Microsoft: "Första DirectX 12-spelen anländer i slutet av året"

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Men du kan ju redan idag backa tillbaka till föregående OS om du uppgraderat till Technical Preview.

Skickades från m.sweclockers.com

hurdå? utan några andra isos eller något ?

hittade, för er som är intresserade

http://www.thewindowsclub.com/uninstall-windows-10-technical-...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Sedan gäller det ju också att spelet är värt att spela, annars är det ingen vits med det, så som Ryse: Son of Rome.

Men, snabbt ut måste jag säga! Känner de att Vulcan flåsar i nacken?

En annan fråga, hur många directX versioner i förväg kan GPU makarna göra sina GPUer? Hur mycker kunskap vet de om i förväg? Får mig att bli nyfiken

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fable Legends kommer att vara "Free To Play". Gratis uppgradering till Win 10 och gratis spel... What's up Microsoft?

https://www.fablelegends.com/

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Har en känsla att microsoft har vetat om detta med ett bättre directx ganska länge, jag menar efter mantle presenterades gick det rejält snabbt för microsoft att utforma ett eget. Vips så fanns det. Kanske inte stämmer, vad vet jag. Men känslan säger att efter alla dessa år borde någon ha tittat in på detta tidigare, eller så har det legat på lager...

Håller med, men sedan också att Xbox One inte klarar spel i FULL HD tror jag fanns med i bilden att snabba på DX12.

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

Vi kommer endast att få den i vanliga fall billigaste versionen av windows gratis. Vill man ha pro och ultimate versionen så får man betala. Med andra ord är det någon sorts "free to play" version som vi får där "in app purchases" ingår, det är vad jag tror.

Permalänk
Skrivet av riporto:

Vi kommer endast att få den i vanliga fall billigaste versionen av windows gratis. Vill man ha pro och ultimate versionen så får man betala. Med andra ord är det någon sorts "free to play" version som vi får där "in app purchases" ingår, det är vad jag tror.

Jag utgår från att du får windows 10 pro om du uppdaterar från 8,1 pro annars måste de vara tydliga med det.
Och självklart måste du betala för mjukvara även om du betalat för windows, eller tror du det blir typ "betala 49kr för att se vad som ligger på usbminnet du nyss koppla in" ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av riporto:

Vi kommer endast att få den i vanliga fall billigaste versionen av windows gratis. Vill man ha pro och ultimate versionen så får man betala. Med andra ord är det någon sorts "free to play" version som vi får där "in app purchases" ingår, det är vad jag tror.

Det blir nog slutet på alla olika versioner på det viset, proffetionella aktörer kommer nog få köpa proffetionella funktioner, dessutom vil man ha så mycket som möjligt av extrafunktioner som molnbaserade som tex, office 365..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag utgår från att du får windows 10 pro om du uppdaterar från 8,1 pro annars måste de vara tydliga med det.
Och självklart måste du betala för mjukvara även om du betalat för windows, eller tror du det blir typ "betala 49kr för att se vad som ligger på usbminnet du nyss koppla in" ?

När fick man endast se vad som ligger i usb minnet om man endast hade PRO versionen? Du får absolut inte få PRO versionen bara för att du hade win 8,1 pro. Däremot kan det hända att du få Windows mediacenter om du har köpt det till win 8,1.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gipsyboy:

Det blir nog slutet på alla olika versioner på det viset, proffetionella aktörer kommer nog få köpa proffetionella funktioner, dessutom vil man ha så mycket som möjligt av extrafunktioner som molnbaserade som tex, office 365..

Precis det tror jag på, man får köpa extrafunktioner på samma sätt som man fick köpa mediacenter till win 8. Men jag tror versionen som vi får kommer att vara basic Edition.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av riporto:

När fick man endast se vad som ligger i usb minnet om man endast hade PRO versionen? Du får absolut inte få PRO versionen bara för att du hade win 8,1 pro. Däremot kan det hända att du få Windows mediacenter om du har köpt det till win 8,1.

Skickades från m.sweclockers.com

När jag uppdaterade från win7 pro för 200kr fick jag win 8 pro. Var har du läst att man inte får win 10 pro om man uppdaterar från win 8,1 pro.?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Så det är grön öppet att få gratis W10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

När jag uppdaterade från win7 pro för 200kr fick jag win 8 pro. Var har du läst att man inte får win 10 pro om man uppdaterar från win 8,1 pro.?

Det är inte samma sak eftersom du får Windows 10 gratis. Det logiska är att alla får samma version av Windows 10 oavsett vad de har för Windows 7/8,8.1 version.

Permalänk
Skrivet av riporto:

Det är inte samma sak eftersom du får Windows 10 gratis. Det logiska är att alla får samma version av Windows 10 oavsett vad de har för Windows 7/8,8.1 version.

Jag tycker inte det är logiskt att inte få pro om man har pro innan. Vart har du läst att alla ska få någon grundversion?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Undra när det går att köpa datorer med Windows 10?
Eller om jag köper en stationär dator men har Win 10 på min laptop kan jag då installera den på den stationära eller måste jag köpa win 10 samtidigt som jag köper den nya datorn?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Hur blir det med alla spel som i dagsläget drivs av dx11? Kommer vi få bättre prestanda i dem spelen när vi går över till dx12 eller gäller det bara nya spel som görs från grunden?

Tänkte den tanken med isf med den prestanda ökningen det visar behöver jag inte köpa nytt grafikkort på ett litet tag till.
Eller är det bara något jag inte fattar här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Inlåsningen och spioneringen får man på köpet. Fan vilket deal alltså.

Det är lika dant med Apple, och ännu värre med Google.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/