iPhone 6 plus eller Sony Xperia Z3 ??

Permalänk
Avstängd

iPhone 6 plus eller Sony Xperia Z3 ??

Nu sitter jag här och velar igen.

iPhone 6 plus från telia (699kr) i månaden. Dyrt? Japp !!

Sony Xperia Z3 från comviq med studentpris (399kr) i månaden.

Väljer jag Z3:an så sparar jag jätte mycket pengar i slutändan.

Dock är jag sååå kär i iPhonen. Jag har hållit 6 plus i handen och den känns magisk. Älskar den verkligen.

Har dock inte hållit Z3:an. Nu har jag frågor till er som har en Z3:a :

Är ni nöjda? Har den bra batteri? Hur snabbt laddas batteriet, från 0-100% ?

Vilken telefon av dessa hade ni valt? Hade ni kanske väntat på Z4?

Beslutsångest !

Permalänk
Medlem

Varför inte Iphone 6 plus från Comviq för 515kr/mån, fastpris inkl 6gb surf. Kanske finns student pris också har inte kollat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag hade ju tagit Z3an alla dagar i veckan.

Men gå till någon butik o känn lite på den.
Z3an har bra batteritid. Har ingen snabbladdning vad jag vet.

Permalänk
Medlem

Z3:an är väl en av de bättre då det kommer till batteritid iaf väl? Bra mycket bättre än Iphone 6+ i alla de tester jag sett iaf.

Sen är ju Z3:an vattentät.(1,5 meters djup i sötvatten i 30 minuter)
Den har förvisso inte trådlös laddning men sådana där dockstationskontakter så bara köpa ett ställ och ställa telefon på den så i princip blir det ju lika enkelt att ladda den som den vore trådlös.
Sen har den ju också framåtriktade högtalare.

Bara dessa saker känns som valet är självklart. Tar man sen hänsyn till priset och ser att den inte är dyrare utan bra mycket billigare blir det inte mycket att tänka på enligt mig.
En annan grej är ju skärmen som väl iof bara är 5.2" men Iphone 6+ är ju så stor att man skulle tro att den hade en 6"-skärm.

Både Z3:an och Iphone 6+ tar väl runt 3 timmar att ladda från 0-100. Detta ser jag som helt oviktigt då man ändå laddar då man sover. Om batteriet inte skulle räcka en dag så kanske det vore något att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem

Köp en OnePlus One och ett abonnemang som inte är så jäkla dyrt. Utan att ha räknat vågar jag påstå att det blir billigare än Z3an.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Nu blev jag sugen på samsung galaxy s6

Kör nog på den. Skillnaden på den och edge?

Permalänk

Varför inte Halebop som har 600 samtal hur långa som helst
6000 SMS/MMS till hela jorden
6 GB surf med 4G-stöd
iPhone 6 64 Gb 499 kr
iPhone 6 plus 16 Gb 499 kr

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Varför inte Halebop som har 600 samtal hur långa som helst
6000 SMS/MMS till hela jorden
6 GB surf med 4G-stöd
iPhone 6 64 Gb 499 kr
iPhone 6 plus 16 Gb 499 kr

Halebop tillåter mig inte pga min inkomst

Permalänk
Skrivet av ilerk22:

Halebop tillåter mig inte pga min inkomst

Men du har råd med 699 kr från Telia? Låter lite knas i mina öron...

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Avstängd
Skrivet av juniorjesper:

Men du har råd med 699 kr från Telia? Låter lite knas i mina öron...

Japp, blev också förvånad.

Halebop gör något kredit bedömning eller nåt sånt.

Står mellan en galaxy s6 och galaxy s6 edge

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Japp, blev också förvånad.

Halebop gör något kredit bedömning eller nåt sånt.

Står mellan en galaxy s6 och galaxy s6 edge

De saknar båda kortläsare dock, så är lagringsutrymme viktigt så går ju de bort .. jag menar, 64 GB versionen av Edge kostar la 10 kkr?!

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fizzdan:

De saknar båda kortläsare dock, så är lagringsutrymme viktigt så går ju de bort .. jag menar, 64 GB versionen av Edge kostar la 10 kkr?!

32GB räcker gott och väl för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Kör nog på den. Skillnaden på den och edge?

Skärmen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Skärmen.

Kameran, processorn, batteriet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Kameran, processorn, batteriet?

Är väl lika, sånär som 50mAh på batteriet.

Permalänk
Medlem

Hade tagit Z3 utan att blinka. Sony gör verkligen ruskigt bra telefoner just nu.

Permalänk
Medlem

Om du vill spara lite pengar hade jag valt en Oneplus One då den erbjuder otroligt bra prestanda till en väldigt låg kostnad. Har en själv och har flashat Lollipop och den flyter på som smör.

Däremot om du vill lägga lite mer hade jag kört på s6 då den verkar bli en av de bästa telefonerna i år. Med en kamera i toppklass, otroligt bra prestanda med ddr4 ram och snabbare lagring är detta det bästa valet för någon som vill ha en mobil som presterar på alla områden. Dessutom är Samsung kända för sina Amoled skärmar, s6:an blev utsedd till bästa mobila skärm enligt displaymate: http://www.displaymate.com/Galaxy_S6_ShootOut_1.htm

Sammanfattningsvis:
Oneplus One - Mycket för pengarna

Samsung Galaxy S6 - Det bästa paketet du kan köpa just nu enligt mig om du har pengarna

Visa signatur

| Fractal design XL | Cooler Master V700 80+ Gold | MSI Z77A-G45 ATX | i5 2500k @ 4.4ghz| Noctua NH-D14 | Sapphire HD 7970 dual-x 3GB @1150/1600 1.2v | 8GB Corsair xms3 @1333mhz | A-data sx900 256GB ssd | WD black 7200rpm 1TB | Seagate Desktop SSHD 2TB |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Riwdo:

Om du vill spara lite pengar hade jag valt en Oneplus One då den erbjuder otroligt bra prestanda till en väldigt låg kostnad. Har en själv och har flashat Lollipop och den flyter på som smör.

Däremot om du vill lägga lite mer hade jag kört på s6 då den verkar bli en av de bästa telefonerna i år. Med en kamera i toppklass, otroligt bra prestanda med ddr4 ram och snabbare lagring är detta det bästa valet för någon som vill ha en mobil som presterar på alla områden. Dessutom är Samsung kända för sina Amoled skärmar, s6:an blev utsedd till bästa mobila skärm enligt displaymate: http://www.displaymate.com/Galaxy_S6_ShootOut_1.htm

Sammanfattningsvis:
Oneplus One - Mycket för pengarna

Samsung Galaxy S6 - Det bästa paketet du kan köpa just nu enligt mig om du har pengarna

Blir en galaxy S6.

Står mellan guld och svart, svårt att välja färg

Permalänk
Medlem

Skulle hållit mig långt borta från Samsung. På android-sidan är det Sony som gäller i nuläget.

Personligen tycker jag du ska försöka hitta ett annat erbjudande om iphone 6. De finns om man letar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Specias:

Skulle hållit mig långt borta från Samsung. På android-sidan är det Sony som gäller i nuläget.

Personligen tycker jag du ska försöka hitta ett annat erbjudande om iphone 6. De finns om man letar.

Har bestämt mig för samsungen

Kan inte bara bestämma färg, svart eller guld? har alltid kört svart men vill nog byta nu

Edit: Är lite rädd om jag väljer guld att den ser tjejig ut

Permalänk
Medlem

Köp Sonyn om du nu bestämt dig för Android. Inte Samsung.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Blir en galaxy S6.

Står mellan guld och svart, svårt att välja färg

skulle faktiskt inte ta en S6a, de börjar bli android varianten av Iphone, och den stora anledningen att välja Iphone är väl för deras IOS? Jag skulle ta Z3 oavsett. har en kompis i klassen som har den, riktigt clean är den!

Visa signatur

Citera för svar!

Detta må inte längre vara min primära dator men står kvar vid TV:n så den får ligga kvar ändå!

MB: Asus Maximus III Gene CPU: I7 860 4ghz HT Kylning: Antec 920 GPU: EVGA 770 2GB RAM: Corsair 12GB 1600mhz XMS3 2x2GB + Vengence HP 2x4GB SSD: Samsung EVO 840 120GB HDD: Samsung 1Tb 7200rpm, Seagate 2TB 7200rpm Chassi: Fractal Design Define Mini

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilerk22:

Kameran, processorn, batteriet?

Är samma telefon förutom skärmen och batteriet. Jag beställde en vanlig S6 då jag tror att det finns mer stöd för den (customrom/XDA), men det är ren spekulation från min sida. "Nackdelen" med S6/S6 edge är att det är Samsungs egen Soc, visst ska den prestera väldigt bra, men Samsung är inte bra på att släppa källkoden.

Just nu har jag en Z3 som presterar rätt så bra, men är ändå inte helt nöjd. Saknar HW-knappar, trådlås laddning (vill inte ha deras fodral) och att den känns lite väl stor och kantig. Ogillar även laddningsdocken, mycket bättre att köpa en Magnector X-sladd (undvik billiga ebay-varianter).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Är samma telefon förutom skärmen och batteriet. Jag beställde en vanlig S6 då jag tror att det finns mer stöd för den (customrom/XDA), men det är ren spekulation från min sida. "Nackdelen" med S6/s& edge är att det är Samsungs egen Soc, visst ska den prestera väldigt bra, men Samsung är inte bra på att släppa källkoden.

Just nu har jag en Z3 som presterar rätt så bra, men är ändå inte helt nöjd. Saknar HW-knappar, trådlås laddning (vill inte ha deras fodral) och att den känns lite väl stor och kantig. Ogillar även laddningsdocken, mycket bättre att köpa en Magnector X-sladd (undvik billiga ebay-varianter).

Vad valde du för färg?

Har alltid haft svart, men är rädd för att guld ska se tjejig ut väldigt svårt, beslutsångest. Svart eller guld?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilerk22:

Vad valde du för färg?

Har alltid haft svart, men är rädd för att guld ska se tjejig ut väldigt svårt, beslutsångest. Svart eller guld?

Svart såklart Går ju bra att kombinera en svart mobil med ett färgglatt cover om man så önskar. Ska dock sägas att en grön S6 edge inte är fy skam.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Svart såklart Går ju bra att kombinera en svart mobil med ett färgglatt cover om man så önskar. Ska dock sägas att en grön S6 edge inte är fy skam.

Tror du guld ser tjejig ut?

Blir nog svart trots allt, igen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilerk22:

Tror du guld ser tjejig ut?

Blir nog svart trots allt, igen

Tycker du en guld är fin är det väl bara att köpa den? Spelar väl ingen roll om telefonen är svart, blå, rosa eller guld så länge du tycker den är snygg.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kent:

Tycker du en guld är fin är det väl bara att köpa den? Spelar väl ingen roll om telefonen är svart, blå, rosa eller guld så länge du tycker den är snygg.

Blev en svart. När börjar dem säljas? 10e april va?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ilerk22:

Blev en svart. När börjar dem säljas? 10e april va?

Jo, men beror nog lite på operatör (ifall man köper den med abonnemang). 3 insisterar ju på att branda och låsa deras telefoner, vilket kan försena leveransen.
Hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilerk22:

Halebop tillåter mig inte pga min inkomst

Jag har halebop abonemang och har ingen och har aldrig haft någon fast inkomst o.O

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III