Permalänk
Medlem

DXRacer KING stol - kvalite?

Funderar på köpa denna stol, men hur är kvalitén vad gäller DXRacer stolar? Syftar på "säten" om det sliter ut snabbt eller håller dom länge? För 3500:- så skulle det vara bra om det kan hålla i flera år.

Inga Kinnarps rekommendationer! Har redan provsuttit dom på jobbet och dom passar helt enkelt inte efter mina krav.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Funderar på köpa denna stol, men hur är kvalitén vad gäller DXRacer stolar? Syftar på "säten" om det sliter ut snabbt eller håller dom länge? För 3500:- så skulle det vara bra om det kan hålla i flera år.

Inga Kinnarps rekommendationer! Har redan provsuttit dom på jobbet och dom passar helt enkelt inte efter mina krav.

Well, jag har "bara" D-serien och jag har endast haft den i ett halvår, men jag kan säga att det är riktig kvalité och den kommer inte gå sönder på många år. Tungt as!

Permalänk
Entusiast

Jag har haft min DXRacer (http://www.chilli.se/sv/artiklar/monza-kontorsstol-pu-new.htm...) i nästan 2 år och är som ny fortfarande, dem är sköna och håller länge.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Avstängd

Haft min DXRacer i ca 1,5år. Jag måste säga att jag har tidigare provat allting ifrån Kinnarps till IKEA utan att funnit någon stol som fallit mig i smaken. Men denna stol sitter jag skönt i. Många timmar varje dag spenderas i denna skönhet. Och hittils så har inget slitage förekommit.

En liten ris får de dock, då deras armstöd känns (För att citera Jonas på Swec) "Väldigt Plastiga" och av dålig kvalitet. Men stolen i sig är underbar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anumeon:

Haft min DXRacer i ca 1,5år. Jag måste säga att jag har tidigare provat allting ifrån Kinnarps till IKEA utan att funnit någon stol som fallit mig i smaken. Men denna stol sitter jag skönt i. Många timmar varje dag spenderas i denna skönhet. Och hittils så har inget slitage förekommit.

En liten ris får de dock, då deras armstöd känns (För att citera Jonas på Swec) "Väldigt Plastiga" och av dålig kvalitet. Men stolen i sig är underbar..

Armstöden undrar jag lite över. Skulle dom hålla för en 100kg tung man att lägga hela sin tyngd på? För min RH-design gör jag det dagligen när jag masar upp mig i stolan efter att kanske ha suttit lite för slappt. Men en vacker dag kommer ju denna 8000+Kr stol att gå sönder och i dagslöäget har jag verkligen inte råd med en ny tyvärr.
Så är armstödshållarna gjorda i metall eller plast? Att själva armstöden själva är i plast rä helt ok. Fan jag skulle vilja provvsitta en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Armstöden undrar jag lite över. Skulle dom hålla för en 100kg tung man att lägga hela sin tyngd på? För min RH-design gör jag det dagligen när jag masar upp mig i stolan efter att kanske ha suttit lite för slappt. Men en vacker dag kommer ju denna 8000+Kr stol att gå sönder och i dagslöäget har jag verkligen inte råd med en ny tyvärr.
Så är armstödshållarna gjorda i metall eller plast? Att själva armstöden själva är i plast rä helt ok. Fan jag skulle vilja provvsitta en.

Som jag förstår är de i plast. Du bor inte nära en Chilli-butik? De har F- och D-serien framme.
Om du är lite längre och biffigare kanske en Maximum- eller King-serie skulle passa bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iXam:

Armstöden undrar jag lite över. Skulle dom hålla för en 100kg tung man att lägga hela sin tyngd på? För min RH-design gör jag det dagligen när jag masar upp mig i stolan efter att kanske ha suttit lite för slappt. Men en vacker dag kommer ju denna 8000+Kr stol att gå sönder och i dagslöäget har jag verkligen inte råd med en ny tyvärr.
Så är armstödshållarna gjorda i metall eller plast? Att själva armstöden själva är i plast rä helt ok. Fan jag skulle vilja provvsitta en.

Skrivet av ODalis:

Som jag förstår är de i plast. Du bor inte nära en Chilli-butik? De har F- och D-serien framme.
Om du är lite längre och biffigare kanske en Maximum- eller King-serie skulle passa bättre.

Fästena för armstöden är av gedigen metall. Så tyngdmässigt så bör det inte vara ngt problem eftersom det är fästena som tar tyngden. Det är bara själva stödet som är plastigt.

Så återigen, jag rekommenderar varmt stolen. Jag har inte haft några problem, och har vägt 100+ när jag köpte den.

Permalänk
Medlem

Har haft min DXRacer King sen runt jul, det enda klagomålet jag har är att plastdelen av armstöden är av semi-dålig kvalité.
Stolen är superskön och har förbättrat min ergonomi och har inte ont i ryggen längre även när jag sitter långa pass framför datorn (5h+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Armstöden undrar jag lite över. Skulle dom hålla för en 100kg tung man att lägga hela sin tyngd på? För min RH-design gör jag det dagligen när jag masar upp mig i stolan efter att kanske ha suttit lite för slappt. Men en vacker dag kommer ju denna 8000+Kr stol att gå sönder och i dagslöäget har jag verkligen inte råd med en ny tyvärr.
Så är armstödshållarna gjorda i metall eller plast? Att själva armstöden själva är i plast rä helt ok. Fan jag skulle vilja provvsitta en.

Väger omkring 90 kilo och det är inga problem, svårt att tänka mig att det skulle vara det även om jag vägde 100.

De håller för övrigt sådär enligt min erfarenhet, min första ryggdyna så lossnade sömmarna mitt på lite spontant efter något år, detta gick på garantin dock. Sen dess har det inte varit några problem.

Permalänk
Medlem

Köpte min stol för ett par år sedan, lädret i sisten har börjat slitas en del, men inga hål än. Armstöden är dock bortom all räddning. De är spruckna längs med hela insidan efter att man lyft upp sig ur halvliggande positioner ett antal gånger.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar. Tror det blir en beställning.

edit:
Det blev en beställning från Max.fps, blå och förmodligen får hem den idag.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Så hur var den?

Jag är intresserad av King-modellen också, så jag är nyfiken på om du blev nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TB:

Jag är intresserad av King-modellen också, så jag är nyfiken på om du blev nöjd.

Personligen så passade inte stolen mig och returnerade den.
Det jobbiga var bakhuvudet träffar precis på den ihåliga området, som var obekvämt och kudden gör ännu mer obekvämare för min del.

Blir nog en jysk slit på så länge den funkar igen. Avverkat 3st inom 17 års period och kostade 500:-/st. Synd att dom inte finns längre och får köpa dyrare varianten.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Personligen så passade inte stolen mig och returnerade den.
Det jobbiga var bakhuvudet träffar precis på den ihåliga området, som var obekvämt och kudden gör ännu mer obekvämare för min del.

Blir nog en jysk slit på så länge den funkar igen. Avverkat 3st inom 17 års period och kostade 500:-/st. Synd att dom inte finns längre och får köpa dyrare varianten.

Jag kör också Jysk-metoden och fyndar en ny stol ca. var 6:e månad när det är rea och den "gamla" blivit ranglig...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte bli mer nöjd med min DXracer. Stolen känns kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Jag använder denna dagligen, och oftast till speltid.
För mig är detta den perfekta stolen.
http://www.maxfps.se/maximum-series/dxracer/maximum-gaming-ch...

Jag har även kompletterat stolen med en sådan här
http://www.maxfps.se/tillbehor-4/dxracer/laptop-tablet-tray-a...

Helt perfekt för detta
http://www.thrustmaster.com/products/hotas-warthog

Fel länk, till vad man kan använda laptop tray till.
Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Avstängd

http://youtu.be/Z8BZIVRt1Qs

En riktig tjockis som recenserar dxracer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Har prövat stolen hos en vän och det kändes riktigt plastigt. Man kan inte att höja stolen tillräckligt för min längd. Sen så har jag suttit i skönare stolar vid samma prispunkt. Verkar bara vara det estetiska som får stolen att sälja.

Vem vill inte ha en så kallad racing stol för racing spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellez:

Jag använder denna dagligen, och oftast till speltid.
För mig är detta den perfekta stolen.
http://www.maxfps.se/maximum-series/dxracer/maximum-gaming-ch...

Jag har även kompletterat stolen med en sådan här
http://www.maxfps.se/tillbehor-4/dxracer/laptop-tablet-tray-a...

Helt perfekt för detta
http://www.maxfps.se/tillbehor-4/dxracer/laptop-tablet-tray-a...

Hej är ute efter samma stol, är 184 och runt 80 kilo så vill ha något stabilt, men hur gör du med musen ? Går väl inte ha mousetray på denna stolen ?

Permalänk
Medlem

Semi on-topic: Hur jämför sig Kinnarps med DXRacer (kör kinnarps själv)? Finns det någon anledning varför man skulle föredra den ena framför den andra, mer än priset?

Permalänk
Medlem

Har själv funderat på att bygga en spel stol
Fixa ett fint underrede se montera en typ Recaro sits på den.

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entity:

Hej är ute efter samma stol, är 184 och runt 80 kilo så vill ha något stabilt, men hur gör du med musen ? Går väl inte ha mousetray på denna stolen ?

Kolla den här länken. Finns att beställa mouse trays.

http://www.dxracer-europe.com/accessories-3

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellez:

Kolla den här länken. Finns att beställa mouse trays.

http://www.dxracer-europe.com/accessories-3

Tror dock bara de passar, racer , formula och driftstolarna.
Hade gärna velat ha laptopphållarne också, men vad ja läser så håller de inte, blir vingliga och ostabilga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entity:

Tror dock bara de passar, racer , formula och driftstolarna.
Hade gärna velat ha laptopphållarne också, men vad ja läser så håller de inte, blir vingliga och ostabilga.

Låter konstigt att de inte skulle hålla. Jag har mitt Thrustmaster Warthog gasreglage på ca. 3-3.5 kg fastsatt utan några extra remmar eller liknande. Med tanke på att du använder detta i simulerade luftstrider så har väl jag isf fått ett väldigt stabilt exemplar
Har haft denna hållare i ett par år utan problem.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem

Riktigt bra stol. Ångrar att jag sålde min M-series pga snålhet och gick ner till en Ikea Marcus. Ryggen klagar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellez:

Låter konstigt att de inte skulle hålla. Jag har mitt Thrustmaster Warthog gasreglage på ca. 3-3.5 kg fastsatt utan några extra remmar eller liknande. Med tanke på att du använder detta i simulerade luftstrider så har väl jag isf fått ett väldigt stabilt exemplar
Har haft denna hållare i ett par år utan problem.

Dåså då verkar den ju aktuell igen, vill gärna ha maximus stolen då ven verkar mjukare och skönare, plus bättre hållbarhet.

Då kommer nästa fråga, kan jag ha 2st laptopphållare ? Kanske köra en tablet på ena och datorn på andra ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entity:

Dåså då verkar den ju aktuell igen, vill gärna ha maximus stolen då ven verkar mjukare och skönare, plus bättre hållbarhet.

Då kommer nästa fråga, kan jag ha 2st laptopphållare ? Kanske köra en tablet på ena och datorn på andra ?

Yepp! Jag har f.n. bara en hållare, men kommer att komplettera min M stol med en laptophållare till. Så fäster jag Joysticken där. Du sänker fast armen till hållarna på stången som armstödet är fäst på. På så sätt justera du vilken höjd du vill ha på det du ska använda. Alltihopa kan du justera in i vilken vinkel du sedan vill ha.

Här en länk till stol:
http://youtu.be/jVFPFxdGc3A

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW