Nexus 5 kan inte byta rad i sms i hangouts?

Permalänk
Medlem

Nexus 5 kan inte byta rad i sms i hangouts?

Har en Nexus 5. Men verkar inte kunna byta rad när jag skriver sms lr hangouts meddelanden så de blir värsta wall of text.

Är där ngt knep för att trycka på "enter" och byta rad eller den funktionen finns inte? Konstigt i så fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk

Tryck på störrebokstav-knappen så ersätts smileyiconen med ett "Enter"

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Jag testade med swiftkey och trycker man på enterknappen så kommer man till smileys, långtrycker man på enterknappen så blir det just enter/radbrytning.

Nu då swiftkey är gratis så ser jag ingen anledning att inte köra på det istället för googles egna. Men ogillar du swiftkey så får du göra som föregående skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Tryck på störrebokstav-knappen så ersätts smileyiconen med ett "Enter"

Skrivet av creativ:

Jag testade med swiftkey och trycker man på enterknappen så kommer man till smileys, långtrycker man på enterknappen så blir det just enter/radbrytning.

Nu då swiftkey är gratis så ser jag ingen anledning att inte köra på det istället för googles egna. Men ogillar du swiftkey så får du göra som föregående skrev.

Klockrent, tack för hjälpen!

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync