäng ang. kundvagnen var mer att det inte finns nånting som säger att butiken i fråga måste ha samma pris under ex 48h, utan att det skiljer sig från butik till butik. Man kan kalla det Goodwill med andra ord.
Men jag är ändå inne på att anledningen till att det hela vart som det vart...berodde på ts attityd. Det är den bilden jag får omedelbart.

Ja, givetvis är det så. Jag håller med om att TS attityd säkert är en stor del av problemet. Däremot måste folk också inse att man faktiskt kan (och ska kunna) ringa och diskutera priset vid köp. Det tjänar både säljare och köpare på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SYRE:

Om du kollar tex Här så ser du att priserna går från 3490 till Inets 4490. Tror du alltså att alla de butikerna däremellan säljer sina kort med förlust?

Och ja, jag är väl medveten om att man under kampanjer sänker priset på varor för att skapa merförsäljning.

Som sagt i inlägget du citerade, läs den tråden. De går förlust på den affären. Ja de kanske tjänar in det med tiden men, det går inte att veta.
Priser går upp och ner, även för butikerna, inte bara för slutkund hör och häpna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Om du kollar tex Här så ser du att priserna går från 3490 till Inets 4490. Tror du alltså att alla de butikerna däremellan säljer sina kort med förlust?

Och ja, jag är väl medveten om att man under kampanjer sänker priset på varor för att skapa merförsäljning.

Man kan också välja att ha de tidigare priserna på det man redan har i lager som man skaffade innan priserna gick upp för att skapa ett köpintresse. Sen när man fyller på med nytt lager så kommer man förmodligen att sätta samma priser som de andra. I det här fallet kan jag bara spekulera att Inet hade nog inte slut på lager utan valde helt enkelt att sätta de nya riktpriserna för att göra en lite förtjänst på det befintliga lagret det kan man absolut inte klandra dem för. Däremot håller jag med dig i ditt resonemang ibland kan det vara bra att vara lite flexibel och inte vända kappan efter vinden direkt..

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Avstängd

När man inte accepterar att samtalet spelas in så har man nog något man vill dölja. Se det mer som ett skydd både för konsumenten och näringsidkaren. Ett sätt att helt enkelt upprätthålla kvalité om situationen "han/hon sa att det kostade xxx kronor" påstås i efterhand eller om där finns påstående om hot och höga tonlägen så kan det snabbt redas ut i efterhand utan några s.k efterhandskonstruktioner från någon part.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Ja, givetvis är det så. Jag håller med om att TS attityd säkert är en stor del av problemet. Däremot måste folk också inse att man faktiskt kan (och ska kunna) ringa och diskutera priset vid köp. Det tjänar både säljare och köpare på.

Va? skall alla kottar o nötter ringa o tjafsa pris? Nog tur inet kvävde det förfarandet i sin linda.
Annars hade nog datadelarna gått upp i pris med tanke på vilken kundtjänstestyrka de måste anställa för alla prisdiskussioner.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Som sagt i inlägget du citerade, läs den tråden. De går förlust på den affären. Ja de kanske tjänar in det med tiden men, det går inte att veta.
Priser går upp och ner, även för butikerna, inte bara för slutkund hör och häpna..

Ja, jag vet att marginalen på vissa delar är urusla. Däremot så har varken du eller jag någon som helst aning om vad TS köpte för sina ~22.000. Det kanske är OS för 2400, musmattor och fläktar för massor med pengar. Det är inget vi vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Va? skall alla kottar o nötter ringa o tjafsa pris? Nog tur inet kvävde det förfarandet i sin linda.
Annars hade nog datadelarna gått upp i pris med tanke på vilken kundtjänstestyrka de måste anställa för alla prisdiskussioner.

Det roliga är att när vi är hemma så betalar vi snällt vad som står på prislappen, men när vi åker utomlands då jävlar skall det prutas som aldrig förr.

Visa signatur

Case: Antec Flux Pro PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer III 420 RGB Black Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Nova Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XB1X /Switch

Permalänk
Medlem

Joakim Von Anka har hittat till forumet?
(Inget illa menat men lite lustigt klagomål som ibland är ganska relevant med joakim von ankas karaktär ^^)

Att priser ändras sker oavsett butik som säkerligen förklarats redan...

Att de spelar in samtal är vanligt hos nästan alla företag
(Ifall det är avtal eller beställningar som det handlar om så har dem den infon kvar så inte någon kund kan komma på någon egen historia.

Om T ex någon produkt kunden aldrig köpte var trasig eller saknades från lådan den skulle kommit i och de klagar på att skicka till en adress som var nära den lokala butiken i Gävle T ex, medans det inte var något fel utan han sålde den utan kartong på blocket knappt en vecka senare egentligen och nu försöker lura till sig en till för att tjäna snabba pengar...)

Oftast så är de anställda inte tillåtna att bryta inspelningen eller saknar möjlighet till att göra det p.g.a. Deras utrustning som då spelar in samtalen, och att den du nu satt med på Inet något hastligt bröt samtalet var något udda men mänskliga fel uppstår överallt det kan vara värt och höra med inets support om du vill veta vad de gör med inspelningen om din fru råkade komma med i bilden samt att klargöra att inspelningen inte ska publiceras utanför företaget om de inte hör av sig för godkännande först.

(klonat simkort som tar emot samtalet samtidigt eller har ni fortfarande hemtelefon?).

Jag är ganska säker på att Net On Net spelat in dig med som du gjorde beställningen på, det är liksom den moderna standarden men långt ifrån något farligt, ens ekonomiskt så länge du inte försöker strida mot dem i rätten för något de aldrig gjorde som var från din synvinkel riktat mot någon i din närhet eller dig själv.
Men det är såklart inte något de lägger i något arkiv i typ 5 år och sedan lägger upp på Youtube eller facebook med namn och adress för att visa världen det eller liknande bara för att klippet var roligt eller väldigt udda de har dem ingen rätt att göra utan att fråga om det är okej att lägga upp den...

Utan dessa inspelningar blir kvar i kanske en månad - halvår om det var något garantiärende som de behöver historik på för att stärka sig.
Om vad de gjort med produkten samt när de gjorde det om nu kunden försöker stämma dem trots att de inte gjorde något fel, utan att det visar sig vara leverantören i sig som orsakade den skadade produkten, och försökte dölja det för att sedan leverera paketet till kunden.
Om det inte är något viktigt som togs upp i inspelningen för dem kanske den redan är borta.

Själv så har man handlat av inet en vända för en ssd och mitt chassie.

Nog det längsta man skrivit hittils på sweclockers heh.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Somebi:

Jag kan hålla med om att försäljaren inte hade behövt vara oförskämd om du inte provocerat hen men du måste ha lite förståelse också. På de flesta ställen i Sverige så sätter försäljaren priser och kunder köper av butiker med bra priser. Att lägga tid på att prutta varje liten vara med varje kund skulle vara ineffektivt och sannolikt leda till högre kostnader på grund av all extra personal som skulle krävas.

Skrivet av pokelia:

du låter mest som en gnällputte i mina öron.

100 likes på två timmar måste vara någon sorts rekord.

Visa signatur

Asus z68-v pro | i7 2600k | Thermalright Silver Arrow | Asus GTX 1070 Strix | Corsair Vengeance 1600MHz 16GB | Seasonic X-460 | Samsung 850 EVO 500
ASRock Z87 Extreme6 | i7 4770S | Cooler Master Hyper 212 Evo | Crucial Ballistix 16GB 1600Mhz | be quiet! E9 | Samsung 840 EVO 250 | WD RED 6+6 TB, WD Green 4+4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Man kan också välja att ha de tidigare priserna på det man redan har i lager som man skaffade innan priserna gick upp för att skapa ett köpintresse. Sen när man fyller på med nytt lager så kommer man förmodligen att sätta samma priser som de andra. I det här fallet kan jag bara spekulera att Inet hade nog inte slut på lager utan valde helt enkelt att sätta de nya riktpriserna för att göra en lite förtjänst på det befintliga lagret det kan man absolut inte klandra dem för. Däremot håller jag med dig i ditt resonemang ibland kan det vara bra att vara lite flexibel och inte vända kappan efter vinden direkt..

Givetvis är det så. Jag menar bara som du nämner i slutet, det handlar om att vara lite flexibel och faktiskt göra det som är rätt i längden och inte bara stirra sig blind på att man inte Kan sänka sina priser när någon ringer.

Skrivet av stimpen:

Varför skulle man inte kunna göra det? Om jag köper 10 varor av dig och en av varorna kostar 50% mindre hos din konkurrent, vill du inte sälja den till mig för det priset då för att få sälja de 9 andra varorna till fullpris istället för att inte sälja något alls?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Ja, jag vet att marginalen på vissa delar är urusla. Däremot så har varken du eller jag någon som helst aning om vad TS köpte för sina ~22.000. Det kanske är OS för 2400, musmattor och fläktar för massor med pengar. Det är inget vi vet.

Precis, om ni bara visste vad det är för förtjänst på bara Deltaco produkter så skulle ni storkna...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Valutan!

Det heter valuta.

När dollarn eller andra valutor blir mer värd eller om Svenska kronan blir mindre värd så måste butiker ändra priserna.

Inet kanske fick slut på sina grafikkort och beställde som blir dyrare. Då måste man justera priset om man inte vill göra förlustaffär-

Andra butiker kanske chansade och beställde många grafikkort för länge sedan... till den bättre valutan som fanns förut.- Därför kan dom andra behålla det gamla priset... Det är en beräkning där risker ingår i kalkylen. Att riskera att ha en flopp i lager blir ochså dyrt.

Alla företag som köper in saker--- Ta ett flygbolag som köper in bränslen som kraftigt påverkar priset tänk då att man kan göra leveransavtal som gäller under lång tid.

Kostnader som förändras för olika saker är något som allt i hela vårt samhälle påverkas av hela tiden.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Det roliga är att när vi är hemma så betalar vi snällt vad som står på prislappen, men när vi åker utomlands då jävlar skall det prutas som aldrig förr.

Exakt så! Det handlar om att sälja och köpa. Man måste som köpare också inse att det finns spelrum överallt i världen. Allt är inte svart eller vitt, inte ens när du köper en dator heller.

Permalänk
Medlem

Inet ska ha en eloge. Sådana kunder som TS måste ju uppfostras någon gång i hur man ska bete sig.
Många gånger får sådana nötter precis som de vill med sitt tjafs för att anställda inte vågar säga ifrån.
Hade alla sagt ifrån att sådant beteende inte är välkommet kanske de hade fattat hur man ska uppföra sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Sen finns det ju de som fått sparken för mindre, 22.750 spänn för 30 MINUTER inte illa.

Skrivet av Blackie:

Väl skrivet

Pengar betyder mycket för ett företag ja, men sen finns de även de företag som inte accepterar vilken skit som helst.

De är samma sak som personer som går på krogen och inte kan sköta sig, men de spenderar pengar så de får stanna då eller?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SYRE:

Tror du alltså att alla de butikerna däremellan säljer sina kort med förlust?

Som förklarats tidigare i tråden finns det gott om återförsäljare som har kvar kort de köpt in då valutakursen varit mer fördelaktig och därmed kan sälja till ett lägre pris utan att gå back. Inköpspriset på en vara förändras inte i realtid, vilket är en miss många gör i de här sammanhangen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Modellören:

Det heter valuta.

När dollarn eller andra valutor blir mer värd eller om Svenska kronan blir mindre värd så måste butiker ändra priserna.

Inet kanske fick slut på sina grafikkort och beställde som blir dyrare. Då måste man justera priset om man inte vill göra förlustaffär-

Andra butiker kanske chansade och beställde många grafikkort för länge sedan... till den bättre valutan som fanns förut.- Därför kan dom andra behålla det gamla priset... Det är en beräkning där risker ingår i kalkylen. Att riskera att ha en flopp i lager blir ochså dyrt.

Alla företag som köper in saker--- Ta ett flygbolag som köper in bränslen som kraftigt påverkar priset tänk då att man kan göra leveransavtal som gäller under lång tid.

Kostnader som förändras för olika saker är något som allt i hela vårt samhälle påverkas av hela tiden.

Ja, det heter valuta. Men det handlar också om att butikerna utnyttjar de medel de kan för att öka marginalerna.

Även om dollarn har stigit på senaste tiden så har den inte stigit ~28% som i fallet med höjningen på grafikkortet. Ja, det är ett extremt exempel med vad som troligtvis var en kampanj och nu inte är det längre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SYRE:

Nej, förvisso. Men de flesta köper nog inte så pass mycket kringutrustning och mjukvara att butiken tar igen 2000kr.
Jag gissar på att ts gjort rakt av fel utifrån hur han/hon betett sig, sedan håller jag helt med om att man har rätt att fråga om butiken kan göra något åt det hela, men, har man kass attityd får man desamma tillbaka. Vi tar ett exempel: Du träffar någon på krogen som bara står och är otrevlig. Vill du verkligen bjuda denne på en öl? Jag tror inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Pengar betyder mycket för ett företag ja, men sen finns de även de företag som inte accepterar vilken skit som helst.

De är samma sak som personer som går på krogen och inte kan sköta sig, men de spenderar pengar så de får stanna då eller?

Eftersom du gör en sån grov jämförelse mellan en stackare som skall köpa dator med dryga Arne på krogen så säger jag:

Så äre, money talks

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Du har uppenbarligen inte sett mycket från krogen. Det finns vissa storspenderare som får bete sig preciiiiis hur de vill på krogen. Mycket bra exempel på hur det fungerar!

Skrivet av twit:

Som förklarats tidigare i tråden finns det gott om återförsäljare som har kvar kort de köpt in då valutakursen varit mer fördelaktig och därmed kan sälja till ett lägre pris utan att gå back. Inköpspriset på en vara förändras inte i realtid, vilket är en miss många gör i de här sammanhangen.

Ja, och som jag också skrivit så även om dollarn gått upp så handlar det inte om några ~28%. Men poängen är inte att priserna går upp eller inte. Det handlar om vad som är bäst för butiken i fråga och hur TS och kundservice Borde ha agerat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Nej, förvisso. Men de flesta köper nog inte så pass mycket kringutrustning och mjukvara att butiken tar igen 2000kr.
Jag gissar på att ts gjort rakt av fel utifrån hur han/hon betett sig, sedan håller jag helt med om att man har rätt att fråga om butiken kan göra något åt det hela, men, har man kass attityd får man desamma tillbaka. Vi tar ett exempel: Du träffar någon på krogen som bara står och är otrevlig. Vill du verkligen bjuda denne på en öl? Jag tror inte det.

Vi tror helt enkelt olika. Jag tror att det här är en förlustaffär för Inet, du tror tvärt om

Permalänk
Medlem

Nu har vi bara hört din version, men på hur gnällig du verkar vara så kan jag tro att du var rätt besvärlig. Vad tror du igentligen, att du kan få en telefon support att sänka priserna för dig? Måste dom förklara ingående varför dom höjt? Hallå... nån hemma?? *knack* *knack*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Nu har vi bara hört din version, men på hur gnällig du verkar vara så kan jag tro att du var rätt besvärlig. Vad tror du igentligen, att du kan få en telefon support att sänka priserna för dig? Måste dom förklara ingående varför dom höjt? Hallå... nån hemma?? *knack* *knack*

Det är precis det här jag vill få fram. Varför skulle inte en telefonsupport kunna göra det för?

Permalänk
Medlem

Support-folk är också människor, och om TS lät någorlunda i telefon som han har gjort hittills i sina inlägg här på forumet, så har jag full förståelse för att killen eller kvinnan i telefonsupporten hade bråttom med att avsluta samtalet - i synnerhet när TS själv sagt att han inte ville att samtalet skulle spelas in.

Skrivet av SYRE:

. Varför skulle inte en telefonsupport kunna göra det för?

Support har sällan "makten/auktoriteten" att kunna sänka priset på varor på egen hand, lika lite som tjejen i kassan på ICA kan sänka priset på din chipspåse med 25% barar för att du ber henne snällt.

Dom få gånger jag faktiskt har hamnat i en prisdiskussion med folk på supporten (hänt en gång på Komplett och en gång på Inet) så har faktiskt personen jag pratat med båda gångerna gått iväg snabbt och frågat vad vem-det-vara-må (den på deras arbtsplats som faktiskt bestämmer dessa saker) har och säga om saken.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Lås det här skiten.

Seriöst. Vad ända in i.. Men.. Va? Alltså.. Näe, va?

Prisjakt.nu > Inet, cdon, netonnet, whatever. Är det gratis frakt så köp sakerna där dem är som billigast.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Support-folk är också människor, och om TS lät någorlunda i telefon som han har gjort hittills i sina inlägg här på forumet, så har jag full förståelse för att killen eller kvinnan i telefonsupporten hade bråttom med att avsluta samtalet - i synnerhet när TS själv sagt att han inte ville att samtalet skulle spelas in.

Telefonsupport har sällan "makten/auktoriteten" att kunna sänka priset på varor, lika lite som tjejen i kassan på ICA kan sänka priset på din chipspåse med 25% barar för att du ber henne snällt.

Nej, så är det absolut. Men däremot kan de ganska enkelt få tag i personer som har just den makten.

Det handlar givetvis inte om att gå in på Ica och be snällt om att få 25% på allt du handlar. Utan när det finns andra butiker som säljer för ett visst pris. Då finns det Alltid skäl att ringa och höra om de kan göra någonting för dig. Finns absolut inget konstigt med det.

Permalänk
Avstängd

Hade varit kul om någon från inet kom in här och skrev exakt hur hela konversationen var med TS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Nej, så är det absolut. Men däremot kan de ganska enkelt få tag i personer som har just den makten.

Precis, men om du läser TS första meddelande (såvida han inte har editerat det) så framgår det ganska tydligt att han inte ville att samtalet skulle spelas in, och då har supporten inget annat val än att lägga på.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.